• Äldre 29 Oct 14:12
    1001 visningar
    6 svar
    6
    1001

    bf 16 jan

    Hej allesammans!

    jag väntar en liten tjej som är beräknad den 16-jan och undrar om det finns någon mer som väntar barn i januari som vill följas åt, eller bara prata lite? Jag har en sån himla förlossningsrädsla.. någon mer? "/

  • Svar på tråden bf 16 jan
  • Äldre 29 Oct 14:21
    #1

    Jag väntar själv en tjej den 8 januari. :) (mitt tredje barn och även tredje dottern!). Självklart kan vi följas åt! :D 

  • Äldre 29 Oct 14:28
    #2

    okej vad kul! :) hur har dina tidigare förlossningar gått ? hur känner du inför denna? :)

  • Äldre 29 Oct 14:32
    #3
    Jessicah3 skrev 2015-10-29 14:28:48 följande:

    okej vad kul! :) hur har dina tidigare förlossningar gått ? hur känner du inför denna? :)


    Mina tidigare förlossningar gick snabbt. Första föddes på BF-8 och tog 3 timmar, 45 minuter från det att jag fick igångssättningsgélen till att hon var född. Andra föddes på BF-1 och tog 2 timmar och 45 minuter från absolut första minsta lilla känningen till att hon var född. Tog enbart lustgas på båda och är det som det kommer att bli även denna gång.

    Med nr 2 fick jag föda själv då pappan åkte hem och var hemma med storasyster. Kommer nog bli så den här gången med, tror jag.  
  • Äldre 29 Oct 14:38
    #4

    jaha okej vad skönt, att de inte tog så lång tid på någon av dina förlossningar! :) jag har förlossningsrädsla, tror det beror på att jag har svårt för sjukhusmiljöer och tidigare haft social fobi vilket gör att jag känner mig otrygg och stressad i miljöer där det är mycket folk runt om kring mig som jag faktiskt inte känner. :/

  • Äldre 29 Oct 14:42
    #5

    Det finns en jättebra januaritråd med massa kloka diskussioner, kolla på den!

  • Äldre 11 Nov 19:38
    #6

    Hej! Jag är också livrädd. Vad är det som du känner är värst? Smärtan eller nån komplikation? Har du gått på samtal?

    /malin

Svar på tråden bf 16 jan