• Anonym (oroli­g)
    Äldre 4 Mar 17:39
    82455 visningar
    128 svar
    128
    82455

    Hon vill ha öppet förhållande

    Min fru och jag träffades som unga, hon var oskuld och jag näst intill. Vi har hållit ihop, gift oss och fått barn. Vårt sexliv är bra, vi provar lite av varje, hon är också öppen och nyfiken och säger iaf att hon blir tillfredsställd. Men nu vill hon plötsligt ha ett öppet förhållande, vara ihop med en annan man och ta igen lite av det hon missat då vi blev ihop unga. Hon säger att hon älskar mig över allt, det är bara nyfikenhet och hon vill passa på medan hon har en kropp som går att visa upp för andra.

    Jag är inte svartsjuk av mig och öppen för experiment. Men jag är livrädd att hon ska bli kär i någon annan och lämna mig. Och givetvis känner jag mig otillräcklig, fast hon säger att det inte är något fel på mig eller vårt sexliv.

    Hur ska jag agera?

  • Svar på tråden Hon vill ha öppet förhållande
  • Äldre 4 Mar 17:40
    #1

    Personligen hade jag vägrat!

  • Anonym (m)
    Äldre 4 Mar 17:43
    #2

     hur gamla är ni? Hur har ni för övrigt, inte bara sexlivet ska ju funka. Du skriver inget om det. Jobb, sjukdomar, barn osv. Om allt är i harmoni kanske on bara är nyfiken. Om ni har problem på något sätt, kanske det är något annat .

  • Äldre 4 Mar 17:48
    #3
    +1

    Det låter på dig som att vi kan lämna den moraliska biten därhän? Men det är ändå svårt läge, risken är uppenbar att hon blir kär i en annan, i synnerhet mtp att hon är "nästanoskuld" och inte van vid andra män och kanske därför lättpåverkad. Å andra sidan, om du säger nej är hon kanske otrogen på riktigt så att säga, då har du ingen koll och då ännu större risk att hon lämnar.

    Du har väl påpekat att öppet förhållande funkar åt bägge håll, hur känner hon för att du kan ha andra kvinnor? Ibland kan den insikten göra att lusten att prova andra dämpas rejält. 

  • Rakad Apa
    Äldre 4 Mar 17:48
    #4

    Om du inte vill detta så ska du ju inte gå med på det. Är nog ganska lätt att det kan uppstå svartsjuka som sabbar relationen. Kan ni inte testa att vara swingers då, att han sex med andra par?

    Om min flickvän skulle komma med det förslaget så hade jag nog varit öppen för det, förutsatt att man satte upp förhandsregler. T ex att man inte skaffar sig fasta älskare, eller att ha sex med någons vän etc.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (m)
    Äldre 4 Mar 17:49
    #5

    glömde en fråga: har ni pratat om öppet förhållande bara rent hypotetiskt eller har hon redan hittat en man hon vill testa med. För har hon redan en specifik person på lut finns det kanske fog för att oroa sig

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 17:52
    #6
    Anonym (m) skrev 2016-03-04 17:43:04 följande:
     hur gamla är ni? Hur har ni för övrigt, inte bara sexlivet ska ju funka. Du skriver inget om det. Jobb, sjukdomar, barn osv. Om allt är i harmoni kanske on bara är nyfiken. Om ni har problem på något sätt, kanske det är något annat .
    Vi är 30+, jag är egen företagare och hon har bra jobb, hon är social och utåtriktad, till skillnad från mig. Två barn och inga sjukdomar, ok ekonomi.
  • Anonym (L)
    Äldre 4 Mar 17:54
    #7

    Skulle ni inte (om ni nu är nyfikna) kunna börja med en trekant för o se hur det känns liksom? :)

  • Anonym (...)
    Äldre 4 Mar 17:57
    #8

    Att hon blir kär är risken du får ta. Får hon inte tillåtelse att vara med annan kommer det med största sannolikhet inte hålla heller då ni varit tillsammans sen oskuld.

  • Anonym (känne­r till)
    Äldre 4 Mar 17:57
    #9

    Min kompis gjorde samma sak, han hade aldrig varit med en annan tjej än henne han var ihop med och kände för att han ville ta igen singellivet och övervägde otrohet men sa som han kände för henne och de gjorde en paus där han horade av sig REJÄLT.. Kan säga såhär, de pratar inte med varandra mera.

  • Anonym (m)
    Äldre 4 Mar 17:58
    #10
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-04 17:52:49 följande:
    Vi är 30+, jag är egen företagare och hon har bra jobb, hon är social och utåtriktad, till skillnad från mig. Två barn och inga sjukdomar, ok ekonomi.
    fast det svarar ingenting på hur ni har det :)
Svar på tråden Hon vill ha öppet förhållande