• Anonym (4-barnsmamma)

    5:e barnet. Någon mer!?

    Är på första försöket med Bim till helgen.

    Någon mer som satsar på stor familj?

  • Svar på tråden 5:e barnet. Någon mer!?
  • Anonym (Nja)

    Hade just oskyddat sex. Har äl i morgon, men nu kände jag nästan "men nej vad har vi gjort!" :-O risken/chansen att jag blir gravid nu är stor. Har bil den 1/1...

  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-16 21:43:11 följande:

    Hade just oskyddat sex. Har äl i morgon, men nu kände jag nästan "men nej vad har vi gjort!" :-O risken/chansen att jag blir gravid nu är stor. Har bil den 1/1...


    Lätt att få kalla fötter, det drabbade mig idag också när jag tog ett test som dock visade negativt. Är lite nervös och har lite småont i magen. Borde ha Bim i helgen eller så så hoppet är inte ute. Blir nog ett nytt imorgonbitti, har ju möjligheten att testa varje dag när man köper ifrån testlagret.

    Hur gammal är du föresten? En annan är 33.
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Malla1 skrev 2015-12-16 18:19:48 följande:

    Dom är födda 08,10,11 och 14 :)


    Ok.

    Var din graviditet planerad eller en Oops!?

    Det enda jag tycker är tråkigt är att många ser negativt på att man har många barn och när jag födde sist så kommenterade en sköterska det och frågade "om vi skulle ha ett helt fotbollslag?". Det där har liksom fastnat hos mig och tråkigt nog känns det lite olustigt trots att jag längtar efter fler. De flesta andra vi känner har två, en har tre och en fyra så vi kommer att vara den största familjen om det blir något här. Hur känner ni inför omgivningens reaktioner?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (4-barnsmamma) skrev 2015-12-17 14:21:21 följande:
    Lätt att få kalla fötter, det drabbade mig idag också när jag tog ett test som dock visade negativt. Är lite nervös och har lite småont i magen. Borde ha Bim i helgen eller så så hoppet är inte ute. Blir nog ett nytt imorgonbitti, har ju möjligheten att testa varje dag när man köper ifrån testlagret.

    Hur gammal är du föresten? En annan är 33.
    Jag fyller 33 i morgon.
  • Anonym (snart sex barns mor)

    Jag är gravid med mitt 5: e och 6: e barn. Det är alltså tvilligar, jag höll på att ramla av stolen då jag fick veta det. Barnen är inte planerade, men väldigt välkomna. Planerad bf är 18/4, jag är 37 år.

  • Malla1

    Nej dom 2 sista var inte planerade. Förra blev till trots p spurta och denna blev till med pstav, så efter denna gång ska ja sterilisera mig :) nja folk tycker mest det är häftigt utav mina kompisar iaf. Jag är bara 26 år så det är rätt ovanligt att ha så många barn i den åldern ;) men alla är lika välkomna för det.

    Jag har dessutom bara flickor och även en flicka i magen så det är synd om pappa här hemma ;)

  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-17 16:03:56 följande:

    Jag fyller 33 i morgon.


    Grattis en dag i förskott!
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (snart sex barns mor) skrev 2015-12-17 16:14:34 följande:

    Jag är gravid med mitt 5: e och 6: e barn. Det är alltså tvilligar, jag höll på att ramla av stolen då jag fick veta det. Barnen är inte planerade, men väldigt välkomna. Planerad bf är 18/4, jag är 37 år.


    Men oj, wow! Jag har alltid tyckt att det måste vara så häftigt med twins, klart dubbelt med jobb men det komplettetas ju av dubbel glädje och kärlek.

    Jisses tänk om vi får tvillingar, hur ska vi få plats!??
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Malla1 skrev 2015-12-17 18:04:28 följande:

    Nej dom 2 sista var inte planerade. Förra blev till trots p spurta och denna blev till med pstav, så efter denna gång ska ja sterilisera mig :) nja folk tycker mest det är häftigt utav mina kompisar iaf. Jag är bara 26 år så det är rätt ovanligt att ha så många barn i den åldern ;) men alla är lika välkomna för det.

    Jag har dessutom bara flickor och även en flicka i magen så det är synd om pappa här hemma ;)


    Oki.. Jo det är klart att dom blir lika älskade oavsett. Våra har alla varit planerade, har tre flickor och en pojke. Jag hade egentligen planerat att sterilisera mig, hade bokat tid och allt men det kändes inte rätt och nu några månader senare så är jag väldigt glad att jag inte gjorde det.
Svar på tråden 5:e barnet. Någon mer!?