• Äldre 1 Apr 20:57
    8861 visningar
    3 svar
    3
    8861

    adoption ?

    Finns det någon mer här som börjar fundera på adoption?
    Hade varit kul att diskutera och följa varandra kanske :)

    Mvh Lily

  • Svar på tråden adoption ?
  • Äldre 7 Jun 13:12
    #1
    Lily-Rose skrev 2016-04-01 20:57:04 följande:

    Finns det någon mer här som börjar fundera på adoption?
    Hade varit kul att diskutera och följa varandra kanske :)

    Mvh Lily


    Hej, 2 månader sedan du gjorde den här tråden. Men tänkte iaf säga att jag har alltid velat adoptera, gifte mig för snart ett år sedan. Har precis gått igenom mitt andra mf och får se om vi lyckas få ett biologiskt barn. 

    Jag har sagt att jag gärna vill ha 2 biologiska och ett adoptiv barn. Maken har väl inte sagt emot det men han har inte riktigt sagt att han vill de heller. 

    Vet dock inte när man ska börja kolla mer på utredning och sånt? Hur tänker du?
  • Äldre 2 Jan 18:38
    #2

    Jag har funderat på adoption från Armenien. Det är ett intressant folk, armenierna. Det var Armenien som var det första kristna landet i världen. Det låg i Armeniska Höglandet, där det nuvarande Armenien ligger. Under 1900-talet så var civila armenier utsatta för ett folkmord, vilket gjorde att de decimerades väldigt mycket i antal i Armeniska höglandet. Senare under 1900-talet levde armenier i Armenien (Sovjetrepublik) och det var fattigt där. Därför så är det fortfarande ganska fattigt i Armenien och Turkiet har en handelsblockad mot Armenien.
    Det finns barnhem i Armenien. Det borde gå att adoptera ett barn från ett barnhem där om man vill.

  • Äldre 12 Jan 13:04
    #3

    Jag och min make ska börja hela resan nu. Jätte kul att följas åt :)

Svar på tråden adoption ?