• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-02 09:29:09 följande:
    Räknar du asylsökande till turister?

    www.sydsvenskan.se/2014-12-08/migrationsverke...

    Hur stor andel av malmös hotellrum hyrs ut till migrationsverket? kanske inte så konstigt att malmös hotellmarknad blomstrar.
    Hm, spastisk i tiden du med. Förstår inte att så många har så grava problem med att datera tidningsartiklar. Verkar som skolan verkligen har misslyckats med det mest basala.
    oOOo oOOo skrev 2016-09-02 09:29:09 följande:
    Räknar du asylsökande till turister?

    www.sydsvenskan.se/2014-12-08/migrationsverke...

    Hur stor andel av malmös hotellrum hyrs ut till migrationsverket? kanske inte så konstigt att malmös hotellmarknad blomstrar.
    Jag heter inte Visita, det än namnet på besöksnäringens branschorganisation.

     Enligt dem är det främst andelen affärsresenärer som ökat, till skillnad från skrikhögern tror jag inte att Visita räknar asylsökande som affärsresenärer.

    Jag kan länka till Ekots inslag så får du själv möjlighet att bilda dig en uppfattning.

    tinyurl.com/jfyhwad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-09-02 10:02:47 följande:
    Jag kan länka till Ekots inslag så får du själv möjlighet att bilda dig en uppfattning.
    Jag har ingen uppfattning, jag frågar dig som menar på att malmös hotellrumsuthyrning har något att göra med mer turism

    "Nyligen kunde Visita berätta att hotellmarknaden utvecklas bäst i Malmö - det ska ställas mot fobikernas version där turister och affärsresenärer skyr gettot Malmö"

    Hur räknas de hotellrum som hyrs ut till migrationsverket?
    Med tanke på migrationsverkets vana att hyra hotellrum i malmö kanske det bara är den statistiken som syns.
    Ibland hyr de ju tom mer än vad som är möjligt vad gäller vanliga gäster

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4387717

    Så hur ser fördelningen ut mellan hotellrum som hyrs av migrationsverket och andra? 
    Men du kanske inte tycker det gör någon skillnad när det gäller att visa på malmö som en stad blomstrande i turism?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-09-02 10:02:47 följande:
    Enligt dem är det främst andelen affärsresenärer som ökat,
    Var får du det ifrån? Tittar men på Visitas egen statistik så ser det inte så ut

    www.visita.se/globalassets/mitt-foretag/dokument/branschekonomi/hotellmarknad/utveckling-malmo-mar-2016.pdf

    Ser ut som det är privatgäster som står för majoriteten av rummen följt av konferensgäster med affärsgäster ganska desamma som tidigare år. 

    Vilket grupp tror du migrationsverkets hyrda rum ingår i?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-09-02 10:02:47 följande:
    Hm, spastisk i tiden du med. Förstår inte att så många har så grava problem med att datera tidningsartiklar. Verkar som skolan verkligen har misslyckats med det mest basala.
    Det har ju visat sig att det är du som har mest problem met det där

    När det gäller best western i Malmö som hyr plats för 530 flyktingar till migrationsverket så gäller det avtalet till 2020 som ju framgår med all tydlighet i artikeln.
     Här är en annan artikel på samma tema

    www.friatider.se/lokal-oro-n-r-j-ttelikt-flyktinghotell-ppnar-i-malm

    "När företaget presenterades med det lukrativa avtalet med Migrationsverket – på 51 miljoner skattekronor för de närmaste sex åren" 

    Men visst ser det ut som malmös hotellnäring går som tåget.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-08-31 16:44:35 följande:
    I USA har man ett sådant system. Där kostar sjukvården mer per capita än någon annan stans på jorden. Jag tror att du har en framtid som Allianspolitiker i Stockholms läns landsting..
    Läs om upphandlingen och uppförandet av Asklepios Klinik Barmbek i Hamburg. Akutsjukhus i privat regi som uppfördes till en kostnad som uppgick till en tiondel av vad landstingets NKS beräknas kosta.

    Privat resp. landsting. Det spelar mindre roll vilken partifärg oduglingarna i landstingen råkar ha, så länge de har skattebetalarnas pengar att leka Byggare Bob och Theme Hospital med.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-02 10:36:54 följande:
    Var får du det ifrån? Tittar men på Visitas egen statistik så ser det inte så ut

    www.visita.se/globalassets/mitt-foretag/dokum...

    Ser ut som det är privatgäster som står för majoriteten av rummen följt av konferensgäster med affärsgäster ganska desamma som tidigare år. 

    Vilket grupp tror du migrationsverkets hyrda rum ingår i?
    Du förstår inte, jag heter inte Visita.

    Du får vända dig dit och begära att de räknar bort alla rum som hyrts ut till Migrationsverket.

