• amandawic

    IVF feb/mars som gjort fler försök

    Jag och min sambo ska snart börja vårt andra IVF-försök på St Görans i Stockholm.


    Någon som kommer börja ny behandling under samma tid och som vill följas åt?
    Kul att få kontakt med någon/några som har gjort fler försök som man kan bolla erfarenheter och funderingar med :) 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-10 09:24
    Gäller alltså feb/msrs 2016, missade att skriva det i rubriken :)
  • Svar på tråden IVF feb/mars som gjort fler försök
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-10 17:45:09 följande:
    Vi går på RMC i Malmö.
    Det där med vad som gills som ett försök har jag förstått är olika för olika landsting. Tyvärr gills det för oss som ett försök. Men ja, som du säger.. Det behövs bara ett bra ägg egentligen. Det vet man ju också, men ändå är man livrädd att man inte ska få det där kanonägget.

    Förstår känslan att inte kunna jobba när man väntar på besked. Det är den absolut värsta väntan och den som jag tycker är värst i hela processen. Först att vänta för att se om det blir befruktning. Sen att vänta på insättning. Den här gången ringde de också innan, men för att fråga om vi kunde komma in tidigare. Jag skrev på riktigt rakt ut, för trodde de kom med samma besked som vid första försöket, att inget klarat sig. Man inser att den här processen är så jävla skör. Stör mig också på folk som säger "äggplock tisdag, insättning torsdag", som om det vore en självklarhet att alla får insättning. Men få ägg är det liksom långt ifrån självklart. Och inte annars heller för den delen.

    Vid vårt andra försök försökte jag glädjas åt varje steg som gick bättre än första försöket. Försök det du också. Då får man delmål att glädjas åt på vägen. Hoppas att din höjda dos ska ge dig fler och bättre ägg. För egen del känns det lite jobbigt att vi liksom inte kan höja mer, utan att allt liksom blir likadant i behandlingen som förra gången. Inser ju liksom att man inte kan göra mer än att bara hoppas. Det är rätt tungt.

    Hej!

    Ledsen att mitt svar har dröjt, jag fick influensan så har legat helt däckad hemma i en vecka. Försökte skriva via mobilen men det gick sådär... :) 

    Vad konstigt att det är olika mellan landstingen.. tycker det ska vara lika villkor för alla :( 

    Jaa, verkligen! Väntan är verkligen det värsta! Trodde innan allting startade första gången att det var sprutorna som skulle vara det värsta för mig, men tycker nu, med facit i hand, att väntan är det som är värst.. Men den som väntar på ngt gott... Glad


    Förstår din lycka för att få komma hela vägen till ruvning! 
    Ja, jag stör mig också på det, det är inte självklart för alla! Det var därför jag skapade denna tråd för att försöka hitta folk i samma sits som jag. Vi får vara starka tillsammans, för vi KOMMER klara det, både ni och vi Glad

    Ja, det är så jag försöker tänka inför detta försök, ta allt steg för steg, tror det är skönare, för annars blandast katastroftankar med solskenstankar (det gör det ju hela tiden ändå) men tror det är bättre att försöka ta det steg för steg!

    Ja, jag förstår det! Men försök att tänka att det endast krävs ett guldägg för att lyckas! Vet att det är svårt och tungt, men jag hoppas och tror verkligen, eller nej, jag VET att det kommer gå tillslut Glad Försök att tänka positivt bara och sända positiva tankar till dig själv! 

    Jag fick även min mens idag, så imorgon kommer vi börja spruta igen! Skrattande

  • amandawic
    Filli89 skrev 2016-02-10 21:07:10 följande:

    hej.

    tack för att du skapade grupen. funderade oxå på skapa en ny grupp så jag vill gärna vara med i en grupp från början. känns som alla andra grupper redan är fulla lr så har d redan hunnit bli en tajt grupp så nu börjar ja om här..

    jag gör oxå ivf på st göran. ska ta ovitrielle om en timme och äp på fredag förhoppningsvis Detta är vår första ivf i sverige. har gjort en utomlands dock som slutade i kemisk gravidtet vid et och ingen graviditet vid fet, så nu börjar vi om på nytt. jag kör korta protokollet med puregon/orgalutran. hur långt har du kommit?
    kram.


    Hej! 

    Ja det är kul att man kan följas åt från början, du är välkommen hit till tråden! Glad

    Vart gjorde ni förra försöket någonstans?


    Vad spännande! Hur gick det?? Är du ruvare nu? Glad Vilken läkare har ni på kliniken?
    Jag hade Kerstin förra gången.

