• jewel

    Höstbebisar efter IVF 2016

    En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

  • Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • stajlish
    mini72 skrev 2016-03-04 21:24:30 följande:
    Vi gjorde första IVF-försök i februari och kom bara till testdag, blodprovet visade då hcg på 5 och kliniken tolkade detta som att äggen nappat tag, men inte lyckats fästa sig ordentligt. (Fick 2 tillbaka vid ET).

    Får starkare dos nästa gång och lite andra mediciner än jag testat tidigare. Känns svårt att ladda om mentalt och komma in i samma positiva modus som vi hade förut, nu går tankarna mer som: Det bara MÅSTE gå! Med fara för att låta panisk, alltså... :)
    Okej.. Ja, det är ju lätt att det blir så..kommer säkert känna samma när vi är igång med försök två.. vad har du för mediciner nu?
  • Soffan83

    Illamåendet from hell! Är uppe hos min syster över helgen, har mer eller mindre legat sen igår kväll... När sambon stod i köket och gjorde tsatsiki nu till middagen nådde lukten mig i soffan och jag sprang in på toa och tokspydde. Jag är vitlökstokig i vanliga fall, men nu var det en gräslig doft. Fy vad jag mår dåligt! Åt 2 halloumi bitar och lite tsatsiki (ja, det gick bra konstigt nog) men sen tog det stopp. Jag hoppasverkligen inte att jag ska må så här nu i flera veckor, kommer INTE kunna jobba så här! Hur gör man då? FK godkänner i te sjukskrivning pga graviditet vad jag har läst och hört. Och få en läkare att sjukskriva en utan att FK kan tyda att det är en graviditet blir nog svårt... Hur mår ni andra? Kram

  • Frmid
    Soffan83 skrev 2016-03-05 20:31:43 följande:

    Illamåendet from hell! Är uppe hos min syster över helgen, har mer eller mindre legat sen igår kväll... När sambon stod i köket och gjorde tsatsiki nu till middagen nådde lukten mig i soffan och jag sprang in på toa och tokspydde. Jag är vitlökstokig i vanliga fall, men nu var det en gräslig doft. Fy vad jag mår dåligt! Åt 2 halloumi bitar och lite tsatsiki (ja, det gick bra konstigt nog) men sen tog det stopp. Jag hoppasverkligen inte att jag ska må så här nu i flera veckor, kommer INTE kunna jobba så här! Hur gör man då? FK godkänner i te sjukskrivning pga graviditet vad jag har läst och hört. Och få en läkare att sjukskriva en utan att FK kan tyda att det är en graviditet blir nog svårt... Hur mår ni andra? Kram


    Åh, din stackare! Jag hade likadant i förra veckan :/ mån till torsdag var ett helvete på jobbet kan jag säga! Gick hem torsdag till och med, sov, åt och vilade bort det värsta i 2 dagar, nu känns det under kontroll. Hoppas ditt lugnar ned sig!
  • Filli89

    Alltså tjejer vilken vecka är ni i? Och när kom er illamående för ja känner lite lite ibland men annars ingenting börjar bli nojig mår för bra hittills.

  • jewel
    Soffan83 skrev 2016-03-05 20:31:43 följande:

    Illamåendet from hell! Är uppe hos min syster över helgen, har mer eller mindre legat sen igår kväll... När sambon stod i köket och gjorde tsatsiki nu till middagen nådde lukten mig i soffan och jag sprang in på toa och tokspydde. Jag är vitlökstokig i vanliga fall, men nu var det en gräslig doft. Fy vad jag mår dåligt! Åt 2 halloumi bitar och lite tsatsiki (ja, det gick bra konstigt nog) men sen tog det stopp. Jag hoppasverkligen inte att jag ska må så här nu i flera veckor, kommer INTE kunna jobba så här! Hur gör man då? FK godkänner i te sjukskrivning pga graviditet vad jag har läst och hört. Och få en läkare att sjukskriva en utan att FK kan tyda att det är en graviditet blir nog svårt... Hur mår ni andra? Kram


    Det låter verkligen jobbigt! Har inte mått så illa själv av graviditeten, men jag förstår att det inte går att jobba om det fortsätter. Du måste väl kunna bli sjukskriven om du mår så illa? Låter konstigt annars tycker jag, men jag vet ju inte.
  • jewel
    Filli89 skrev 2016-03-06 00:06:55 följande:

    Alltså tjejer vilken vecka är ni i? Och när kom er illamående för ja känner lite lite ibland men annars ingenting börjar bli nojig mår för bra hittills.


    Jag är i v 8 (7+6 idag). Jag har haft svagt illamående men det har blivit bättre. Eller det kommer o går. Jag är typ konstant hungrig o då blir jag lätt lite illamående med. Jag tror inte att du behöver vara orolig, alla mår olika. Vilken vecka är du i?
  • Iskristall
    Filli89 skrev 2016-03-06 00:06:55 följande:

    Alltså tjejer vilken vecka är ni i? Och när kom er illamående för ja känner lite lite ibland men annars ingenting börjar bli nojig mår för bra hittills.


    Jag är också nojig för samma. Läser och läser här i trådarna om illamående, humör som går upp och ner, molvärk tom kvinnor som redan känner av foglossning osv Jag mår som du bra, som vanligt helt enkelt. Alla säger att jag ska vara glad för det med jag blir lite orolig att allt inte står rätt till med liten. Är i v.5+6 idag. Jag har liiite ömma bröst, en två dagar med liiite halsbränna och tröttare på kvällen, thats it liksom.
  • Libra1

    Jag är i vecka 6+5 och mår väldigt illa. Orkar inte göra någonting. Men det känns ju positivt. :D

  • Amie77

    Wow, jag får joina denna tråd. Ska gå bakåt och läsa under dagen. 9dp5dt (FET, syskonförsök) så dök plusset på Clearblue idag upp innan jag ens tvättat klart händarna. Ställde ändå nedräkning på mobilen och gick ut ur badrummet och var skakis på väg in igen. :D

    Fattar nada. Ingenting. Men är jätteglad. Och jätteorolig. Men mest jätteglad. :)

    Får dock två olika BF-datum. I en amerikansk eller brittisk app får jag 13 november (v 3+6 nu) och på Familjeliv får jag 12 november (v 4+0 nu). Med en ÄL på 21 februari, vilket datum skulle ni säga stämmer? Varför får jag ens två olika? Av någon anledning tycker jag detta är jätteviktigt. :D

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016