• Äldre 18 Apr 11:13
    12484 visningar
    10 svar
    10
    12484

    Har någon provat waist trainer?

    Är det någon som har provat träningskorsetten i latex och fått resultat? Minskar man i vikt? Hur snabbt ser man resultat?

  • Svar på tråden Har någon provat waist trainer?
  • Äldre 7 May 11:50
    #1

    Hej! Jag har provat, och har den mest under klänning. Fast jag är ju inte ute efter någon varaktig minskning av midjemåttet utan snarare att kunna ha en klänning bland folk igen. 
    Jag har en waist trainer i storlek 2XL, vilket är ett ganska stort mått om man jämför med min vikt och längd. Men min midja har varit rätt stor sedan jag fick mina barn, särskilt efter att yngsta barnet föddes.

    Jag tror man behöver vara noggrann med att inte välja för liten storlek, och också att inte ha den för många timmar åt gången. Men om jag är på fest och vill ha klänning, tycker jag det är skön att känna att jag faktiskt kan få känna mig fin och att magen inte putar så mycket som den gör utan att jag använder shapewear. Som med det mest annat gäller väl "lagom är bäst". För mig fungerar det bra, men jag är ju noga med att det inte blir för ofta.

    Jag är ju inte heller ute efter någon viktminskning, även om jag i och för sig har ungefär 15 kg mer än vad jag behöver. Min tanke är att om jag försöker satsa på motion och nyttig och väl sammansatt kost, så borde vikten ge sig av sig själv så småningom. Det är inte hela världen om jag har 5-7 kg mer än min "idealvikt, tvärtom kan det faktiskt vara bra att ha några kilo extra att ta av nästa gång man får en tuff influensa. Fast visst borde jag försöka går ner ungefär 10 kg av mina 15 kg övervikt. Men det är en annan historia, som jag inte tänkte låta waist training sköta åt mig. :) För mig är waist trainern jag använder bara ett plagg under klänning på fest, och någon gång på jobbet ifall jag vill vara lite fin där.

  • Äldre 5 Oct 18:48
    #2

    Jag har använt waist trainer under ca 2 års tid. När jag började så var jag en XXXL och är nu en M.

    Tror inte produkten mirakulöst enbart bidrar till viktminskning eller resultat men det är ABSOLUT ett väldigt bra hjälpmedel på vägen.

    När jag bestämde mig för att gå ner i vikt så började jag använda waist trainer kombinerat med långa promenader, mycket vatten samt åt mindre portioner. Det jag gillar med en waist trainer är att inte du äter dig överdrivit mätt när du använder den. Det gjorde för mig att jag åt "lagom" istället för att bli proppmätt.

    Resultat blev mindre portioner oftare, svettades som en gris och fick fina konturer på kroppen.

    Det funkade för min del iaf men många som är skeptiska så kanske inte är något för alla.

    Har köpt mina från www.bodymagic.se som säljer dem äkta varianterna. Provade först och köpa en billig variant men den gav inte alls samma stöd och var långt ifrån samma kvalitet. Ett tips bara istället för att slänga pengarna i sjön på ex fyndiq eller liknande ;)

  • Äldre 29 Jan 22:44
    #3

    Just nu kör jag waist trainer nästan dygnet runt. Jag tror inte det är någon mirakelkur, men jag upplever att magen faktiskt är lite plattare när jag tar av den - men bara en stund. Däremot påverkar det nog hur mycket jag äter för det är inte "bekvämt" att vräka i sig mat. Korsetten är en påminnelse, hela tiden.

    Dessutom finns en annan effekt som jag läst lite grann om och som jag känner passar mig - har man problem med stress eller ångest så kan en korsett som sitter åt lagom mycket kännas som en "trygghet" (eller hur jag ska säga). Som en omfamning eller som något som "håller ihop" en. Det är nog inte vetenskap på något sätt, men jag gillar liksom känslan av att ha korsett.

    För tillfället försöker jag gå ner i vikt, och äter nyttigt och försöker röra mig. Jag har som mål att komma i en mindre waist trainer, det är en bra morot. Just nu har jag L och har beställt en M (storlekarna varierar med de olika modellerna, det är viktigt att mäta och vara noggrann när man beställer).

    Jag kollade bodymagic och oj vad dyra de var! Verkar ingå träningsschema eller nåt liknande, dock?

    Jag beställer av majsans.com och från Wish. Nu blir det ju dyrare att beställa från Wish, men waist trainers är såpass dyra att jag tycker det är värt avgifterna för tull och frakt.

    Men det är jätteviktigt att det är bra kvalitet! Stålfjädrar är ett måste, plastskenor ska man passa sig för för de sitter inte bra ens en liten stund. För egen del väljer jag kortare modeller, för jag har ganska kort överkropp. En alltför lång modell skaver under bysten tycker jag, och sitter inte bra i byxlinningen.

