• Anonym (Säl)
    Äldre 9 Nov 16:15
    2826 visningar
    10 svar
    10
    2826

    "Normala" arbetstider utan universitetsutbildning - Vad jobbar ni med?

    Detta är en fråga som vänder sig till er som jobbar dagtid på vardagar och inte har högskoleutbildning. Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?

  • Svar på tråden "Normala" arbetstider utan universitetsutbildning - Vad jobbar ni med?
  • Anonym (hmhm)
    Äldre 9 Nov 16:17
    #1

    Översättare åt ett av Sverigest snabbaste växande företag inom media/IT. Jag har jobbat där i tre år och tjänar 22250. Jag har inte gymnasieutbildning heller :)

  • Äldre 9 Nov 16:22
    #2
    Anonym (Säl) skrev 2015-11-09 16:15:50 följande:

    Detta är en fråga som vänder sig till er som jobbar dagtid på vardagar och inte har högskoleutbildning. Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?


    Har kollegor utan högre utbilding som jobbar dagtid och vardag inom tillverkningsindustri. De jobbar med saker som planering, som chef, kvalitetskontroll. Lönen ligger väl på mellan 25-35 000kr/mån baserad på jobb och erfarenhet.


  • Anonym (Handl­edare)
    Äldre 9 Nov 16:24
    #3

    Handledare på daglig verksamhet. Har en månadslön på 22 tusen.

  • Anonym (A)
    Äldre 9 Nov 16:25
    #4

    Reception/admin. Mån-tors 8.30-16.30, fre 8.30-15.00. 26000 kr/mån. Jag är dock anställd på min makes bolag så kan hända att jag är lätt överbetald .

  • Anonym (Stat)
    Äldre 9 Nov 16:41
    #5

    Jag jobbar som administratör på en stor statlig myndighet, jobbar 8:00 - 16:30 och tjänar 30 000 i månaden.

    Jag har visserligen en avbruten högskoleutbildning men den är inte relevant för mitt jobb, en akademisk examen är på intet sätt ett krav för den tjänst jag har.

  • Äldre 9 Nov 17:31
    #6

    23500 per månad, produktgruppsansvarig (2:nd line) och mentor/coach för nyanställda vid ett stort elektronikföretags kundcenter. 27 år, inga högre studier än avklarad gymnasieexamen i ett estetämne.

  • Anonym (X)
    Äldre 9 Nov 19:35
    #7

    Har ingen utbildning från universitet eller högskola. Jobbar kontorstider. Jag hade några extrajobb i ca ett år efter gymnasiet, började sen på ett företag inom tjänstesektorn som assistent med administrativa sysslor. Hade ganska dåligt betalt i början. Jag jobbade hårt, tog på mig nya arbetsuppgifter, engagerade mig i projekt, lärde allt jag kunde av erfarna kollegor, var lojal och ställde upp när det behövdes nåt extra. Sånt lönar sig. Sen klättrade jag sakta men säkert. Gick kurser parallellt med jobbet (som de betalade), klättrade igen, jobbade ännu hårdare och nu är jag chef. Tjänade ca 35 000 brutto när jag var 30 år och hade kommit upp i ca 55 000 brutto när jag hade blivit 40. Dock blir det en del övertid, så lönen kanske inte kan jämföras rakt av med någon som jobbar vanliga 40-timmarsveckor.

  • Anonym (Qwe)
    Äldre 9 Nov 22:45
    #8

    Innesäljare/kundtjänst 8-16:30 eller 8:30-17:00. Månadslön 27000.

  • Anonym (Admin­)
    Äldre 9 Nov 22:53
    #9

    Administratör i offentlig sektor. Tjänar 26 250 kr.

  • Anonym (Nörd)
    Äldre 9 Nov 23:03
    #10

    Jobbar som ansvarig för en IT-funktion nu. Har lön på 28.000kr. 
    Byter inom kort jobb och kommer jobba med samma saker men annat företag och kommer då ha lön på 37.000kr.
    Kontorstider med flexmöjlighet och extra semesterdagar. 

    Jag är 27 år gammal och har enbart gått grundskolan.

Svar på tråden "Normala" arbetstider utan universitetsutbildning - Vad jobbar ni med?