• Äldre 2 Nov 10:07
    1384 visningar
    8 svar
    8
    1384

    Har inte fattat än ...

    Hej !

    Jag och min man har försökt bli gravida i 20 år ! Det har varit jävligt kämpigt men vi har hållit samman trots allt , bestämde oss för ca 3 år sedan att adoptera , allt med adoptionsutredningen har också varit otroligt kämpigt men nu sen ca 1 år har pappren varit i landet , så det är bara väntan nu .

    MEN , nu har något hänt som VI INTE TRODDE VA MÖJLIGT ............................JA , JAG ÄR GRAVID ! Vi ska ha barn och vi fattar noll .... jag är 44 och mannen 42 , hur är det ens möjligt , nu efter alla år ? Vi har inte berättat för någon än då jag är i vecka 8 , mår hur bra som helst , ALDRIG mått bättre faktiskt .

    Är det någon/några som är eller har varit i liknande situation ?

    Vänligen , chockade Alva

  • Svar på tråden Har inte fattat än ...
  • Äldre 2 Nov 10:11
    #1

    Vad fantastiskt roligt! GRATTIS!!!

    (Är inte i samma situation, men är 45 år själv och går in i vecka 37 imorgon.)

  • Äldre 2 Nov 10:17
    #2
    +1

    Tack och GRATTIS själv ....

  • Äldre 2 Nov 10:23
    #3

    Tack! :)

  • Äldre 2 Nov 10:28
    #4

    Får jag fråga hur ni funderar kring adoptionen? Kommer ni fortfarande att genomföra den? Får man fortfarande adoptera om man väntar ett barn/syskon på naturlig väg? Är inte så insatt i regelverket, så ursäkta en ev dum undran.

  • Äldre 2 Nov 12:30
    #5

    Troligen inte men vet inte än om detta går vägen men än så länge ska vi stå kvar . Ja man får adoptera om man har biologiska barn . Vi känner ändå att det måste vara någon mening med det som händer oss nu ... men vågar inte ta ut nåt i förskott även om allt känns hur bra som helst ...

  • Äldre 2 Nov 12:42
    #6

    Gratttis! Jag känner faktiskt till 2 par med samma historia. Ca 20 års försök och sen gravid efter 40. Speciellt vanligt vid PCO eftersom man då helt plötsligt blir fertil med stigande ålder, men det kan ju hända f.ö också. Fortsätt med adoptionen eftersom det fortfarande är så osäkert med graviditeten. Kan f.ö tala om att jag är ännu äldre och gravid-dock via ED-och jag mår mycket bättre nu än som ickegravid. Lycka till!

  • Äldre 2 Nov 12:53
    #7

    Tack detsamma , intressant för vi fattar inte varför just nu ... Lycka till du med ...

  • Äldre 2 Nov 12:54
    #8

    Åh så fantastiskt, grattis!!!!

Svar på tråden Har inte fattat än ...