• Anonym (Day)
    Äldre 2 Feb 11:54
    1325 visningar
    9 svar
    9
    1325

    Registerutdrag

    Vi ska utredas för om vi kan vara lämpliga att ta emot barn i familjen. Jag är dock orolig för om det skulle stå nåt i polisregistret och det andra utdraget de tar ( typ soc) kan jag begära ut dessa papper själv?

  • Svar på tråden Registerutdrag
  • Äldre 2 Feb 12:07
    #1
    +1

    Belastningsregistret beställer du på polisens hemsida och fungerar som att beställa ett personbevis. Oftast vet man om man finns med då krävs fällande dommar. Soc har jag dessvärre inte koll på.

  • Anonym (Day) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 12:42
    #2

    Är det någon som kan namnet på det andra utdraget från soc heter?

  • Äldre 2 Feb 13:13
    #3

    Det är inget utdrag från soc utan du måste vända dig till soc i din kommun och begära ut handlingar som rör dig och din man. På samma sätt som du gör då du begär journaler från sjukhuset. Varför skulle du föekomna hos soc?

  • Anonym (Day) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 13:27
    #4

    Därför att jag ficjk en anmälan av mitt x för längsen, men det blev inget av det.

  • Anonym (..../­/)
    Äldre 2 Feb 13:28
    #5

    Du ringer soc i din kommun och begär ett utdrag ur socialregistret. I min kommun tar det upp till 5 dagar innan man får det hemskickat med posten.

    Varför vill du bli familjehem om du inte har "rent mjöl i påsen"? Finns tillräckligt med usla familjehem, skaffa ett jobb istället!

  • Anonym (Day) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 13:33
    #6

    Jag formulerade mig nog fel i mitt inlägg. Som sagt mitt x gjorde en anmälan p mig för längesen men den ledde ingen vart. ( anmälan var på rent jävelskap) men det känns ju inte bra det som skedde. Vill inte att det ska förstöra mina chanser att hjälpa någon annan

  • Äldre 2 Feb 13:38
    #7
    +1
    Anonym (Day) skrev 2016-02-02 13:33:11 följande:

    Jag formulerade mig nog fel i mitt inlägg. Som sagt mitt x gjorde en anmälan p mig för längesen men den ledde ingen vart. ( anmälan var på rent jävelskap) men det känns ju inte bra det som skedde. Vill inte att det ska förstöra mina chanser att hjälpa någon annan


    Du kan vara 100 % lugn.
  • Anonym (..../­/)
    Äldre 2 Feb 13:39
    #8
    Anonym (Day) skrev 2016-02-02 13:33:11 följande:

    Jag formulerade mig nog fel i mitt inlägg. Som sagt mitt x gjorde en anmälan p mig för längesen men den ledde ingen vart. ( anmälan var på rent jävelskap) men det känns ju inte bra det som skedde. Vill inte att det ska förstöra mina chanser att hjälpa någon annan


    Vad menar du med att hjälpa någon annan? Ta hand om Din familj istället!
  • Anonym (WTF)
    Äldre 2 Feb 21:41
    #9
    Anonym (....//) skrev 2016-02-02 13:39:47 följande:

    Vad menar du med att hjälpa någon annan? Ta hand om Din familj istället!


    Vilket jädra otrevligt svar??!! Vad tusan menar du egentligen? Ts har förklarat att anmälan gjordes av jäkelskap och kan drabba vem som helst. Är det möjligen du igen som är i farten? Som vanligtvis brukar hoppa på familjehem och blivande familjehem med dina redan färdiga åsikter om hur usla och giriga alla är?? Och som VÄGRAR SVARA om man efterfrågar något konstruktivt istället för påhopp?

    Vad har du för problem egentligen?
Svar på tråden Registerutdrag