• Annika­123
    Äldre 28 Feb 12:22
    26560 visningar
    26 svar
    26
    26560

    Äter era sambor zinktabletter? Problem!

    "försökspersonerna som fick både zink och folsyra ökade sin spermaproduktion med upp till 74 procent under de 26 veckorna försöket pågick" www.niomanader.se/content.asp

    Vi tänkte testa detta, så jag kilade iväg till Apoteket idag. Folsyra var inget problem att hitta, men de hade endast zinkkapslar på recept. Tjejen i kassan sa att det är för att det är så starkt. Även de som får på recept brukar bara ta tabletten varannan dag. Vågar man köpa zinktabletter på hälsokosten i stället? Risk för att det blir för starkt?

  • Svar på tråden Äter era sambor zinktabletter? Problem!
  • Annika­123
    Äldre 28 Feb 22:47
    #11

    Såg nu att Mitt val Sport innehåller förhöjd dos av zink, det borde väl nästan räcka?

  • Cilota
    Äldre 1 Mar 00:13
    #12

    Vitamineral Aktiv innehåller 15 mg zink. Mitt Val Sport innehåller 18 mg zink. RDI är 9 mg så jag tycker att 15 räcker.

  • emmish­en
    Äldre 1 Mar 00:19
    #13

    *skrattar*...det låter som om ni pratar om era hundar, "jag ger min", och "min får"! Ni är för härliga ;)

  • Elle 02
    Äldre 1 Mar 08:26
    #14

    JA.. proppa i dem zink tillsammans med c-vitamin sa min kompis som jobbar i hälsokostaffär

    Det räcker med de vitaminer som ni nämt här eftersom de innehåller det mesta
    Fick tipset av min kompis efter mitt mf...

  • Äldre 1 Mar 08:38
    #15

    Zink finns på hälsokostbutiker. Min man äter både MittVal Man och extra zink tabletter. Har gjort det ett tag nu så spermaproduktionen borde va jättebra Jag äter oxå zink och vitaminer.

  • Annika­123
    Äldre 1 Mar 09:30
    #16

    Mitt val sport verkar bra, min sambo sportar väldigt mycket. Om de tabletterna står det

    "Förhöjda doser av /.../ zink har tillsatts för att tillgodose den tränande kroppens ökade behov"

    Hmm..kan det innebära att han behöver ännu mer zink än i de tabletterna så att det också "räcker" till de små simmarna?

  • Äldre 1 Mar 09:39
    #17

    TS

    Tabletterna jag tar heter nog bara Zink glömde se vilket fabrikat det var. Men jag lovar att återkomma. Alltså min sambo äter ju rätt mkt och när jag pierca tungan och gjorde hål i naveln så skulle jag ta extra zink. Det påskyndar läkprocessen och även piggar upp tex simmarna om de skulle vara lite slöa/trötta. Men står det inte rekommenderad dagsdos på burken?

  • vickan­81
    Äldre 1 Mar 13:55
    #18

    Det finns att köpa zinktabletter på vilken hälsokostaffär som helst.

  • Annika­123
    Äldre 1 Mar 15:10
    #19

    Pratade precis med en tjej på hälsokostaffären. Tränar man mycket så svettas man ut en hel del zink, därför ska man ta mer om man sportar. På hälsosten hade de 30 mg och 50 mg. Är nog bättre för min sambo verkar det som.

  • Äldre 1 Mar 15:14
    #20

    Ska även killarna äta folsyra?


    There is no spoon
  • Äldre 1 Mar 15:27
    #21

    Enligt niomanader.se ska ju mannen oxå äta folsyra, kombinerat med zink, för att nå bästa resultat dvs. ökad spermaproduktion!!

  • Äldre 1 Mar 15:36
    #22

    Min sambo äter zink-kapslar som han fått av sin brossa Och solrosfrön, som innehåller folsyra. Jag har ingen koll på hur mkr solrosfrön man ska äta för att det ska komma upp i rätt mängd, men en halv näve om dagen skall väl va bra?

    Jag käkar VitaMineral Kvinna och Nordic Root(rosenrot) och hajleverolja. Det sistnämnda tar min sambo oxå.

  • Fenris
    Äldre 1 Mar 15:39
    #23

    Shit va ni tuggar i er!!

  • Äldre 1 Mar 15:44
    #24

    hajleverolja?? Vad är det?


    There is no spoon
  • Äldre 1 Mar 15:49
    #25

    fenris: jag käkar allt förutom rosenrot sen innan, och sambon käkade allt utom zinken

    Trinity; samma sak som fiskleverolja, men från haj Mkt bra att ha sambo från Island *hihi*

  • Bakver­k
    Äldre 8 Mar 18:54
    #26

    Min sambo äter zink. Hans spermaprov ökade från 4,7 milj/ml till 6,7 milj/ml. Vet inte om det beror på zinken. Det var två månader mellan dessa prover och han hade ätit zink i 1 månad, 1 tablett/dag.

    Nu när de undersökte hans testosteron via blodprov så visade den 9,8 (normalt 9,4-37) så det ligger i underkant. Har Era sambo fått testosteronet undersökt?!!

Svar på tråden Äter era sambor zinktabletter? Problem!