• Libra77

    IVF syskonförsök under 2016

    Efter några års misslyckade försök att få barn på naturlig väg tog vi hjälp av IVF och blev i NOV 2014 föräldrar till en underbar liten son. Nu har vi bestämt oss för att försöka ge honom ett syskon. Någon i liknande situation som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016
  • Tedax
    WallnerL skrev 2016-03-09 22:56:19 följande:

    Hej! Här hoppar jag gärna in ???? Gjorde återföring i lördags och har testdag 18/3. Har två barn, även de små eskimåer, och hoppas nu att lillebror/lillasyster väljer att stanna kvar i magen! Ser att ni är några plus redan - jättegrattis till er!! Vet så väl känslan ????


    Hej och välkommen!

    Nyfiken på hur det gått? Hoppas på att ni fick ett fint plus! Glad
  • Tedax
    Cornelia skrev 2016-03-15 20:42:32 följande:
    wow! Grattis! 

    Var på RMC idag och när nästa mens kommer sätter vi igång, förutsatt att det finns plats till oss. Blir ett FET tillskillnad från förra gången men känns mest "lönsamt" när det kostar 47000kr per försök.. Tyst
    Tack! Glad

    Hoppas det finns plats för er. Går ni privat på RMC eller hur funkar det? Vi går privat då detta är vår första IVF-behandling.

    Kostnaderna för att göra IVF är inte roliga... Rynkar på näsan
  • Tedax
    Libra77 skrev 2016-03-21 13:11:17 följande:

    Hej allihopa!

    I am back!

    Kul att vi har förökat oss lite! Välkomna ni som är nya! Och stort grattis till er som redan plussat!

    Inte varit här på ett tag.. Har haft jättestrul med min så annars regelbundna ägglossning.. Varit lite ledsen och deprimerad.. Men nu är vi igång igen .. Nyss hemkommen från kliniken.. Och fått grönt ljus för FET på tisdag! Yesss! Så nu är det bara att hoppas på att upptiningen går bra.. Och resten.. Men ett steg i taget! Blir kul att följas åt!

    Stor kram till alla !!!!!!


    Hej,

    Det är väl typiskt att ägglossningen ska börja krångla när den inte får, förstår att det känns jobbigt...

    Har ni gjort FET eller ska ni göra nästa vecka?

    Kram!
  • Cornelia
    Tedax skrev 2016-03-24 15:29:42 följande:
    Tack! Glad

    Hoppas det finns plats för er. Går ni privat på RMC eller hur funkar det? Vi går privat då detta är vår första IVF-behandling.

    Kostnaderna för att göra IVF är inte roliga... Rynkar på näsan
    Precis. Privat på RMC. De är de enda i Skåne som har spermiedonation som vi är i behov av. Nä, Dock så hade receptionen sagt fel så det var 43000 och inte 47000 så vi är tacksamma för den minskning iaf. 

    Det jobbigaste är väl när man ska kasta in handduken och tycka att man inte kan lägga mer pengar och inte bara.. "men en gång till.." Vill helst inte bli skuldsatt upp över öronen då vi har en prins i alla fall.

    Hur tänker ni andra kring detta? Ska man stanna och när isf?
  • Tedax
    Cornelia skrev 2016-03-24 20:56:16 följande:

    Precis. Privat på RMC. De är de enda i Skåne som har spermiedonation som vi är i behov av. Nä, Dock så hade receptionen sagt fel så det var 43000 och inte 47000 så vi är tacksamma för den minskning iaf. 

    Det jobbigaste är väl när man ska kasta in handduken och tycka att man inte kan lägga mer pengar och inte bara.. "men en gång till.." Vill helst inte bli skuldsatt upp över öronen då vi har en prins i alla fall.

    Hur tänker ni andra kring detta? Ska man stanna och när isf?


    Vi har köpt ett tre-pack för 68.000 och nu efter äggplocket har vi sex blastocyster i frysen. Läkaren sa att hon nästan kunde lova att det skulle ta sig med någon av dem, tydligen har man vid frysförsök med blastocyst en chans på närmare 60% per försök. Så vi hoppas naturligtvis att hon har rätt.

    Om det inte tar sig inom de försök vi har med tre-packet kommer vi förmodligen inte göra några mer (IVF-)försök. Det kostar helt enkelt för mycket, för sparkontot, kroppen och själen...
  • WallnerL

    Tack!! Det verkar ha gått vägen (än så länge)! Känner absolut inga gravidsymptom så innan vul vet jag inte om jag vågar tro att det verkligen utvecklar sig som det ska... Känner mig mycket lugnare nu än i tidigare graviditeter men har ändå svårt att ta in det!


    Tedax skrev 2016-03-24 15:25:43 följande:

    Hej och välkommen!

    Nyfiken på hur det gått? Hoppas på att ni fick ett fint plus!


