• Anonym (Undrande)

    Brintellix? Någon som provat

    Hejsan.

    Jag tänkte höra mig för om någon har provat brintellix?

    Det är en relativt ny anridepressiv medicin, som tydligen inte liknar någon annan som finns just nu.

    Om du eller någon du känner har ätit denna svara gärna om vad ni tyckte.

    Hjälpte den er?

    Biverkningar?

    Ökad/minskad aptit?

    Hur lång tid innan ni märke skillnad?

    Medicinen är fortfarande föremål för utökad övervakning eftersom den är så ny och det finns inte mycket diskussioner om den än så länge.

  • Svar på tråden Brintellix? Någon som provat
  • Anonym (Jag)
    Anonym (äter dem just nu) skrev 2017-08-13 19:34:18 följande:

    Ska precis ta 20 mg av det själv. Hände inte mycket av 10 mg så har precis ökat till maxdosen. Men jag brukar inte märka av något speciellt av den här typen av mediciner över huvudtaget, har testat kanske 6 olika mediciner med denna.


    Trappar ner sertralinet och börjat med Brintellix...4 dagen idag. Inget särskilt förutom diarré och det kan jag leva med :)

    Känner mig mera "normal"...misstänker att sertralinet gjorde att jag kände mig avtrubbad och gjorde att jag knappt kunde uppleva nyanser i mitt känsloliv..bara att trappa ner nu i ett par dagar upplever jag stor skillnad.
  • in4

    Det är en väldigt bra medicin enligt mig!


    Jag fick den inskriven pga att jag är överkänslig mot biverkningar och alltid fått avbryta de tidigare jag gått på. Fick i och för sig magproblem efter typ 8-9 månader som bara blev bättre av att jag slutade, men är som sagt överkänslig.
    Hade fått ut så mycket av medicinen då så jag ändå kände mig nöjd. Mådde verkligen bra på den.


    Jag blev illamående i början, men om jag åt mycket frukost innan jag tog den och sen ganska regelbundet under dagen så besvärades jag inte så mycket av det.

  • Anonym (Jag)
    in4 skrev 2017-08-17 20:54:38 följande:

    Det är en väldigt bra medicin enligt mig!

    Jag fick den inskriven pga att jag är överkänslig mot biverkningar och alltid fått avbryta de tidigare jag gått på. Fick i och för sig magproblem efter typ 8-9 månader som bara blev bättre av att jag slutade, men är som sagt överkänslig.

    Hade fått ut så mycket av medicinen då så jag ändå kände mig nöjd. Mådde verkligen bra på den.

    Jag blev illamående i början, men om jag åt mycket frukost innan jag tog den och sen ganska regelbundet under dagen så besvärades jag inte så mycket av det.


    Vad åt du den för? Hur länge åt du den? Och vilken dos låg du på?
  • in4
    Anonym (Jag) skrev 2017-08-18 06:58:45 följande:

    Vad åt du den för? Hur länge åt du den? Och vilken dos låg du på?


    I ungefär 8-9 månader. Tog den för svår depression. Jag trappade upp till högsta, sen fick jag ta 30 mg ett tag. Hur går det för dig?
  • Anonym (Jag)
    in4 skrev 2017-08-18 09:49:19 följande:

    I ungefär 8-9 månader. Tog den för svår depression. Jag trappade upp till högsta, sen fick jag ta 30 mg ett tag. Hur går det för dig?


    Jag står bara på 5 mg än så länge...ätit lite mer än 1 vecka..trappar ut sertralinet också...

    Känns inte som jag könner nåt på 5 mg Brintellix...
  • Anonym (Bps)

    Spännande. Jag har haft borderline för ca 7 år sen. Efter många förluster har jag börjat få känningar av detta igen och vill medicinera men oroar mig för biverkningar.
    Funkar denna mot humörsvängningar?

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Bps) skrev 2017-08-18 10:22:05 följande:

    Spännande. Jag har haft borderline för ca 7 år sen. Efter många förluster har jag börjat få känningar av detta igen och vill medicinera men oroar mig för biverkningar.

    Funkar denna mot humörsvängningar?


    Ingen aning...

    Hur tar sig borderline uttryck?
  • in4
    Anonym (Jag) skrev 2017-08-18 10:12:16 följande:

    Jag står bara på 5 mg än så länge...ätit lite mer än 1 vecka..trappar ut sertralinet också...

    Känns inte som jag könner nåt på 5 mg Brintellix...


    Inga biverkningar?

    Tog några veckor för mig innan jag kände mig bättre, men började med 10 tror jag
Svar på tråden Brintellix? Någon som provat