  • Äldre 29 Jan 23:01
    #4
    Annita skrev 2018-01-29 22:44:08 följande:

    Dessutom finns en annan effekt som jag läst lite grann om och som jag känner passar mig - har man problem med stress eller ångest så kan en korsett som sitter åt lagom mycket kännas som en "trygghet" (eller hur jag ska säga). Som en omfamning eller som något som "håller ihop" en. Det är nog inte vetenskap på något sätt, men jag gillar liksom känslan av att ha korsett.


    Jo jag tror faktiskt det är lite vetenskapligt ändå. Finns ju iaf tex kedjetäcken och bolltäcken för barn och vuxna med ångestproblem eller tex autism. Tecken som kramar åt och är tunga för att man ska känna sig ombonad etc. Tydligen lindrar det. Så jag tror korsetten kan va en bra grej av det skälet och att det gör att man inte äter så mycket.

    Men tänk ändå på att korsetter pressar organen nedåt. Såg en dokumentär om en kvinna som alltid hade korsett så hennes midja var som en CD-skiva. Hennes organ hade pressats ned.
  • Äldre 29 Jan 23:53
    #5
    JodiBabe skrev 2018-01-29 23:01:32 följande:
    Jo jag tror faktiskt det är lite vetenskapligt ändå. Finns ju iaf tex kedjetäcken och bolltäcken för barn och vuxna med ångestproblem eller tex autism. Tecken som kramar åt och är tunga för att man ska känna sig ombonad etc. Tydligen lindrar det. Så jag tror korsetten kan va en bra grej av det skälet och att det gör att man inte äter så mycket.

    Men tänk ändå på att korsetter pressar organen nedåt. Såg en dokumentär om en kvinna som alltid hade korsett så hennes midja var som en CD-skiva. Hennes organ hade pressats ned.
    Ja, det har jag inte tänkt på! Bolltäcke var en ganska bra jämförelse, håller en på plats de också.

    Och håller med om att man nog inte ska gå till överdrift. Skulle tro att kvinnan i dokumentären hållit på med "tight lacing" där man snörar åt en "traditionell" korsett, som har noll elasticitet. Jag är ändå inte säker på hur min latexkorsett kommer påverka på sikt även om den inte är lika extrem. De som håller på med tight lacing har ofta "body modification" som mål.
  • Äldre 30 Jan 17:20
    #6
    Annita skrev 2018-01-29 23:53:37 följande:
    Ja, det har jag inte tänkt på! Bolltäcke var en ganska bra jämförelse, håller en på plats de också.

    Och håller med om att man nog inte ska gå till överdrift. Skulle tro att kvinnan i dokumentären hållit på med "tight lacing" där man snörar åt en "traditionell" korsett, som har noll elasticitet. Jag är ändå inte säker på hur min latexkorsett kommer påverka på sikt även om den inte är lika extrem. De som håller på med tight lacing har ofta "body modification" som mål.
    Aha I see! Intressant! Tack för info.

    Ja ok. Skulle själv inte ha något emot att ha smalare midja, men har insett att min bröstkorg står ut lite extra på de nedersta revbenen så det är anatomiskt omöjligt för mig. (Givetvis kan jag gå ner lite i vikt oxå, men om man bortser från nåt extrakilo här eller där).
  • Äldre 2 Feb 07:27
    #7
    JodiBabe skrev 2018-01-30 17:20:13 följande:

    Aha I see! Intressant! Tack för info.

    Ja ok. Skulle själv inte ha något emot att ha smalare midja, men har insett att min bröstkorg står ut lite extra på de nedersta revbenen så det är anatomiskt omöjligt för mig. (Givetvis kan jag gå ner lite i vikt oxå, men om man bortser från nåt extrakilo här eller där).


    De riktigt extrema tar ju bort några revben, ryyyys!
  • Äldre 2 Feb 18:12
    #8
    Annita skrev 2018-02-02 07:27:10 följande:
    De riktigt extrema tar ju bort några revben, ryyyys!
    Måste ju vara farligt! Revbenen ska ju skydda organen. 

    Minns även nån tjej på tv som alltid "körde" rockring, hon hade också jättesmal midja.
  • Isasvi­ktresa
    Äldre 11 Mar 20:59
    #9
    Jag har flertal waist trainers och jag tycker dem funkar bra, det beror helt på hur mycket du vill att dem ska sitta åt. Det är ganska skönt för ryggen att ha på sig en eftersom du får väldigt bra hållning. I början kan den kännas väldigt obekväm eftersom man inte är van men efter ett tag töjer du ut den och den formas efter dig vad jag har märkt. 
    Jag rekommenderar en waist trainer starkt! :) Det är värt att prova iallafall. 
  • Tue 29 Dec 2020 21:29
    #12
    +1

    Den här gamla tråden, ja! Jag har blivit försiktigare med korsett eftersom jag fick ont på ett ställe i mellangärdet av den. Jag fattade inte att det var pga den först men använde den inte på ett tag och då blev det bättre. Trist, men kanske bra att berätta om tänker jag.

Svar på tråden Har någon provat waist trainer?