• jewel

    Höstbebisar efter IVF 2016

    En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

  • Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Dalkullan

    Jewel - vart att skratta när jag läste ditt inlägg, jag kommer absolut att göra likadant;D Känner även att jag vill berätta för en massa random folk!? Typ hon i kassan, brevbärarn, grannen..

  • jewel
    Dalkullan skrev 2016-02-25 19:57:52 följande:

    Jewel - vart att skratta när jag läste ditt inlägg, jag kommer absolut att göra likadant;D Känner även att jag vill berätta för en massa random folk!? Typ hon i kassan, brevbärarn, grannen..


    Ja exakt, vill också berätta för massa random folk! Haha vad knäppa vi är! :)
  • jewel

    Måste bara fråga en sak. Har ni köpt nåt till den kommande bebisen? Jag köpte en body i storlek 50 precis efter att vi plussat. Kändes både rätt o fel på nåt sätt, men mest otroligt mysigt. Jag tänker att vi som gjort IVF o längtat efter detta extra länge kanske vill vara på säkra sidan innan vi börjar shoppa bebisgrejer. Eller vad säger ni?

  • Frmid
    jewel skrev 2016-02-25 19:47:06 följande:

    Jag har berättat om graviditeten för fler än vad jag hade tänkt ;) Två kollegor, en kompis o mamma. Vill berätta för fler! När jag var gravid med dottern berättade vi bara för en person innan vecka 13, de flesta fick veta v 15. Vi får se hur många som får veta efter ultraljudet nästa vecka om det går bra :)


    Ungefär detsamma här :) vart fler än tänkt som fått veta. Svårt att dölja lyckan!
  • Iskristall

    Dalkullan: Jag har känt av det som uppsvullen, öm mage. Har känts som träningsvärk i mellangärdet. Haft svårt att lyfta armarna över huvudet då gjorde det ont i magen. Nån natt kunde jag inte sova då jag hade ont som magknip.

    Ja, vi har gjort ET.

    Vi har inte berättat för nån än. Mina närmaste arbetskollegor, som vet om ivf-processen, kommer få veta om de frågar o det räknar jag med att de kommer göra.

  • Iskristall

    Varför visar olika graviditetsuträknare/bf-uträknare olika? Jag fyller i samma information och får olika svar. Dessa två tex säger att jag är i samma v. 4+3 idag, men ger olika svar på bf...


    Grattis! Ditt förlossningsdatum är den 2 november 2016 och du är 4 veckor och 3 dagar gravid!

    Du har gått igenom 4 hela veckor och 3 hela dagar (v4+3)
    Beräknat förlossningsdatum: Sun 30 Oct 2016

    Här är svar från två olika FL uträknare och babyvärldens.
  • Debawe

    Så roligt att läsa om alla som lyckats! Har också genomgått IVF under hösten och läst o funnit stöd i många trådar här, känner till och med igen några namn :) efter ett misslyckat försök utan att komma till ET trodde vi att resan skulle bli lång o krävande och jag/vi mådde väldigt dåligt. Andra försöket kändes så mycket bättre redan från början (dock blev jag oxå överstimulerad, men är ju på ett sätt bra) och nu är jag i v. 15 :)) BF 22/8, så inte riktigt höst men ändå! Har ultraljud om 4 veckor och är nervös trots att allt känns som det ska! Jag väntar oxå varje vecka med o läsa om nästa vecka, kul o höra man inte är helt knäpp :) Vet inte om alla gravida är lika nojiga men känns som ivf:en gjort sitt till att man inte är lika easy going..

    Iskristall - man räknar väl ÄP som 2+0 o sen är det ju bara o räkna framåt!

  • Dalkullan

    Jewel - haha skönt, då är det inte bara jag;D Ang att köpa grejer så har jag varit sugen flera ggr redan innan att faktiskt ha plussat - men det är mest för att det finns så jäkla mycket fina barnkläder - har velat bunkra vissa innan de försvunnit ur sortiment;D. Aldrig blivit några köp dock men att köpa nu om än tidigt, skulle ju kännas klart mindre udda, så det kan nog bli nåt snart bara för att;D

  • Dalkullan

    Iskristall - oj det lät jobbigt.. men det hade blivit bättre nu? Blev överstimulerad inför ÄP men det var nog ganska lindrigt - blev andfådd och svullen om magen. La sig tillräckligt för att kunna köra ET iaf så det var ju skönt när man hunnit peppa igång sig!

  • Dalkullan

    Debawe - grattis, vad roligt! Tror också att de som genomgått ivf, mf etc ofta är mycket nojigare - man är så jobbigt medveten om hur svår vägen hit har varit att tanken på att behöva börja om gör en helt matt samtidigt som man knappt kan tänka på nåt annat..!

    Håller tummar och tår att vi alla ska slippa det!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016