• Libra1

    IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!

    Hej!
    Nu är vi äntligen igång igen med ett nytt försök. Det blir vårt 6:e försök.

    Är det fler som fortfarande är ofrivilligt barnlösa och som gjort några försök som vill följas åt?

    Jag började med sprutor den 21 jan. Menopur 300 IE efter att ha varit nedreglerad sen mars-15 pga Endometrios.

    Lycka till!!! :)

    www.minbebis.com/blogg/libra/


  • Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!
  • Tanja88

    Vad [quote=76262243][quote-nick]Libra1 skrev 2016-01-24 00:10:41 följande:[/quote-nick]

    Ett stort lycka till! Jag går på Nordic IVF Center i Malmö. :)

    [

    Jaså vad trevligt :) är ni från Malmö eller ? Önskar er också all lycka till <3

  • Libra1
    Tanja88 skrev 2016-01-25 20:38:26 följande:

    Vad [quote=76262243][quote-nick]Libra1 skrev 2016-01-24 00:10:41 följande:[/quote-nick]

    Ett stort lycka till! Jag går på Nordic IVF Center i Malmö. :)

    [

    Jaså vad trevligt :) är ni från Malmö eller ? Önskar er också all lycka till <3


    Ja det är vi. Var går du? :)
  • Libra1

    IVF1 - långt protokoll - 12 ägg, 6 befruktade - Gravid till vecka 22
    IVF2 - långt protokoll - 7 ägg, 2 befruktade - Ej gravid
    IVF3 - långt protokoll - 14 ägg, 4 befruktade - Gravid till vecka 10
    FET - Embryot klarade inte upptiningen
    IVF4 - kort protokoll - 12 ägg, 6 befruktade - Svagt plus sen minus
    IVF5 - kort protokoll - 9 ägg, 6 befruktade - Svagt plus sen minus

    Sen fick jag konstaterat Endometrios så har nu varit nedreglerad sen mars-15. Så denna gången blir det ett jättelångt protokoll som förhoppningsvis ska fungera bättre. :)

    Våra ägg klarar aldrig långtidsodling. :-/


  • Tanja88

    [quote=76268857][quote-nick]Libra1 skrev 2016-01-25 21:10:08 följande:[/quote-nick]

    Ja det är vi. Var går du? :)

    Går på rmc i malmö :)

  • Linnsan
    hoppas 2014 skrev 2016-01-24 17:32:38 följande:

    Hej. Hoppar in här om jag får. Vi har tidigare gjort 2 ivf försök men bara en insättning när jag blev överstimulerad 2a ggn. Nu i Jan försökte vi m vårt 3e försök men svarade inte på behandlingen riktigt så istället för äggplock denna v så blir det FET imorgon. Vi sätter in 2st 6 dagars. Nervöst. Hoppas de klarar upptining o att åtminstone en av den fäster.


    vad spännande hoppas nu att det går vägen! vet du varför de ville aätta in två ägg? för på mig ville de inte det men de frågade hur vi ville om de blev aktuellt.har satt in ett ägg i falun i fredags
  • hoppas 2014
    Linnsan skrev 2016-01-26 07:14:10 följande:

    vad spännande hoppas nu att det går vägen! vet du varför de ville aätta in två ägg? för på mig ville de inte det men de frågade hur vi ville om de blev aktuellt.har satt in ett ägg i falun i fredags


    De va bra blastocyster (båda) så de berodde nog inte på kvaliteten lät det som. Jag tror att det är pga av min ålder. Risken att de inte ska gå vägen är så stor plus att hösten/vintern varit så strulig o kroppen har inte alls svarat på behandlingarna att då vi hade fina blastocyster så ville de ge oss maximal möjlighet.
  • Linnsan
    hoppas 2014 skrev 2016-01-26 08:05:47 följande:

    De va bra blastocyster (båda) så de berodde nog inte på kvaliteten lät det som. Jag tror att det är pga av min ålder. Risken att de inte ska gå vägen är så stor plus att hösten/vintern varit så strulig o kroppen har inte alls svarat på behandlingarna att då vi hade fina blastocyster så ville de ge oss maximal möjlighet.


    hur gammal är du? jag blir 39 år men detta är visserligen syskonförsök så de kanske fungerar annorlunda
  • hoppas 2014

    Jag fyller 42 I år. Har inte varit tal om det tidigare för mig heller. . Gjorde IVF 1 i juni-15 o fick då bara 2 ägg som befruktades m ok kvalitet men inga höjdare. Gick då prasteron i 7-8 v o byte av med o då fick vi ut 8 ägg med 5 befruktade men eftersom jag blev överstimulerad så åkte de 3 som klarade sig i frysen. I oktober o nov försökte vi med FET men min kropp reagerade inte som den borde. I nov diskuterade vi m Falun o jag var rätt frustrerad då jag kände mig som försökskanin (tyckte att de-distansdr o Falun- borde ha bättre koll vad som brukar m person m PCO). Vi kom då fram t att vi skulle köra helt ny omgång men när andra o 3e vul visade många men dr flesta små blåsor blev FET istället så ja tror de erbjöd mig alla möjligheter för att öka chans för graviditet.

    Det jag lärt mig är att vara påläst o ställa frågor.

    Förlåt för det långa inlägget :)

  • Libra1

    Vi fick tillbaka 2 förra försöket. Det är för att vi har gjort några försök och inte lyckats hela vägen. De går lite på statistik för hur det har fungerat för det enskilda paret tidigare. Vi kommer att ta 2 denna gången också om vi får. De sätter gärna inte in 2 toppembryon, fast det fick vi sist. Men det fungerade inte för det. :-/


  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-01-26 13:34:58 följande:

    Vi fick tillbaka 2 förra försöket. Det är för att vi har gjort några försök och inte lyckats hela vägen. De går lite på statistik för hur det har fungerat för det enskilda paret tidigare. Vi kommer att ta 2 denna gången också om vi får. De sätter gärna inte in 2 toppembryon, fast det fick vi sist. Men det fungerade inte för det. :-/


    Jag hoppas också på 2 tillbaka denna gång men först måste det ju bli nåt.

    Vet man varför era embryon inte klarar långtidsodling?
Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!