• S765

    Vecka 5

    Hej! 
    Nyss fått veta att jag väntar mitt första barn, är bara i vecka 5 så allt är väldigt nytt och jag känner att jag har miljoner frågor. Jag är hela tiden rädd att jag ska få missfall, men försöker så gått jag kan att inte tänka på det utan istället njuta. 

    Hittills känner jag molande värk i magen, mensvärksliknande ont i brösten och illamående en del morgnar. Hur hade ni det i vecka 5? Kände ni den molande värken?

  • Svar på tråden Vecka 5
  • yeex
    S765 skrev 2016-02-24 16:27:58 följande:

    Det går bra! Är i vecka 6+4 nu, ska göra vul på måndag. Såå nervös!

    Ja, född 93? Är 22 än så länge men fyller 23 i september!

    Kul! Hur går det för dig?


    Ja, 93 :) Jag har velat ha barn hur länge som helst, köpte första barnplagget när jag var 18, haha!

    Det går bra tror jag, har ganska många symtom, men idag har jag inte haft så mycket molvärk så har känt mig väldigt orolig.. men jag tror det är lugnt. Jag hade tänk gå på VUL nästa vecka, men stressade upp mig så mycket så jag avbokade, tänkte att, bebisen blir ju varken mer eller mindre okej bara för att jag kollar just nu, så jag väntar några veckor och har bokat ett i vecka 9 istället :) (reser bort när jag är i vecka 8, och vill inte få ett dåligt besked innan det). Håller tummarna för dig, men det går säkert bra! Ska din pojkvän med (om du har någon?)?
  • S765

    Jag med, så länge jag kan minnas har jag velat ha! Så är så himla glad! Men det känns overkligt...

    Men det är ju ett klokt beslut att vänta till efter semestern, kommer säkert gå jättebra för dig med!

    Min molvärk kommer också och går. Under dagen idag tycker jag knappt det känts men nu på kvällen kom den tillbaka.

    Ja min sambo ska med, han är också nyfiken :)

  • busans

    Hoppar in här:) plussade för några dagar sen och är i vecka 5. Så nervös! Vi fick MF i december och då blev det ambulans in - var inte så kontaktbar. Så nu hoppas jag att detta går hela vägen.

    mina symptomer just nu är väldigt trött och känns som att mitt luktsinne blivit näst intill en hund, känner allt! även av den anledningen jag gjorde gravtest (trodde inte vi skulle plussa så fort efter)

  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-24 20:03:21 följande:

    Jag är i vecka 7 (6+4). Vill bara att tiden ska gå!


    Ja, man vill göra ett VUL så man ser att allt är bra så man verkligen tror 100 på alla tusen tester man tagit! ;) ena sekunden tänker jag " alla tester har visat fel, eller att de är cancer som gjort utslag på tester, haha :D låter sjukt men efter att försökt upp till ett år så blir man helt förvånad å kan inte tro på de alls!! Ska ju göra vul 3 mars då vi har tid på en fertilitetsmottagning, ska sticka dit endå å förklara allt!

    härligt att du hunnit till v 7, då borde de synas på vul för dig, har du gjort nåt sånt än? :)

    Jag är dock Nojig över att jag inte känner ett endaste dugg i mina bröst, inte spända å inte ont alls. Dom var små öm ett par dar för nån vecka sen, men inget mer. De är väl endå de första symptomen som ska dyka upp! De är då den drygaste nojan ja lyckats fått!
  • S765
    1900920802 skrev 2016-02-25 08:43:05 följande:

    Ja, man vill göra ett VUL så man ser att allt är bra så man verkligen tror 100 på alla tusen tester man tagit! ;) ena sekunden tänker jag " alla tester har visat fel, eller att de är cancer som gjort utslag på tester, haha :D låter sjukt men efter att försökt upp till ett år så blir man helt förvånad å kan inte tro på de alls!! Ska ju göra vul 3 mars då vi har tid på en fertilitetsmottagning, ska sticka dit endå å förklara allt!

    härligt att du hunnit till v 7, då borde de synas på vul för dig, har du gjort nåt sånt än? :)

    Jag är dock Nojig över att jag inte känner ett endaste dugg i mina bröst, inte spända å inte ont alls. Dom var små öm ett par dar för nån vecka sen, men inget mer. De är väl endå de första symptomen som ska dyka upp! De är då den drygaste nojan ja lyckats fått!


    Det är så drygt att gå och vänta och känna dessa veckorna. Går in i vecka 8 imorgon och tycker tiden seeeegar sig fram.

    Jag har inte heller så ömma bröst, det är lite från och till :)

    Nej det blir mitt första vul, kommer vara i vecka 7+2 då och då borde man ju se ett pickande hjärta!
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-25 10:00:25 följande:

    Det är så drygt att gå och vänta och känna dessa veckorna. Går in i vecka 8 imorgon och tycker tiden seeeegar sig fram.

    Jag har inte heller så ömma bröst, det är lite från och till :)

    Nej det blir mitt första vul, kommer vara i vecka 7+2 då och då borde man ju se ett pickande hjärta!


    Ja verkligen! Jobbigt när man inte vet nåt!

    Om nån eller nåra dar ska jag egentligen ha mens, de oroar man sig också för, att den helt plösligt ska dra upp trots alla tester!

    Ja klart de borde synas på ditt vul då, du lär säga hur de gick sen! :D
  • S765
    1900920802 skrev 2016-02-25 11:30:30 följande:

    Ja verkligen! Jobbigt när man inte vet nåt!

    Om nån eller nåra dar ska jag egentligen ha mens, de oroar man sig också för, att den helt plösligt ska dra upp trots alla tester!

    Ja klart de borde synas på ditt vul då, du lär säga hur de gick sen! :D


    Ja, man oroar sig så mycket i onödan och glömmer njuta. Men ju fler veckor som går dessto tryggare blir man antar jag (hoppas jag).

    Det ska jag absolut göra!
  • 1900920802

    Hej! svara hemkt gärna så fort ni kan!! :)

    Hade sista mens 30 jan, är alltså i v 4-5 nåt

    15de tog ja rätt starkt test, 17 februari fick jag gravid 1-2 på digitalt test, testat varje dag med stickor därefter, alla har blivit starkare å starkare, sen nu idag på eftermiddagen fick jag för mig att ta ett till test, gjorde de och de var mycket mycket svagare, (tog 3 st) de var av en billigare variant från gravidkollen som ja inte testat med förut , jag brast ut i gråt i en timme å tänkte nu är de kört, så arg å ledsen! Har ju fått superstarkt på eftermiddagen i förrgår, är de missfall på g eller kan de hända att mitt urin är utspett då jag drack kaffe en halvtimme innan? Kan HCG sjunka under den tiden ens mens egentligen ska komma? För att kroppen inte hängt med? Jag har INTE haft nå tecken på missfall som blödning/smärta!

    Vad tror ni ?

Svar på tråden Vecka 5