    Jag fick min mens idag, så imorgon kommer vi börja spruta! Ska hämta ut all medicin från apoteket idag! Känns så spännande och kul att äntligen få köra igång igen, har ju väntat 3 månader sedan vårt första försök

  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-02-18 09:26:37 följande:

    Hej!

    Ledsen att mitt svar har dröjt, jag fick influensan så har legat helt däckad hemma i en vecka. Försökte skriva via mobilen men det gick sådär... :) 

    Vad konstigt att det är olika mellan landstingen.. tycker det ska vara lika villkor för alla :( 

    Jaa, verkligen! Väntan är verkligen det värsta! Trodde innan allting startade första gången att det var sprutorna som skulle vara det värsta för mig, men tycker nu, med facit i hand, att väntan är det som är värst.. Men den som väntar på ngt gott... Glad


    Förstår din lycka för att få komma hela vägen till ruvning! 
    Ja, jag stör mig också på det, det är inte självklart för alla! Det var därför jag skapade denna tråd för att försöka hitta folk i samma sits som jag. Vi får vara starka tillsammans, för vi KOMMER klara det, både ni och vi Glad

    Ja, det är så jag försöker tänka inför detta försök, ta allt steg för steg, tror det är skönare, för annars blandast katastroftankar med solskenstankar (det gör det ju hela tiden ändå) men tror det är bättre att försöka ta det steg för steg!

    Ja, jag förstår det! Men försök att tänka att det endast krävs ett guldägg för att lyckas! Vet att det är svårt och tungt, men jag hoppas och tror verkligen, eller nej, jag VET att det kommer gå tillslut Glad Försök att tänka positivt bara och sända positiva tankar till dig själv! 

    Jag fick även min mens idag, så imorgon kommer vi börja spruta igen! Skrattande


    Hej. Lycka till med allt och med sprutorna nu. Jag håller tummarna för dig.

    Jag väntar på min mens för att få veta om vi får köra igång den här cykeln (bör få mens i slutet av månaden) Men kör ju långs protokollet, så det är en lång väntan innan man kommer igång ordentligt ändå.
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 09:39:57 följande:
    Hej. Lycka till med allt och med sprutorna nu. Jag håller tummarna för dig.

    Jag väntar på min mens för att få veta om vi får köra igång den här cykeln (bör få mens i slutet av månaden) Men kör ju långs protokollet, så det är en lång väntan innan man kommer igång ordentligt ändå.
    Tack så mycket!
    Hoppas verkligen på detta försök! 

    Ja okej, hur lång tid tar det innan ni får börja med sprutorna? Har aldrig gjort det långa så har ju ingen aning om hur det fungerar :/ 

    Håller verkligen tummarna för er med! Vi får fortsätta hålla kontakt tycker jag, vill verkligen veta hur det går för er! Glad
  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-02-18 09:45:53 följande:
    Tack så mycket!
    Hoppas verkligen på detta försök! 

    Ja okej, hur lång tid tar det innan ni får börja med sprutorna? Har aldrig gjort det långa så har ju ingen aning om hur det fungerar :/ 

    Håller verkligen tummarna för er med! Vi får fortsätta hålla kontakt tycker jag, vill verkligen veta hur det går för er! Glad
    Oj ja, sprutorna tar lång tid Efter mensen ska man vänta 19 dagar innan man börjar med nässprayen som man ska ta i ett par veckor innan sprutorna börjar. Ska få en blödning mellan dag 8 och 14 efter spraystart. Tror det är typ 3,5 vecka totalt man sprayar. Sen sprutor då. De brukar säga att långs protokollet tar 7 veckor. Så korta låter som rena drömmen i jämförelse

    Kram och lycka till! Hoppas det ska gå för oss båda den här gången
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 11:02:08 följande:
    Oj ja, sprutorna tar lång tid Efter mensen ska man vänta 19 dagar innan man börjar med nässprayen som man ska ta i ett par veckor innan sprutorna börjar. Ska få en blödning mellan dag 8 och 14 efter spraystart. Tror det är typ 3,5 vecka totalt man sprayar. Sen sprutor då. De brukar säga att långs protokollet tar 7 veckor. Så korta låter som rena drömmen i jämförelse

    Kram och lycka till! Hoppas det ska gå för oss båda den här gången
    Regnågsdröm - Hur går det för er?

    Jag var på första VUL i torsdags, och jag är helt chockad! Hade 11st blåsor i bra storlek på ena sidan och ca 5-6st på andra som de trodde skulle växa till sig. Äär på gränsen till att bli överstimulerad, det trodde jag aldrig!