    Eller också kan du ställa Ann Nyström, destinationschef Malmö stad, mot väggen och förklara att hon ljuger i det jag citerar nedan. Du kan ju förklara att skrikhögerns och SD:s skarpaste analytiker på FL har förklarat att Malmö är på väg mot undergången och att alla turister och affärsresenärer skyr gettot Malmö som pesten men att du har hittat en gammal artikel i Sydsvenskan som visar att asylanterna tagit över på Malmös hotell.

    Själv har jag inte en susning om hur stor andel av statistiken för denna sommar som egentligen avser rum som betalas av migrationsverket, jag har heller inte en susning om andelen var högre denna sommar än förra sommaren. Artikeln du länkade till avsåg väl förra sommaren - var det månne din avsikt att vissa att andelen är minskande smile2.gif smile2.gif smile2.gif

    "Det är fantastiskt roligt och ett tecken på att Malmö är en stad i medvind. Och en anledning är ju att Malmö har ett stort och brett utbud av både mötes-, evenemangs- och hotellfaciliteter, säger Ann Nyström, destinationschef på Malmö stad.


    Det är preliminär statistik från besöksnäringens branschorganisation Visita, som visar på den lyckosamma hotellsommaren i storstäderna. "


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-09-02 10:58:51 följande:
    Du förstår inte, jag heter inte Visita.
    Nej, och det är ju inte heller Visita som skriver här utan du.
    Men visst du kan inte visa upp något faktaunderlag som inte visar på att det i själva verket är migrationsverket som blåster upp hotellmarknaden i malmö då.
    FDFMGA skrev 2016-09-02 10:58:51 följande:
    Eller också kan du ställa Ann Nyström, destinationschef Malmö stad, mot väggen och förklara att hon ljuger i det jag citerar nedan. 

    Jag tror inte hon ljuger. Precis som du tror jag inte hon är intresserad av att förstå statistik utan bara använda den i sin agenda. Hennes intresse av att få malmö att framstå som bra är väl inte så konstigt.

    Men kul för henne att best western går bra. Ger säkert malmö pluspoäng hos vissa.
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2016-09-02 10:52:49 följande:
    Privat resp. landsting. Det spelar mindre roll vilken partifärg oduglingarna i landstingen råkar ha, så länge de har skattebetalarnas pengar att leka Byggare Bob och Theme Hospital med.
    Så är det ju tyvärr. Det viktiga verkar inte vara hur väl pengarna används bara de inte stannar kvar hos dem som jobbar ihop dem
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-02 11:06:34 följande:
    Nej, och det är ju inte heller Visita som skriver här utan du.
    Men visst du kan inte visa upp något faktaunderlag som inte visar på att det i själva verket är migrationsverket som blåster upp hotellmarknaden i malmö då.


    Jag tror inte hon ljuger. Precis som du tror jag inte hon är intresserad av att förstå statistik utan bara använda den i sin agenda. Hennes intresse av att få malmö att framstå som bra är väl inte så konstigt.

    Men kul för henne att best western går bra. Ger säkert malmö pluspoäng hos vissa.
    Nej, jag varken kan eller vill motbevisa ditt påstående.

    Om Gudasänd återvänder till FL och påstår att Malmö blivit en central för planerandet av chemtrailandet vilket bevisas av att besöksstatistiken ökat så markant så kan jag inte motbevisa det heller.

    Jag kan däremot citera Visita eller Ann Nyström. För min egen del så tror jag inte att undergången är nära förestående o smile2.gif smile2.gif smile2.gif o smile2.gif smile2.gif smile2.gif o

    "Det är fantastiskt roligt och ett tecken på att Malmö är en stad i medvind. Och en anledning är ju att Malmö har ett stort och brett utbud av både mötes-, evenemangs- och hotellfaciliteter, säger Ann Nyström, destinationschef på Malmö stad.


    Det är preliminär statistik från besöksnäringens branschorganisation Visita, som visar på den lyckosamma hotellsommaren i storstäderna. "


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-09-02 11:16:50 följande:
    Nej, jag varken kan eller vill motbevisa ditt påstående.
    Vilket påstående skulle det vara?
    Problemet är att du inte kan ens hänvisa till något som indikerar hur stor andel av hotellrummen i Malmö Migrationsverket står för.
    FDFMGA skrev 2016-09-02 11:16:50 följande:
    Jag kan däremot citera Visita eller Ann Nyström. 
    Att det ingår i Ann Nyströms jobb att locka folk till Malmö är väl ganska klart. Mer oklart vad det är du försöker åstadkomma med dina uttalanden och resistens mot att ta till dig att det kan vara så att du helt enkelt missuppfattat statistiken och att den tvärtom visar på motsatsen till vad du tror. 

    Vill du inte veta hur det egentligen ligger till?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna