• amandawic

    IVF feb/mars som gjort fler försök

    Jag och min sambo ska snart börja vårt andra IVF-försök på St Görans i Stockholm.


    Någon som kommer börja ny behandling under samma tid och som vill följas åt?
    Kul att få kontakt med någon/några som har gjort fler försök som man kan bolla erfarenheter och funderingar med :) 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-10 09:24
    Gäller alltså feb/msrs 2016, missade att skriva det i rubriken :)
  • Svar på tråden IVF feb/mars som gjort fler försök
  • NoA22
    amandawic skrev 2016-02-28 21:12:39 följande:

    Hej! Välkommen till tråden!  Vad spännande! Hur känner du inför äggplocket imorgon?

    Ja, jag känner väl också lite sådär inför att det inte blev fler kontroller. Läkaren sa ju att det såg bra ut men nu går man runt och oroar sig över att de har gått tillbaks istället eller något sådant... haha, orolig som man är!

    Tog precis min ovitrell-spruta! Börjar bli lite nervös inför tisdag!

    Vart i landet bor ni någonstans?


    Känner mig liten nervös, är ju redan i morgon :) har nog ganska låg smärtgräns och vet att jag hade så ont sist!! Och sen är det ju det där med att man inte vet hur det ser ut där inne.. tänker som du, tänk om de gått tillbaka och de inte får ut några ägg!! Skulle vara ett sånt nederlag. Men haha ja förhoppningsvis nojar man i onödan.

    Vad skönt då har du med tagit sista sprutan för den gång :) Hur känner du inför själv äggplocket?

    Vi bor i Norrköping men går på Carl von Linne i Uppsala. Ska vara där 9.30 i morgon :) så det blir en tidig morgon och en roadtrip.
  • amandawic
    NoA22 skrev 2016-02-28 21:32:56 följande:
    Känner mig liten nervös, är ju redan i morgon :) har nog ganska låg smärtgräns och vet att jag hade så ont sist!! Och sen är det ju det där med att man inte vet hur det ser ut där inne.. tänker som du, tänk om de gått tillbaka och de inte får ut några ägg!! Skulle vara ett sånt nederlag. Men haha ja förhoppningsvis nojar man i onödan.

    Vad skönt då har du med tagit sista sprutan för den gång :) Hur känner du inför själv äggplocket?

    Vi bor i Norrköping men går på Carl von Linne i Uppsala. Ska vara där 9.30 i morgon :) så det blir en tidig morgon och en roadtrip.
    Ja, sista sprutan tagen! Känns rätt konstigt, tycker det har gått så fort! Känns som om det var typ igår man tog den första :)

    Ja, jag är också nervös.. För mig så var det lokalbedövningen som var värst. Var inte beredd på att det skulle göra så pass ont så fick en chock och började gråta.. Brukar inte börja gråta även om jag får väldigt ont men började gråta och kunde inte sluta sen, helt sjukt! BM som var med sa att det nog berodde på morfinet, men haha... Ja, ska försöka att inte börja gråta den här gången ;)
    Men jag är väldigt nervös över det och kommer nog må riktigt dåligt precis innan allt sätter igång på tisdag... Men å andra sidan vet jag ju också att smärtan bara håller i sig i några sekunder.

    Ja då blir det ju en tidig morgon för er imorgon! Håller alla tummar och tår på att det ska gå bra! Du får höra av dig om hur det gick när ni är hemma igen Glad
  • NoA22
    amandawic skrev 2016-02-28 21:41:44 följande:

    Ja, sista sprutan tagen! Känns rätt konstigt, tycker det har gått så fort! Känns som om det var typ igår man tog den första :)

    Ja, jag är också nervös.. För mig så var det lokalbedövningen som var värst. Var inte beredd på att det skulle göra så pass ont så fick en chock och började gråta.. Brukar inte börja gråta även om jag får väldigt ont men började gråta och kunde inte sluta sen, helt sjukt! BM som var med sa att det nog berodde på morfinet, men haha... Ja, ska försöka att inte börja gråta den här gången ;)

    Men jag är väldigt nervös över det och kommer nog må riktigt dåligt precis innan allt sätter igång på tisdag... Men å andra sidan vet jag ju också att smärtan bara håller i sig i några sekunder.

    Ja då blir det ju en tidig morgon för er imorgon! Håller alla tummar och tår på att det ska gå bra! Du får höra av dig om hur det gick när ni är hemma igen


    Haha ja men det var nog morfinet som gjorde att du grät. Vid min första ivf fick jag garvnoja av de lugnade tabletterna man fick innan och grät när jag fick morfinet. Är nog för att det är så mycket känslor med i det här!! Allt kändes bara så konstigt då.

    Känner precis lika som du att det helt plötsligt gick så snabbt, känns verkligen som att jag precis tog den första sprutan. Men det känns skönt att det är så.

    Jag hör av mig i morgon. Sov gott!
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-27 13:47:13 följande:
    Hej! Fint att du skrev

    Jag väntar på mens som tycks vara försenad Vet ju heller inte om vi får börja den här cykeln. Men första steget är ju i alla fall att den där jäkla mensen ska komma. Borde kommit nu. Men avvaktar några dagar innan jag får fullständig panik antar jag.

