• Äldre 22 Apr 11:40
    18868 visningar
    22 svar
    22
    18868

    En fråga till er killar som har gravid partner

    Hur är ni killar mot er gravida partner??

  • Svar på tråden En fråga till er killar som har gravid partner
  • Äldre 22 Apr 11:42
    #1

    Försöker vara extra omtänksam och fråga hur det är samt hjälpa till och avlasta.

  • Äldre 22 Apr 11:44
    #2
    ARRJ skrev 2016-04-22 11:42:51 följande:

    Försöker vara extra omtänksam och fråga hur det är samt hjälpa till och avlasta.


    Är du så vanligtvis också eller "bara" nu när hon e gravid?
  • Äldre 22 Apr 13:26
    #3
    HonanHöna skrev 2016-04-22 11:44:26 följande:
    Är du så vanligtvis också eller "bara" nu när hon e gravid?
    Jag är så vanligtvis oxå, bara lite extra nu =)
  • Äldre 22 Apr 13:33
    #4
    ARRJ skrev 2016-04-22 13:26:55 följande:

    Jag är så vanligtvis oxå, bara lite extra nu =)


    Mycket bra av dig :) de e nog väldigt uppskattat!
  • Äldre 28 Jul 12:52
    #5

    Jag försöker underlätta hennes vardag så mycket som möjligt. Hon tar ju hand om vår lilla blubb så då tar jag hand om hushållet. Försöker se till att sköta handlingen, det mesta av vardagsstädandet samt ge henne lite extra omtanke i form av massage och mysiga kvällar efter jobbet.

  • Anonym (avsku­m)
    Äldre 23 Aug 19:24
    #6

    Är lite som vanligt, märker inga fysiska problem på henne förutom att hon blir tjurig nån gång eller har ont nånstans. Då försöker jag vara mer överseende men annars son vanligt då det funkar som vanligt

  • Äldre 6 Jul 22:25
    #7

    Kvinnan drar ju det stora "oket" på egen hand under graviditeten. När frun var gravid så försökte jag vara extra omtänksam. Lyssnade extra mycket på vad hon hade att säga, fixade mat som hon älskar (av det som gravida får äta, givetvis) och var påpasslig ifall hon behövde något. 


    Besök gärna min blogg: www.aktieviking.se
  • Anonym (Kiv (kille­))
    Äldre 13 Aug 23:28
    #8

    Jag försökte hjälpa henne så mycket jag kunde. Samt prata hur vi skulle lägga upp framtiden för barnet. När hon låg på bb. Så var det färdigt städat . Det fanns mat på bordet när hon kom hem. Samt blommor på köksbordet med. Efter bb, så behövde jag inte fråga 2 gånger om avstigning heller.

  • Äldre 2 Sep 06:56
    #9

    Jag är väldigt hjälpsam och väldigt kärleksfull

  • Anonym (Tur)
    Äldre 13 Jul 22:08
    #10
    -1
    Anonym (Kiv (kille)) skrev 2017-08-13 23:28:58 följande:

    Jag försökte hjälpa henne så mycket jag kunde. Samt prata hur vi skulle lägga upp framtiden för barnet. När hon låg på bb. Så var det färdigt städat . Det fanns mat på bordet när hon kom hem. Samt blommor på köksbordet med. Efter bb, så behövde jag inte fråga 2 gånger om avstigning heller.


    Menar du leka dammsugare... Hon suger och du låter? Hahaha
  • Sun 28 Jul 2019 11:03
    #11

    Eftersom det är så mycket som hände för henne med alla hormoner och hur det påverkar henne på olika sätt. Jag är extra extra tillmötesgående med hennes idéer och önskemål. Hennes nöd är min lag. 
    Jag brukar vara tillmötesgående för att hon ska må så bra som möjligt. Men extra mycket nu under graviditeten.

  • Sun 28 Jul 2019 11:03
    #11

    Eftersom det är så mycket som hände för henne med alla hormoner och hur det påverkar henne på olika sätt. Jag är extra extra tillmötesgående med hennes idéer och önskemål. Hennes nöd är min lag. 
    Jag brukar vara tillmötesgående för att hon ska må så bra som möjligt. Men extra mycket nu under graviditeten.

  • Sun 5 Jan 2020 00:55
    #12

    Hur man är? Hur menar du då? Frågan är väldigt lös.

    Jag försöker vara så förstående som möjligt för det hon känner och för om hon mår dåligt eller så, försöker svara så bra som möjligt med råd när hon pratar om det. Jag läser på om graviditet så att jag förstår vad hon går igenom och jag ser till att vi pratar om det som kommer att hända och så.

  • qvist
    Sun 12 Jul 2020 15:20
    #13

    Det är svårt att vara deltagande, när man inte får vara med på MVC och så. I övrigt gör jag alla tunga lyft, köper saker som barnet behöver och diskuerar och beslutar om saker tillsammans.

