• Kampenombarnlängtan

    har någon erfarenhet av Progesterall kräm?

    Har köpt hem krämen progesterall i förhoppning om att det ska öka min chanser att bli gravid.

    Jag har regelbunden mens o ägglossning varje månad, är 28 år och fått diagnosen ofrivillig barnlös och gått utredning och dem hittade inget fel på oss och efter 5 år så fick vi vår son via IVF som lyckades på första försöket.

    Nu har vi aktivt försökt själva i över 1 år och har haft oskyddat i 1.5 år.

    Nu har jag läst mycket om progesterall krämen och att det hjälpt många.

    Har ni erfarenhet av den? Hur smörjde ni med den i så fall? Ska man fördela prickarna på olika delar eller man gör som jag tar ett toppat kryddmått o smörjer på 2 tunna ställen morgon/kväll? Berätta gärna om er situationen och om det hjälpt er eller någon ni känner????

  • Svar på tråden har någon erfarenhet av Progesterall kräm?
  • Anonym (Tjejen)
    Be din läkare kolla upp dina sköldkörtelvärden (Tsh, T3 och T4)
    de kan du testa på din vårdcentral. Tsh ska ligga runt 1.
    För högt Tsh-värde kan orsaka infertilitet.

    Det man gör annorlunda i Grekland jämfört med vad man gör i Sverige
    är att man dels tar fler blodprover i Grekland och kollar om immunförsvaret orsakar problemet (man mäter bland annat NK-celler och TNF-alfa.
    Det gör man inte i Sverige).

    Sen medicinerar man med både Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipider i Grekland och i Sverige är läkarna väldigt tveksamma att skriva ut några mediciner alls. De skyller hellre på otur eller dåliga ägg....

    Men jag tycker att alla tjejer därute som lider av missfall eller inte blir gravida
    trots många försök och inte får någon bra hjälp av svenska läkare borde kolla upp om det möjligtvis är deras immunförsvar som är orsaken. Det finns hjälp att få om man vill ha hjälp. Kom ihåg att det finns alltid en anledning till att man inte blir gravid eller får missfall.
    Läs gärna denna sida:
    www.fertilitetsguiden.com/ovrigt/felsokning.php

    Hoppas allt går bra !
  • Kampenombarnlängtan

    Tack så mycket för all information???? dem har kollat min sköldkörtel o tagit dem proverna och dem var bra.

    Jag ska absolut gå in o läsa. Tack ännu en gång????lycka till nu o hoppas att det bakas en bebis nu. Och hör av dig sen om du kommer ihåg om hur allt har gått??

  • Anonym (Tjejen)

    Bra att de kollat din sköldkörtel. Skrattande
    Tack för lycka till och hoppas det går bra för dig med Progesterallkrämen.
    Funkar det inte med endast progesterallkrämen så köp Albyl Minor receptfritt på apoteket och ta en 3:e dels tablett per dag. Funkar det inte heller så försök få tag på Prednisolon ta 15mg från runt ägglossning, (ska trappas ner vid mens) (finns att köpa receptfritt i grekland, där heter det prezolon) eller kontakta en läkare i Grekland för utredning och behandling. Det finns flera kliniker där som jobbar med detta. De jag känner till heter Serum och Life Clinic.
    Googla så hittar du dem.

    Sorry om det blev lite rörigt med all info eller om det blev för mycket info på en gång. När det gäller detta får man tyvärr vara lite av sin egen läkare och ta reda på allt själv.

    Men om du vill börja i någon ände så kan du börja med att begära ut dina samtliga journaler, och blodprovsresultat både från klinik, gyn & röntgen, det kan finnas viktiga saker där som läkaren inte tycker är lika viktigt och därför inte nämner. Svaret kan finnas där. Det brukar inte kosta något att få de pappren utskrivna och hemskickade. Ring och fråga.

    Kan förstå om det kanske känns som ett stort steg att resa utomlands för att få hjälp. Så om du hittar någon bra i Sverige läkare som vill hjälpa dig att ta prover så kan du skriva ut listan på denna sida och försöka få hjälp.
    www.fertilitetsguiden.com/ovrigt/felsokning.php

    Om du vill så kan du här läsa om tjejer som lyckats med behandling utomlands:
    www.fertilitetsguiden.com/ovrigt/solskenshistorier.php

  • Mariana79

    Hej!

    Jag provar progesteroneall för första gången denna cykel... ett sista eget desperat försök innan vi kör igång med IVF, iallafall.....

    Jag är på ÄL+4 och känner av mensvärk, det sliter och drar när nere och ömma bröst.. brukar känna mycket sånt men annars närmare BIM. Tänker om det är fler som får dessa "biverkningar" av krämen?

  • Kampenombarnlängtan

    Mariana79: jag är oxå nu på äl+4 med progesterallkrämen. Det är andra månaden jag testar den.

    Jag hade såna symtomer förra gången jag smörjde mig med progesterall så det kan skapa falska förhoppningar men vi hoppas ju så klart på att det är något annat som drar i livmodern

  • Limpan nr2

    Jag använder krämen morgon och kväll. Har ca 5 olika ställen på kroppen som jag varierar mig med och smörjer in. Har haft 4 mf/MA och märkte att jag verkade ha ganska få dagar mellan äl och bim. Efter senaste äl började jag smörja mig med krämen och blev gravid direkt, är nu i v.10. Vet ju inte om det beror på krämen men tror nästan det.

    Lycka till!!


    Väntar barn nr 2 :)
  • Mariana79
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-01-22 21:25:49 följande:

    Mariana79: jag är oxå nu på äl+4 med progesterallkrämen. Det är andra månaden jag testar den.

    Jag hade såna symtomer förra gången jag smörjde mig med progesterall så det kan skapa falska förhoppningar men vi hoppas ju så klart på att det är något annat som drar i livmodern


    Tack snälla du :) "värken" har avtagit, känner ff att det drar lite ibland men inte som det gjorde mellan äl+4-äl+6... Skönt att läsa att det är fler som känt SÅ även om vi givetvis hoppas på en annan orsak ;)
  • Mariana79
    Limpan nr2 skrev 2016-01-22 22:03:40 följande:

    Jag använder krämen morgon och kväll. Har ca 5 olika ställen på kroppen som jag varierar mig med och smörjer in. Har haft 4 mf/MA och märkte att jag verkade ha ganska få dagar mellan äl och bim. Efter senaste äl började jag smörja mig med krämen och blev gravid direkt, är nu i v.10. Vet ju inte om det beror på krämen men tror nästan det.

    Lycka till!!


    Woohoo vilken grej! Stort grattis och lycka till :)

    Jag har 15 dagar lutelfas så jag använder den inte utav den anledningen att den är kort utan denna kräm är väl det som jag har kvar att testa av alla "hjälpmedel" som finns :/

    Har inte mycket värk nu så det känns bättre med krämen, har 7 dagar kvar till bim.
  • Limpan nr2
    Mariana79 skrev 2016-01-23 08:10:31 följande:
    Woohoo vilken grej! Stort grattis och lycka till :)

    Jag har 15 dagar lutelfas så jag använder den inte utav den anledningen att den är kort utan denna kräm är väl det som jag har kvar att testa av alla "hjälpmedel" som finns :/

    Har inte mycket värk nu så det känns bättre med krämen, har 7 dagar kvar till bim.
    Håller tummarna stenhårt att krämen gör underverk!! Lycka till!!
Svar på tråden har någon erfarenhet av Progesterall kräm?