    Så härligt för dig att det ser så bra ut! Ska hålla tummarna hårt på tisdag! Det kommer gå bra! Stor kram!
    Regnbågsdröm - Har mensen dykt upp ännu? 

    Var på äggplock idag och vi fick ut 16 ägg! Helt galet Förvånad
  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-03-01 16:18:10 följande:
    Regnbågsdröm - Har mensen dykt upp ännu? 

    Var på äggplock idag och vi fick ut 16 ägg! Helt galet Förvånad
    Nej.. Den vill inte komma Börjar få lite panik.

    Åh! Vad härligt! Nu hoppas vi på bra befruktning också! Ett bra steg avklarat!
  • Regnbågsdröm

    Äntligen! Fått mens nu. Trodde typ aldrig att den skulle komma. Så nu har jag meddelat kliniken. Förhoppningsvis får jag ett positivt besked hem i brevlådan om några dagar. Hoppas vi får starta igång igen denna cykel!

  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-02 13:45:55 följande:

    Äntligen! Fått mens nu. Trodde typ aldrig att den skulle komma. Så nu har jag meddelat kliniken. Förhoppningsvis får jag ett positivt besked hem i brevlådan om några dagar. Hoppas vi får starta igång igen denna cykel!


    Åh, vad skönt!! Glad Håller alla tummar och tår nu!!
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-02 13:45:55 följande:

    Äntligen! Fått mens nu. Trodde typ aldrig att den skulle komma. Så nu har jag meddelat kliniken. Förhoppningsvis får jag ett positivt besked hem i brevlådan om några dagar. Hoppas vi får starta igång igen denna cykel!


    Regnbågsdröm, hur går det för er?? :)

    Jag tjuvtestade igår, ser ut som att jag blivit gravid :)
  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-03-18 06:37:37 följande:
    Regnbågsdröm, hur går det för er?? :)

    Jag tjuvtestade igår, ser ut som att jag blivit gravid :)
    Jag börjar med synarela-spray på söndag. Så snart på banan igen! Men kör ju långt protokoll, så är ju en lång resa framför oss nu. Men skönt att snart vara igång

    Ååååh! Grattis! Hur tidigt smygtest? Jag håller tummarna!!
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-18 07:35:37 följande:
    Jag börjar med synarela-spray på söndag. Så snart på banan igen! Men kör ju långt protokoll, så är ju en lång resa framför oss nu. Men skönt att snart vara igång

    Ååååh! Grattis! Hur tidigt smygtest? Jag håller tummarna!!

    Har officiell TD på söndag, så igår var det 4 dagar.
    Imorse tog jag ett till, bara för säkerhetsskull och det hade också två streck Glad


    Tack så mycket! 

    Vad skönt att ni äntligen får köra igång nu!! Hejjar på er till tusen!

  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-03-18 08:05:41 följande:

    Har officiell TD på söndag, så igår var det 4 dagar.
    Imorse tog jag ett till, bara för säkerhetsskull och det hade också två streck Glad


    Tack så mycket! 

    Vad skönt att ni äntligen får köra igång nu!! Hejjar på er till tusen!


    Och hur gick det på TD? Så glad för er skull om det gått som man tror nu

    Tack för att du hejar! Det behövs!
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 09:02:36 följande:
    Och hur gick det på TD? Så glad för er skull om det gått som man tror nu

    Tack för att du hejar! Det behövs!
    På TD gick det bra, tog 3 olika test bara för att vara säker, alla visade på att jag var gravid.

    Men inatt drömde jag massa mardrömmar om missfall.. Så jag gick upp och tog ett test imorse bara för att lugna mig. Strecket var nästan obefintligt... Väldigt svagt. Tog två till för att se att det inte var fel på testet men de visade samma sak... Det är två streck men det ena är mkt svagare än vad det varit tidigare. Så nu är man jätteorolig :(
  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-03-22 09:17:11 följande:
    På TD gick det bra, tog 3 olika test bara för att vara säker, alla visade på att jag var gravid.

    Men inatt drömde jag massa mardrömmar om missfall.. Så jag gick upp och tog ett test imorse bara för att lugna mig. Strecket var nästan obefintligt... Väldigt svagt. Tog två till för att se att det inte var fel på testet men de visade samma sak... Det är två streck men det ena är mkt svagare än vad det varit tidigare. Så nu är man jätteorolig :(
    Men oj vännen, vad otäckt det lät. Men kan du inte köpa såna där digitala tester? Så slipper du hålla på och analysera streck, det låter ju jättejobbigt. <3 Hoppas så att det inte är någon fara, utan att du är gravid och att allt går som det ska!
  • amandawic
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-22 09:24:10 följande:
    Men oj vännen, vad otäckt det lät. Men kan du inte köpa såna där digitala tester? Så slipper du hålla på och analysera streck, det låter ju jättejobbigt. <3 Hoppas så att det inte är någon fara, utan att du är gravid och att allt går som det ska!
    Tyvärr blev det missfall här... :(

    Håller tummarna för att ni ska lyckas denna gång <3
  • Regnbågsdröm
    amandawic skrev 2016-03-23 12:12:30 följande:
    Tyvärr blev det missfall här... :(

    Håller tummarna för att ni ska lyckas denna gång <3
    Fan också. Lider så med dig! Bryt ihop och kom igen! Finns här <3
Svar på tråden IVF feb/mars som gjort fler försök