    Ska på äggplock på tisdag, och det är jag väldigt nervös över! Kommer ju ihåg hur jäkla ont lokalbedövningen gjorde förra gången...!

    Men är såå glad! Hoppades ju såklart på ett bättre resultat än förra gången, men trodde aldrig att det skulle bli såhär många blåsor!
  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-02-27 13:29:01 följande:
    Regnågsdröm - Hur går det för er?

    Jag var på första VUL i torsdags, och jag är helt chockad! Hade 11st blåsor i bra storlek på ena sidan och ca 5-6st på andra som de trodde skulle växa till sig. Äär på gränsen till att bli överstimulerad, det trodde jag aldrig!

    Ska på äggplock på tisdag, och det är jag väldigt nervös över! Kommer ju ihåg hur jäkla ont lokalbedövningen gjorde förra gången...!

    Men är såå glad! Hoppades ju såklart på ett bättre resultat än förra gången, men trodde aldrig att det skulle bli såhär många blåsor!
    Hej! Fint att du skrev

    Jag väntar på mens som tycks vara försenad Vet ju heller inte om vi får börja den här cykeln. Men första steget är ju i alla fall att den där jäkla mensen ska komma. Borde kommit nu. Men avvaktar några dagar innan jag får fullständig panik antar jag.

    Så härligt för dig att det ser så bra ut! Ska hålla tummarna hårt på tisdag! Det kommer gå bra! Stor kram!
  • amandawic

    Men gud va irriterade! Demon Håller alla tummar och tår på att den kommer snart!
    Den kan ju bli lite försenad för att man stressar upp sig över den också, men är säker på att den kommer komma när som helst!

    Tack så mycket! Känns helt sjukt att denna behandling gick så snabbt! Idag är dag 9 med sprutor och behövde inte ens komma på en andra koll, utan de sa bara "Det här ser jättebra ut! Vi kör äggplock på tisdag!" Var liksom inte direkt beredd på det Glad

  • NoA22

    Hej följer gärna med er här :)

    Vi är väldigt nära i tid, så skulle vara kul att följas åt. Vi ska på äggplock på måndag :) Började med sprutor den 18/2 och var på vul i onsdags och då sa de till oss efter blodprovets svar att vi kör på måndag. Så det låter väldigt likt din historia amandawic

    Dock känner jag mig lite orolig att det bara blev en kontroll, den största äggblåsan va ca 14 mm men läkaren sa aldrig hur många det va och jag tyckte inte att det såg ut att vara så många. Så jag hade hoppats på en till kontroll i fredags eller idag, så man kan känna sig lite lugnare. Nu känner jag mig så orolig över hur det ser ut där inne :/

    Vi har gjort 4 FET innan detta försök, vart igång sen maj 2015. Så har en liten resa bakom oss!!

    Regnbågsdröm: håller tummarna för att din mens dyker upp snart så ni kan sätta igång!

  • amandawic
    NoA22 skrev 2016-02-27 22:14:14 följande:

    Hej följer gärna med er här :)

    Vi är väldigt nära i tid, så skulle vara kul att följas åt. Vi ska på äggplock på måndag :) Började med sprutor den 18/2 och var på vul i onsdags och då sa de till oss efter blodprovets svar att vi kör på måndag. Så det låter väldigt likt din historia amandawic

    Dock känner jag mig lite orolig att det bara blev en kontroll, den största äggblåsan va ca 14 mm men läkaren sa aldrig hur många det va och jag tyckte inte att det såg ut att vara så många. Så jag hade hoppats på en till kontroll i fredags eller idag, så man kan känna sig lite lugnare. Nu känner jag mig så orolig över hur det ser ut där inne :/

    Vi har gjort 4 FET innan detta försök, vart igång sen maj 2015. Så har en liten resa bakom oss!!

    Regnbågsdröm: håller tummarna för att din mens dyker upp snart så ni kan sätta igång!Hej


    Hej! Välkommen till tråden! Glad Vad spännande! Hur känner du inför äggplocket imorgon?
    Ja, jag känner väl också lite sådär inför att det inte blev fler kontroller. Läkaren sa ju att det såg bra ut men nu går man runt och oroar sig över att de har gått tillbaks istället eller något sådant... haha, orolig som man är!

    Tog precis min ovitrell-spruta! Börjar bli lite nervös inför tisdag!

    Vart i landet bor ni någonstans? Glad

Svar på tråden IVF feb/mars som gjort fler försök