  • WallnerL

    Ja usch ja, inte nog med den psykiska påfrestningen utan dessutom få en saftig faktura efter ett misslyckat försök, känslan av att sparka på nån som redan ligger... Vi har alltid kört på efter hur vi psykiskt orkar med. Tagit en paus och samlat ork och pengar och sen hoppat på karusellen igen. Har ni tid och ålder emot er eller hinner ni 'pausa' och samla nya krafter? Men har ni en liten prins hemma så blir ju dessutom pengarna mer värdefulla också tänker jag, men syskon är ovärderligt så jag har nog tyvärr inget bra att skriva om när gränsen är nådd... Men förstår din undran och fundering, känns ju som ett sånt lotteri varje gång...


    Cornelia skrev 2016-03-24 20:56:16 följande:

    Precis. Privat på RMC. De är de enda i Skåne som har spermiedonation som vi är i behov av. Nä, Dock så hade receptionen sagt fel så det var 43000 och inte 47000 så vi är tacksamma för den minskning iaf. 

    Det jobbigaste är väl när man ska kasta in handduken och tycka att man inte kan lägga mer pengar och inte bara.. "men en gång till.." Vill helst inte bli skuldsatt upp över öronen då vi har en prins i alla fall.

    Hur tänker ni andra kring detta? Ska man stanna och när isf?


  • Libra77
    Tedax skrev 2016-03-24 15:33:19 följande:

    Hej,

    Det är väl typiskt att ägglossningen ska börja krångla när den inte får, förstår att det känns jobbigt...

    Har ni gjort FET eller ska ni göra nästa vecka?

    Kram!


    Javisst är det trist när det strular!

    Vilket otroligt resultat ni fått! Det bådar ju gott! När är nu nästa steg?

    Det är nu på tisdag vi hoppas på FET.. Hoppas på lyckad upptining.. Hade varit så skönt om det lyckas med den första så finns det en reserv kvar i frysen sen.. Men man får väl vara glad om något överlever. Känns i alla fall skönt att 96% ca klarar sig vid upptining. Känns såå sjukt spännande och skrämmande på samma gång!!! kram
  • Cornelia
    WallnerL skrev 2016-03-24 21:37:47 följande:

    Ja usch ja, inte nog med den psykiska påfrestningen utan dessutom få en saftig faktura efter ett misslyckat försök, känslan av att sparka på nån som redan ligger... Vi har alltid kört på efter hur vi psykiskt orkar med. Tagit en paus och samlat ork och pengar och sen hoppat på karusellen igen. Har ni tid och ålder emot er eller hinner ni 'pausa' och samla nya krafter? Men har ni en liten prins hemma så blir ju dessutom pengarna mer värdefulla också tänker jag, men syskon är ovärderligt så jag har nog tyvärr inget bra att skriva om när gränsen är nådd... Men förstår din undran och fundering, känns ju som ett sånt lotteri varje gång...


    Vi har åldern till vår fördel. Jag blir 30 så det är ju en fördel men med en liten 1 åring hemma som ska orka med mammas nedstämdhet (om det skulle skita sig dvs) och det är ju så att han "kostar" pengar med vilket gör det mer begränsat ekonomiskt. 

    Ja, ett lotteri är det verkligen. Vi gjorde en hel del försök innan vår son kom till vilket var kämpigt klart men jag tänker att han kanske kan fördriva tiden en hel del vilket kanske hjälper positivt och det bara behövs ett försök, haha. 
    Tedax skrev 2016-03-24 21:09:19 följande:
    Vi har köpt ett tre-pack för 68.000 och nu efter äggplocket har vi sex blastocyster i frysen. Läkaren sa att hon nästan kunde lova att det skulle ta sig med någon av dem, tydligen har man vid frysförsök med blastocyst en chans på närmare 60% per försök. Så vi hoppas naturligtvis att hon har rätt.

    Om det inte tar sig inom de försök vi har med tre-packet kommer vi förmodligen inte göra några mer (IVF-)försök. Det kostar helt enkelt för mycket, för sparkontot, kroppen och själen...
    Har helt missat att fråga om ens ett tre pack erbjuds eller om det bara är gång till gång. Står inget på hemsidan så det verkar inte erbjudas :( Förstår hur du tänker med karusellen efter tre försök.. Men det är svårt också att säga stopp om det skulle bli aktuellt - vilket jag inte hoppas! 

  • Tedax
    WallnerL skrev 2016-03-24 21:22:14 följande:

    Tack!! Det verkar ha gått vägen (än så länge)! Känner absolut inga gravidsymptom så innan vul vet jag inte om jag vågar tro att det verkligen utvecklar sig som det ska... Känner mig mycket lugnare nu än i tidigare graviditeter men har ändå svårt att ta in det!


    Så du fick ett plus? Grattis!

    Det är ju väldigt tidigt, graviditetssymtomen kommer nog ska du se.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016