• Fkvi

    Någon mer ung som planerar barn? (Inom Gävleborgs län, kanske?)

    Jag och min sambo är 22 år och försöker just nu! Ska ha ÄL imorgon eller tisdag. Någon mer ung som planerar barn? :)

    Försöker fördriva dagarna innan mitt sommarschema på jobbet börjar (början på juli) så hänger mycket här och söker därför de i samma situation!

  • Svar på tråden Någon mer ung som planerar barn? (Inom Gävleborgs län, kanske?)
  • corran
    Fkvi skrev 2016-06-26 21:37:28 följande:
    Det förstår jag! :)

    Fick MF i vecka 5 (4+4) så det var ju tidigt iofs.

    Jo, blev gravid på första försöket, alltså vid första ÄL som vi körde på :) så bra att veta att vi kan bli med barn iallafall (försöker vara positiv haha)
    Bra på så sätt att det va tidigt iaf, jobbigt ändå såklart! 

    Klart du ska vara positivt inställd, ni kommer få er bebis :) Testar du med äl tester?
  • Fkvi
    corran skrev 2016-06-26 21:45:17 följande:

    Bra på så sätt att det va tidigt iaf, jobbigt ändå såklart! 

    Klart du ska vara positivt inställd, ni kommer få er bebis :) Testar du med äl tester?


    Precis :)

    Jo exakt, och det längtar jag så efter! Jo, använder just nu clearblues men tror att jag råkat ha sönder själva grejen en ska stoppa in stickorna i haha.. Den for i golvet där det låg kvar en liten pöl med vatten från duschen så ska nog köpa Apotekets egna imorgon, använde dem förra gången och tycker de var enklare och bättre att använda.
  • corran
    Fkvi skrev 2016-06-26 21:47:56 följande:
    Precis :)

    Jo exakt, och det längtar jag så efter! Jo, använder just nu clearblues men tror att jag råkat ha sönder själva grejen en ska stoppa in stickorna i haha.. Den for i golvet där det låg kvar en liten pöl med vatten från duschen så ska nog köpa Apotekets egna imorgon, använde dem förra gången och tycker de var enklare och bättre att använda.
    Tusan också..haha 

    Jag har använt billiga stickor från nätet, funkat bra :) Använder det nu också även fast vi inte planerar men har bara haft en mens sen förlossningen så ville ha lite koll på ägglossningen. Fick positivt i fredags, äl igår.
    Oskyddade sexet inträffade natten mot tisdag så blev 4 dygn från äl. Så en graviditet kan ju vara möjligt fast kanske inte super stor chans. Återstår att se om 2 veckor ;)
  • Fkvi
    corran skrev 2016-06-26 21:55:00 följande:

    Tusan också..haha 

    Jag har använt billiga stickor från nätet, funkat bra :) Använder det nu också även fast vi inte planerar men har bara haft en mens sen förlossningen så ville ha lite koll på ägglossningen. Fick positivt i fredags, äl igår.

    Oskyddade sexet inträffade natten mot tisdag så blev 4 dygn från äl. Så en graviditet kan ju vara möjligt fast kanske inte super stor chans. Återstår att se om 2 veckor ;)


    Hehe, får försöka att inte nysa nästa gång jag testar helt enkelt! Aha alright, håller tummarna att det blir som du vill! Ett barn till vore väl inte så fel? ;)
  • MissUniverse

    Fkvi vi har ju redan stött på varandra i en annan tråd så jag hänger på här också :) vi ska precis börja försöka med första. Jag är 25 och sambon är 23. Vi bor i Sandviken :)

  • Fkvi
    MissUniverse skrev 2016-06-26 22:02:50 följande:

    Fkvi vi har ju redan stött på varandra i en annan tråd så jag hänger på här också :) vi ska precis börja försöka med första. Jag är 25 och sambon är 23. Vi bor i Sandviken :)


    Haha hej igen! :) när har du BIM?
  • corran
    Fkvi skrev 2016-06-26 21:57:37 följande:
    Hehe, får försöka att inte nysa nästa gång jag testar helt enkelt! Aha alright, håller tummarna att det blir som du vill! Ett barn till vore väl inte så fel? ;)
    Ja välkommet kommer det vara även fast det inte va det vi tänkt oss egentligen :)
    Men håller tummarna hårt för dig!!
  • Fkvi
    corran skrev 2016-06-26 22:08:57 följande:

    Ja välkommet kommer det vara även fast det inte va det vi tänkt oss egentligen :)

    Men håller tummarna hårt för dig!!


    Så bra! Och tack! :) verkligen!
  • MissUniverse
    Fkvi skrev 2016-06-26 22:06:44 följande:

    Haha hej igen! :) när har du BIM?


    Vi har inte kommit så långt än, ska äta klart min karta på P-piller, tar sista på torsdag och sen får vi se hur lång tid det tar innan mensen kommer igång. Hoppas det går fort :) hur ser det ut för er?
  • Fkvi
    MissUniverse skrev 2016-06-26 22:15:19 följande:

    Vi har inte kommit så långt än, ska äta klart min karta på P-piller, tar sista på torsdag och sen får vi se hur lång tid det tar innan mensen kommer igång. Hoppas det går fort :) hur ser det ut för er?


    Aha okej! Håller tummarna att det går fort för den att komma tillbaka! :) Jag ska ha ÄL imorgon eller tisdag, så vi "jobbar på" haha!
Svar på tråden Någon mer ung som planerar barn? (Inom Gävleborgs län, kanske?)