• Anonym (Kille 33)

    Underlivet

    Det ska tvättas en gång per dag. Min flickvän gör det inte. Undrar bara om det är vanligt? Hur får jag henne att ändra sina vanor... utan att kränka henne. Hon är också sån att hon bryr sig så mycket om hur hon ser ut och beter sig annars.

  • Svar på tråden Underlivet
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 12:04:58 följande:

    Jag slutade helt tvåla in mig där nere och började olja in ibland när jag duschade. Jag brukade tvåla en till två ggr per dag före detta. Tog någon/några veckor innan det slutade bli "beläggningar". Jag behövde aldrig ta någon medicin eller så däremot. Det var ju inte SÅ illa.


    Okej, får smyga in olja då. Det känns ju rätt harmlöst. "tror du är torr där nere för då kan man få lite vitt, vill du ha olja"... Kanske kan funka. Är det ngn speciell olja, tog det bort lukten?
  • Anonym (Tvål)
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 12:14:17 följande:

    Okej, får smyga in olja då. Det känns ju rätt harmlöst. "tror du är torr där nere för då kan man få lite vitt, vill du ha olja"... Kanske kan funka. Är det ngn speciell olja, tog det bort lukten?


    Lite olika. Barnolja och ibland hemgjord blandning oliv-raps-jojoba.
  • sextiotalist
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 12:14:17 följande:
    Okej, får smyga in olja då. Det känns ju rätt harmlöst. "tror du är torr där nere för då kan man få lite vitt, vill du ha olja"... Kanske kan funka. Är det ngn speciell olja, tog det bort lukten?
    Det finns en intimgel på apoteket, jag använder den när jag blir irriterad i underlivet
    https://www.apoteket.se/produkt/apoliva-intim-fuktgel-50-ml-243388/
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 12:25:19 följande:

    Lite olika. Barnolja och ibland hemgjord blandning oliv-raps-jojoba.


    Ok, sjukfråga men hur tvättar du, min tjej lyckas uppenbarligen inte hehe.
  • Anonym (Tvål)
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 12:50:46 följande:

    Ok, sjukfråga men hur tvättar du, min tjej lyckas uppenbarligen inte hehe.


    Hur? Vet inte om du tramsar eller inte, men ok. Duschar lite med vatten och smörjer sedan in med olja. Duschar ibland bort överflödet om det är en väldigt fet olja. Kan nog i princip inte bli fel.
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 14:03:31 följande:

    Hur? Vet inte om du tramsar eller inte, men ok. Duschar lite med vatten och smörjer sedan in med olja. Duschar ibland bort överflödet om det är en väldigt fet olja. Kan nog i princip inte bli fel.


    Blir det inte hinna på? Olja och vatten är ju inte en pusselbit. Måste vara jobbigt.
  • Anonym (Tvål)
    Anonym (Kille 33) skrev 2015-10-12 14:18:17 följande:

    Blir det inte hinna på? Olja och vatten är ju inte en pusselbit. Måste vara jobbigt.


    Nä, det upplever jag inte. Dessutom torkar man ju sig och då blir det lagom. Nu behöver jag ju inte ens olja jämt. Olja+sex är ju en rätt bra kombo så jag brukar passa på att använda olja när jag duschar på kvällen!
  • klyban

    Jag skulle föreslå duscha först, olja in sen.
    Och se till det är kallpressat olja man använder, både på olivoljan och rapsoljan.
    Och inte överflöd, utan lagom som huden kan ta åt sig på ~5min utan vara blött av olja fortfarande.

Svar på tråden Underlivet