• Anonym (Smellycat)

    Luktar sött vid ägglossning

    Det senaste året har jag märkt att min kroppslukt ibland förändras och det verkar ske under mina fertila dagar och det avtar vid mens. Lukten är söt, lite som bränt socker och vanilj fast mer kroppsligt liksom, svårt att förklara. Lukten kommer från huden och när jag svettas på gymmet känner jag den tydligare. Undrar om andra känner det och om de tycker det är äckligt. Vad beror detta på och varför har det kommit det senaste året? Jag är 30 år och har inga barn ännu. Har det med ÄL att göra? Känner någon igen sig?

  • Svar på tråden Luktar sött vid ägglossning
  • Anonym (Smellycat)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-12-01 14:43:09 följande:

    Ja, men om du hade varit en periodare? Kanske cravings för saltlakrits.


    Haha periodare, ja jag älskar iofs saktlakrits!
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Smellycat) skrev 2015-12-01 14:40:27 följande:

    Jo det verkar vara under äl-perioden, imorse när jag vaknade kände jag lukten. Kollar i kalendern och ser att jag borde ha äl om 5 dagar. Men ska kolla blodsocker, så jag inte missar nåt!Jo men så här starkt? Kanske kroppens sätt att säga "hörru du är 30 nu, dax att börja producera barn" ;)


    Är ju såklart inte alltid men kan ofta märka skillnad vid mens och ÄL hos dem man råkar komma nära.
    Anonym (Hmm) skrev 2015-12-01 14:44:06 följande:

    Är du en tjej? Låter så lustigt för att komma från en man. Ska ta reda på om du har rätt.


    Är i högsta grad man vad är lustigt menar du?
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Samma)

    Så hade jag också när jag hade äl. Kände tydligt den där söta lukten.

  • Anonym (Smellycat)
    Anonym (Samma) skrev 2015-12-01 15:36:03 följande:

    Så hade jag också när jag hade äl. Kände tydligt den där söta lukten.


    Vad intressant! Så det är inte bara jag alltså :) har aldrig hört om det förut!
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Smellycat) skrev 2015-12-01 15:45:14 följande:
    Vad intressant! Så det är inte bara jag alltså :) har aldrig hört om det förut!
    Tror inte det är nåt man går runt och pratar med sina tjejkompisar om! Tungan ute  Men ja,jag hade samma varje gång. Tänkte inte på det förrän de åren vi försökte få barn spontant, men då märkte jag det tydligt.
  • Anonym (Smellycat)
    Anonym (Samma) skrev 2015-12-01 15:48:22 följande:

    Tror inte det är nåt man går runt och pratar med sina tjejkompisar om!   Men ja,jag hade samma varje gång. Tänkte inte på det förrän de åren vi försökte få barn spontant, men då märkte jag det tydligt.


    Jag fick faktiskt en tjejkompis att lukta på mig, haha. Hon höll med om att jag luktade sött. Gick det bra för er att få barn, om jag får fråga? Vi har försökt ett tag men det tar sig inte... Vilket så klart får mig att fundera på om detta med lukten är relaterat på nåt sätt, fast lukten verkar ju snarare indikera att jag har ägglossning och det är ju positivt.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Smellycat) skrev 2015-12-01 15:56:12 följande:
    Jag fick faktiskt en tjejkompis att lukta på mig, haha. Hon höll med om att jag luktade sött. Gick det bra för er att få barn, om jag får fråga? Vi har försökt ett tag men det tar sig inte... Vilket så klart får mig att fundera på om detta med lukten är relaterat på nåt sätt, fast lukten verkar ju snarare indikera att jag har ägglossning och det är ju positivt.
    Nej,tyvärr går det extremt dåligt att få barn. Kämpat i över 9 år och får bara MA trots äggdonation t.o.m... Trots dock inte lukten har med nåt att göra ö.h.t.
  • Anonym (Smellycat)
    Anonym (Samma) skrev 2015-12-01 16:28:40 följande:

    Nej,tyvärr går det extremt dåligt att få barn. Kämpat i över 9 år och får bara MA trots äggdonation t.o.m... Trots dock inte lukten har med nåt att göra ö.h.t.


    Jag beklagar, vad tråkigt! Nej lukten verkar ju som sagt indikera äl... Att det inte tagit sig för mig tror jag beror på nåt med livmoderslemhinnan. Men jag vet inte, och än så länge vet inte min doktor heller. Men det var intressant att veta att du också känner igen det där med lukten, och jag hoppas möjligheten till barn kommer på ett eller annat sätt!
  • Anonym (g)
    Anonym (Samma) skrev 2015-12-01 16:28:40 följande:
    Nej,tyvärr går det extremt dåligt att få barn. Kämpat i över 9 år och får bara MA trots äggdonation t.o.m... Trots dock inte lukten har med nåt att göra ö.h.t.
    Har du fått MA igen? Nyss? Så himla trist!
  • IsDimma

    Min sambo har ingen koll på när jag har äl enligt kalendern. Men han brukar säga att det känns på lukten. Det luktar sötare och godare från mig då tydligen. Jag har hört andra kommentera det förr.
    Själv känner jag ingen skillnad i lukten men så är min näsa också helkass.

  • Anonym (Smellycat)
    IsDimma skrev 2015-12-01 17:12:27 följande:

    Min sambo har ingen koll på när jag har äl enligt kalendern. Men han brukar säga att det känns på lukten. Det luktar sötare och godare från mig då tydligen. Jag har hört andra kommentera det förr.

    Själv känner jag ingen skillnad i lukten men så är min näsa också helkass.


    Aha, du också! Kul att vi är fler :) känner din sambo lukten på andra kvinnor också?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (g) skrev 2015-12-01 17:03:56 följande:
    Har du fått MA igen? Nyss? smile4.gif Så himla trist! smile4.gif
    Ja,v.14 dessutom,ett litet hopp hade ju börjat komma. Men vi ger inte upp och det ska inte du heller göra!
  • IsDimma
    Anonym (Smellycat) skrev 2015-12-01 18:27:21 följande:
    Aha, du också! Kul att vi är fler :) känner din sambo lukten på andra kvinnor också?
    Ja, det gör han. Iaf på dom han varit så nära att han kunnat fråga men eftersom det stämmer på dessa så gör det det förmodligen också på andra
  • Anonym (Smellycat)
    IsDimma skrev 2015-12-01 20:13:05 följande:

    Ja, det gör han. Iaf på dom han varit så nära att han kunnat fråga men eftersom det stämmer på dessa så gör det det förmodligen också på andra


    Coolt med lite pinsamt haha, vill inte att random män ska känna att nu är jag minsann fertil ;)
    MAN78 skrev 2015-12-01 21:49:46 följande:

    Tycker inte det låter alls konstigt. Jämför med djur i brunst t.ex.


    Ja jag är ju i brunst nu, så att säga...
  • MAN78

    Hade säkert blivit fler barn gjorda om vi män var bättre på att lukta sig till brunsten :)

Svar på tråden Luktar sött vid ägglossning