• Äldre 4 Mar 19:31
    81514 visningar
    1751 svar
    1751
    81514

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Äldre 4 Mar 20:25
    #1

    Hej! Jag hakar på. :)

  • Äldre 4 Mar 21:49
    #2
    BK1986 skrev 2016-03-04 20:25:21 följande:

    Hej! Jag hakar på. :)


    Härligt! Välkommen Hur ligger ni till nu?
  • Äldre 4 Mar 22:47
    #3

    Hej ?? Jag hakar på, vi har precis påbörjat synarela sen 2 veckor tillbaka, första försöket och har inte alls stor koll på allt ännu, och är väldigt nervös,rädd och orolig.. Vi påbörjade ivf pga att vi inte kunnat bli gravida och de har ej hittat något fel på varken min man eller mig, så är orolig över hur allt kommer gå för oss. Dela gärna med er om era erfarenheter samt hur det går. Önskar alla ett stort lycka till i denna process

  • Äldre 5 Mar 08:01
    #4
    CAM86 skrev 2016-03-04 22:47:26 följande:

    Hej ?? Jag hakar på, vi har precis påbörjat synarela sen 2 veckor tillbaka, första försöket och har inte alls stor koll på allt ännu, och är väldigt nervös,rädd och orolig.. Vi påbörjade ivf pga att vi inte kunnat bli gravida och de har ej hittat något fel på varken min man eller mig, så är orolig över hur allt kommer gå för oss. Dela gärna med er om era erfarenheter samt hur det går. Önskar alla ett stort lycka till i denna process


    Välkommen hit! Jag vet att det kommer flera hit som gjort åtminstone ett försök innan och jag är som sagt inne på mitt tredje - så du kommer med andra ord ha många att fråga om saker du funderar över Hur länge ska du gå på synarela?

    Jag ska nog ringa min klinik och fråga, för den här gången hade jag bara 2,5 spray. Har för mig att jag sprayat minst 3,5 tidigare gånger. Så måste kolla upp det.

    Som sagt, välkommen hit! Och tveka inte att fråga saker om du behöver!
  • Äldre 5 Mar 08:46
    #5
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-04 21:49:33 följande:

    Härligt! Välkommen Hur ligger ni till nu?


    Vi inväntar mensen för att få börja med kort protokoll. Har testat med ägglossningsstickor för att försöka ha lite koll på när det kan tänkas bli men inget utslag än. När vi väntade på att få börja första gången så hade jag dock ingen ägglossning vad jag kunde upptäcka. Så det är lite oklart när det kan tänkas bli. Är redan på cykeldag 23.

    Visst var din mens också senare efter IVF?
  • Äldre 5 Mar 08:48
    #6
    CAM86 skrev 2016-03-04 22:47:26 följande:

    Hej ?? Jag hakar på, vi har precis påbörjat synarela sen 2 veckor tillbaka, första försöket och har inte alls stor koll på allt ännu, och är väldigt nervös,rädd och orolig.. Vi påbörjade ivf pga att vi inte kunnat bli gravida och de har ej hittat något fel på varken min man eller mig, så är orolig över hur allt kommer gå för oss. Dela gärna med er om era erfarenheter samt hur det går. Önskar alla ett stort lycka till i denna process


    Välkommen! Precis som Regnbågsdröm skriver så är det bara att fråga på. Själv har jag bara gjort korta protokollet så jag kan inte svara på frågor om sprayen, men kanske om annat. :)
  • Äldre 5 Mar 09:03
    #7
    BK1986 skrev 2016-03-05 08:46:57 följande:
    Vi inväntar mensen för att få börja med kort protokoll. Har testat med ägglossningsstickor för att försöka ha lite koll på när det kan tänkas bli men inget utslag än. När vi väntade på att få börja första gången så hade jag dock ingen ägglossning vad jag kunde upptäcka. Så det är lite oklart när det kan tänkas bli. Är redan på cykeldag 23.

