• jewel

    Höstbebisar efter IVF 2016

    En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

  • Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Soffan83

    Jag hade bara lutinus för 20 dagar, dom sa 20 dagar på RMC till mig. Jag har inte tänkt på mvc. Har tagit för givet att när ultraljudet är gjort och allt ser bra ut att dom skulle lämna över på något vis...

  • Frmid

    Jag tänkte att jag kontaktar MVC när vi varit på VUL 9/3.

    Inte funderat nånting på KUB, får se vad de rekommenderar på MVC när vi tar oss dit :)

    Slutade också med lutinus efter 20 dagar, trots att jag hade kvar från vårt första försök som aldrig gick till ET.

    De var för hemska att hålla på med :/

  • jewel

    Jag ska till MVC nästa vecka, då är jag i 7+1. Dagen efter ska jag på VUL på kliniken. Kanske borde väntat med MVC till efter ultraljudet, men nu blev det så. Skulle egentligen gått dit i onsdags, men det blev ombokat. Jag vill gärna komma dit för att ta blodprover, speciellt Hb, järndepåer och TSH. Känns skönt att få det gjort så snart som möjligt.

  • Pipam

    Hon ville egentligen jag skulle komma redan i nästa vecka, är i vecka 5 nu, men jag fick inte till det. Så måndag den 7e ska jag dit.

    Jag har hypotyreos så det är viktigt att TSHt kollas så snabbt som möjligt :)

  • lallallalla

    Jag vill också kolla järnvärdena så fort som möjligt, så man får referensvärden till senare.

    Ni skriver om KUB-testet också ser jag. Är jag den enda som är rädd för det? Det är väl 1% risk för missfall om man gör det? Jag vill självklart gärna kolla om Pyret mår bra, men känner att risken är alldeles för hög.

  • Pipam

    Kan man få en bild från ultraljudet man gör? Vilken vecka gör ni det i? Graviditetsvecka alltså? Enligt app så är jag i vecka 5, 4+2. Hur tidigt kan man se hjärtslag?

  • jewel
    lallallalla skrev 2016-02-26 18:50:06 följande:

    Jag vill också kolla järnvärdena så fort som möjligt, så man får referensvärden till senare.

    Ni skriver om KUB-testet också ser jag. Är jag den enda som är rädd för det? Det är väl 1% risk för missfall om man gör det? Jag vill självklart gärna kolla om Pyret mår bra, men känner att risken är alldeles för hög.


    Vi kommer inte göra KUB men om allt ser bra ut nästa vecka kommer jag boka in ett nytt ultraljud i vecka 13. Jag vill gärna se Pricken (arbetsnamnet, såg ju ut som en liten prick vid insättningen) när de mest kritiska veckorna är förbi.
  • jewel
    Pipam skrev 2016-02-26 19:05:18 följande:

    Kan man få en bild från ultraljudet man gör? Vilken vecka gör ni det i? Graviditetsvecka alltså? Enligt app så är jag i vecka 5, 4+2. Hur tidigt kan man se hjärtslag?


    På min klinik gör de vul fem veckor efter insättning av ett 2-dagars embryo. V 7+2 alltså. Det är nog då man kan vara säker på att få se hjärtslag, men det går säkert tidigare i många fall. Vi fick bild på dottern så det hoppas jag att vi får nu med.
  • Soffan83
    lallallalla skrev 2016-02-26 18:50:06 följande:

    Jag vill också kolla järnvärdena så fort som möjligt, så man får referensvärden till senare.

    Ni skriver om KUB-testet också ser jag. Är jag den enda som är rädd för det? Det är väl 1% risk för missfall om man gör det? Jag vill självklart gärna kolla om Pyret mår bra, men känner att risken är alldeles för hög.


    Jag har fattat det som att dom tar ett blodprov och ett vul där dom mäter olika vinklar på bebisen för att upptäcka avvikelser. På vilket vis har du hört att det kan sluta i missfall?
  • Soffan83
    Pipam skrev 2016-02-26 19:05:18 följande:

    Kan man få en bild från ultraljudet man gör? Vilken vecka gör ni det i? Graviditetsvecka alltså? Enligt app så är jag i vecka 5, 4+2. Hur tidigt kan man se hjärtslag?


    Vi fick bild från vårat tidiga ultraljud i onsdags. Då var vi i vecka 5+6 men det syntes knappt nåt. Såg en hinnsäck, läkaren såg en gulsäck och vi såg typ ett litet embryo men det såg ut som ett litet vitt streck. Läkare sa att det var för tidigt för ultraljud då det oftast inte går att se nåt så tidigt. jag har haft blödningar därför fick vi en sån tidig tid. Vi har "ordinarie" tid 9/3 då vi är i vecka 7+6.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016