  • Thu 16 Jul 2020 14:00
    #14
    HonanHöna skrev 2016-04-22 11:40:25 följande:

    Hur är ni killar mot er gravida partner??


    Stämmer bort henne bortom all rimlighet.

    Hon minns inte när hon lagade mat, diskade, dammsög eller tvättade annat än något speciellt plagg som gudarna måste besvara ens böner för att inte gå sönder.

    Nu ska jag citera veiron i ottan.

    " VAD FÅR MAN FÖR DET? VAD FÅR MAN FÖR DET? NADA!!!"
  • Anonym (Pappa­)
    Fri 16 Oct 2020 18:41
    #15
    -2
    Xlr8 skrev 2020-07-16 14:00:46 följande:

    Stämmer bort henne bortom all rimlighet.

    Hon minns inte när hon lagade mat, diskade, dammsög eller tvättade annat än något speciellt plagg som gudarna måste besvara ens böner för att inte gå sönder.

    Nu ska jag citera veiron i ottan.

    " VAD FÅR MAN FÖR DET? VAD FÅR MAN FÖR DET? NADA!!!"


    Exakt! Tråden verkar vara full av en hel rad med tofflar!

    Min fru är gravid med vårt tredje barn nu, jag behandlar henne med precis lika mycket respekt som jag alltid gör. Men dalta det kan du ju glömma. Det är så vedertaget att det är så jobbigt att vara gravid, men det är aldrig nån som tänker på hur jobbigt det är att vara gift med den där hormonstinna dräktiga kvigan.

    Vi män lider precis lika mycket av allt skit som kvinnan går igenom, men det är aldrig nån som ger oss extra omtanke.

    Nej, ge dem inte lillfingret!

    Behandla din hustru med lika mycket respekt som du alltid gör, men bli ingen toffel, du har rätt att säga nej ibland,och behålla självrespekten.
  • Fri 16 Oct 2020 19:27
    #16

    "Vi män lider precis lika mycket av allt skit som kvinnan går igenom, men det är aldrig nån som ger oss extra omtanke."

    Ni män som går runt och tänker såhär har tamigtusan inte en enda empatisk cell i kroppen. Hade ni behövt bli gravida så hade ni för tusan lagt er ned och självdött i vecka 6 och mänskligheten hade snabbt dött ut.

    Män som dessutom HAR empatisk förmåga ska inte behöva bli stämplade som tofflor heller. Toffel upp i röven som tycker så när frugan är gravid och mannen tar sitt lilla lilla lätta lass för att underlätta något han aldrig kommer förstå.

  • Anonym (Pappa­)
    Fri 16 Oct 2020 19:45
    #17
    -1
    BernieLollo skrev 2020-10-16 19:27:30 följande:

    "Vi män lider precis lika mycket av allt skit som kvinnan går igenom, men det är aldrig nån som ger oss extra omtanke."

    Ni män som går runt och tänker såhär har tamigtusan inte en enda empatisk cell i kroppen. Hade ni behövt bli gravida så hade ni för tusan lagt er ned och självdött i vecka 6 och mänskligheten hade snabbt dött ut.

    Män som dessutom HAR empatisk förmåga ska inte behöva bli stämplade som tofflor heller. Toffel upp i röven som tycker så när frugan är gravid och mannen tar sitt lilla lilla lätta lass för att underlätta något han aldrig kommer förstå.


    LOL

    Jag gissar att du är kvinna?

    Vad är det som får dig att tro att du som kvinna förstå en mans perspektiv, men att det är helt omöjligt för en man att förstå en kvinnas perspektiv?

    Det är ju orimligt, antingen kan vi förstå varandra (vilket jag tror vi är kapabla till) eller inte, det är ju inte en kvinnas förbehåll att endast förstå sin man.

    Löjligt att mena på att mannen inte lider i ett förhållande under en graviditet.
  • Fri 16 Oct 2020 22:00
    #18
    Anonym (Pappa) skrev 2020-10-16 18:41:19 följande:

    Exakt! Tråden verkar vara full av en hel rad med tofflar!

    Min fru är gravid med vårt tredje barn nu, jag behandlar henne med precis lika mycket respekt som jag alltid gör. Men dalta det kan du ju glömma. Det är så vedertaget att det är så jobbigt att vara gravid, men det är aldrig nån som tänker på hur jobbigt det är att vara gift med den där hormonstinna dräktiga kvigan.

    Vi män lider precis lika mycket av allt skit som kvinnan går igenom, men det är aldrig nån som ger oss extra omtanke.

    Nej, ge dem inte lillfingret!

    Behandla din hustru med lika mycket respekt som du alltid gör, men bli ingen toffel, du har rätt att säga nej ibland,och behålla självrespekten.


    Har väl inte så mkt i mot sysslorna, så länge man blir befriande från att passa ungen under tiden och man faktiskt får uppskattning för de. Men de händer inte, dock så är hon förbjuden att laga mat mer avancerat än koka korv och makaroner. Annars är det inte ätbart.
Svar på tråden En fråga till er killar som har gravid partner