    Visst var din mens också senare efter IVF?
    Jag förstår.
    Ja det stämmer att min mens också var sen. Säkert över en vecka. Svårt att räkna, men hade TD 31 januari (fick bortfallsblödningen ett par dagar innan dess) Och min riktiga mens nu kom 2 mars. Så det var en fördröjning, helt klart. Hade räknat med att den skulle komma i slutet av februari. Så få inte panik än. Du kör ju dessutom korta protokollet, så allt går ju fort när du väl är igång Svårt att tänka så förstås, men blir så avundsjuk ibland när jag tänker på hur mycket smidigare korta verkar vara än långa Stor kram!

    Vi får göra en lista sen med vart alla ligger när vi blivit några fler i gruppen
  • Äldre 5 Mar 10:39
    #8
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-05 09:03:18 följande:

    Jag förstår.

    Ja det stämmer att min mens också var sen. Säkert över en vecka. Svårt att räkna, men hade TD 31 januari (fick bortfallsblödningen ett par dagar innan dess) Och min riktiga mens nu kom 2 mars. Så det var en fördröjning, helt klart. Hade räknat med att den skulle komma i slutet av februari. Så få inte panik än. Du kör ju dessutom korta protokollet, så allt går ju fort när du väl är igång Svårt att tänka så förstås, men blir så avundsjuk ibland när jag tänker på hur mycket smidigare korta verkar vara än långa Stor kram!

    Vi får göra en lista sen med vart alla ligger när vi blivit några fler i gruppen


    Känner mig hyfsat lugn ändå faktiskt. Vi var ju i valet och kvalet om vi skulle vänta en till månad, men nu känns det bra att vi inte gör det. :)

    Jo korta verkar vara enklare. Har fortfarande inte fått någon klarhet i varför de kör olika och hur de kommer fram till vad som är bäst för en. Men då kanske vi hamnar lika! När får du börja med sprutorna? Kram!
  • Äldre 5 Mar 10:53
    #9
    BK1986 skrev 2016-03-05 10:39:53 följande:
    Känner mig hyfsat lugn ändå faktiskt. Vi var ju i valet och kvalet om vi skulle vänta en till månad, men nu känns det bra att vi inte gör det. :)

    Jo korta verkar vara enklare. Har fortfarande inte fått någon klarhet i varför de kör olika och hur de kommer fram till vad som är bäst för en. Men då kanske vi hamnar lika! När får du börja med sprutorna? Kram!
    Jag tror du kommer låååångt före mig alltså Jag börjar ju med sprayen först i slutet av månaden. Sprutstart är planerat till 6 april tror jag det var. Så du borde väl hamna rätt mycket före då väl? Hoppas det går bra för oss båda <3

    Jag vet inte heller helt vad det beror på. Men kan ha med ägglossning och sådant att göra. Men vet inte. Men tänker att om man tex inte har någon ägglossning så borde man ju inte behöva nedregleras för att hålla den borta och borde då kunna köra kort? Men som sagt, i dont know. Här var det tydligen självklart att köra långa hela tiden. Inget snack liksom.
  • Äldre 5 Mar 11:51
    #10
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-05 10:53:13 följande:

    Jag tror du kommer låååångt före mig alltså Jag börjar ju med sprayen först i slutet av månaden. Sprutstart är planerat till 6 april tror jag det var. Så du borde väl hamna rätt mycket före då väl? Hoppas det går bra för oss båda <3

    Jag vet inte heller helt vad det beror på. Men kan ha med ägglossning och sådant att göra. Men vet inte. Men tänker att om man tex inte har någon ägglossning så borde man ju inte behöva nedregleras för att hålla den borta och borde då kunna köra kort? Men som sagt, i dont know. Här var det tydligen självklart att köra långa hela tiden. Inget snack liksom.


    Var inte så säker! Min mens har haft typ världsrekord i oregelbundenhet så det kan lika gärna bli 50 dagar denna cykel och då är vi på 1:a april. ;) Så vi kan hamna rätt lika ändå!

    Ja så kan det vara. Men jag är ju inte helt utan egen ägglossning heller. Jag tänkte nästan tvärt om, att om man har jätteoregelbunden mens så nedregleras man för att det inte ska råka bli fel med sprutstart. Men det verkar ju inte stämma heller. Olika kliniker kanske bara har olika preferenser. :)

    Har du kollat med din klinik om att äta trombyl?
Svar på tråden IVF mars/april