• Anonym (Kille 33)

    Underlivet

    Det ska tvättas en gång per dag. Min flickvän gör det inte. Undrar bara om det är vanligt? Hur får jag henne att ändra sina vanor... utan att kränka henne. Hon är också sån att hon bryr sig så mycket om hur hon ser ut och beter sig annars.

  • Svar på tråden Underlivet
  • sextiotalist
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 11:21:11 följande:
    sextiotalist skrev 2015-10-12 10:51:38 följande:

    Och det är troligen då den där vita beläggningen dyker upp, som killen kallar smegma.

    Smegman för mannen är ju till för att hålla ollonet helt och rätt fuktbalans och fri från olämpliga bakterier. Är det illaluktande beror det nog även där på obalans


    För övrigt luktar det men hon verkar inte "lida" mest jag som tycker det är lite ofräscht. Lite som att ha "snorbusar" i näsan (också naturligt och fyller säkert en funktion) eller smuts under naglarna...
    Nu vet jag inte orsaken till varför din tjej har detta. Men dina förväntningar på ett rent underliv kan vara på den nivån så att hon uppfyllde dina förväntningar, så skulle hon få underlivsbesvär av värre natur.
    Dvs det är inget som kommer utifrån (som t.ex smuts under naglarna), utan naturligt kroppssegment som används för att skydda underlivet från farliga bakterier eller annat som kan göra underlivet sjukt.
  • Anonym (hm)
    Anonym (hm) skrev 2015-10-12 11:24:50 följande:
    Men det är klart att hon inte lider av det, underlivet sitter ju inte i näshöjd precis, annat än för dem som vill begrava delar av ansiktet i det. Du får lov att tala om för henne att hon inte luktar aptitligt. Föreslå att hon försöker att tvätta med olja istället, och kanske köp hem produkter till henne? Den där Lactal balans, från apoteket, som någon nämnde?

    Och ifall hon avlägsnar håret, kanske prova att låta det växa ett tag för att se om det blir skillnad.
    + att möjligheten finns ju också att hennes underliv luktar helt normalt. Ett underliv bör ju lukta mer fitta än schampo i alla fall.
  • Anonym (Tvål)
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 11:11:40 följande:

    Fast min flickvän har det men svamp nämner hon aldrig och hon verkar inte klia eller ha ont, vad nu svamp ger för effekt. Eller hur upplevde du svamp. Läste nånstans att det kan bero på torr hud också, smegma alltså och därför bra att tvätta med olja.


    En barnmorska berättade för mig att jag hade "rester av en svampinfektion" för många år sedan. Hade ingen aning om det själv så det kliar knappast för alla. Jag hade kanske vant mig för att det slltid var så? Jag tig i alla fall reda på hur man ska ta hand om sig efter det. Tyckte det var oerhört pinsamt men var glad att hon sa det!
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 11:49:05 följande:

    En barnmorska berättade för mig att jag hade "rester av en svampinfektion" för många år sedan. Hade ingen aning om det själv så det kliar knappast för alla. Jag hade kanske vant mig för att det slltid var så? Jag tig i alla fall reda på hur man ska ta hand om sig efter det. Tyckte det var oerhört pinsamt men var glad att hon sa det!


    Haha lite som att gå till tandläkaren utan att borsta tänderna innan. Hur blev du av med det?
  • Anonym (Anonym123)

    Om hon inte luktar illa tycker jag inte att du ska säga åt henne att ändra sina vanor, då underlivet sköter sig själv väldigt bra.

    Dock: om hon luktar illa - säg det till henne! Jag visste knappt om att jag inte luktade okej förrän jag blev gravid och barnmorskan skrev ut antibiotika mot bakteriell vaginos efter en gyn-undersökning. Efter den kuren luktar jag mindre än vatten, så säg det till henne!! (På ett snällt sätt).

  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Anonym123) skrev 2015-10-12 11:54:39 följande:

    Om hon inte luktar illa tycker jag inte att du ska säga åt henne att ändra sina vanor, då underlivet sköter sig själv väldigt bra.

    Dock: om hon luktar illa - säg det till henne! Jag visste knappt om att jag inte luktade okej förrän jag blev gravid och barnmorskan skrev ut antibiotika mot bakteriell vaginos efter en gyn-undersökning. Efter den kuren luktar jag mindre än vatten, så säg det till henne!! (På ett snällt sätt).


    Jo, eller om jag kan få henne till en gynundersökning och på så sätt blir hon medveten. Att prata om en tjejkompis (du då, haha) erfarenhet. Snällt och smidigt att så ett frö. Eller att hon får suga av mig efter sex.
  • Anonym (Tvättt)
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 11:21:11 följande:

    För övrigt luktar det men hon verkar inte "lida" mest jag som tycker det är lite ofräscht. Lite som att ha "snorbusar" i näsan (också naturligt och fyller säkert en funktion) eller smuts under naglarna...


    Hur ofta tvättar hon sig då? Inför sex är det dock a och o att tvätta sig, o det hoppas jag hon gör (gäller dig med).
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvättt) skrev 2015-10-12 11:58:04 följande:

    Hur ofta tvättar hon sig då? Inför sex är det dock a och o att tvätta sig, o det hoppas jag hon gör (gäller dig med).


    För det mesta men det blir ju ett och annat spontant möte också. Hade ju varit tråkigt annars. Och jobbigt att duscha tre ggr på en dag.
  • Anonym (Tvål)
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 11:53:00 följande:

    Haha lite som att gå till tandläkaren utan att borsta tänderna innan. Hur blev du av med det?


    Jag slutade helt tvåla in mig där nere och började olja in ibland när jag duschade. Jag brukade tvåla en till två ggr per dag före detta. Tog någon/några veckor innan det slutade bli "beläggningar". Jag behövde aldrig ta någon medicin eller så däremot. Det var ju inte SÅ illa.
  • Anonym (Anonym123)

    Jag fick höra att man inte alltid bryr sig om bakteriell vaginos som läkare då personen knappt har besvär alls, så bara för att man tar till medicin behöver det inte vara illa alls egentligen. Var femte kvinna går runt med det utan att veta :)

    Sen ska man såklart sluta med tvål och sånt, men funkar inte det så KAN bv vara en orsak, som anonym123 skrev.

Svar på tråden Underlivet