• strösocker

    Försöker bli gravid med första barnet, fler?

    Jag 27 år och min sambo 28 år har precis gjort vårt första försök för att bli gravid med första barnet. Jag har massor av funderingar och känslor kring detta jag gärna skulle vilja prata med andra om, som också försöker med första barnet. 

    Jag tänker att vi ska försöka utan ägglossningstest och annat då jag har ganska bra koll på min ägglossning ändå. Känner som en svag mensvärk, och jag får en geleaktig flytning när det är dags. Detta hade jag igår och idag, och vi har haft oskyddat flera gånger denna veckan. 

    Min mens beräknas komma 15 juli så nu är det bara att vänta... SÅ jobbigt!! Trodde inte jag skulle känna såhär men nu när man väl börjat längtar man så otroligt mycket efter det där plusset. 

    Ni som försöker med första barnet, hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Vilka metoder använder ni? Hur står ni ut i väntan? Haha. Glad

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?
  • strösocker

    Jag har sååå många symptom nu! Igår märkte jag att jag luktade svett, och samma idag!! Jag vet, äckligt haha! Men jag duschar varje dag och brukar aldrig lukta... Så skumt! Sen är jag extremt yr och magen är fortfarande orolig. Tror jag ska testa på tisdag/onsdag. Kan verkligen inte vänta längre!!

    Känner ni några nya symptom?

  • Fkvi
    strösocker skrev 2016-07-08 17:17:26 följande:

    Jag har sååå många symptom nu! Igår märkte jag att jag luktade svett, och samma idag!! Jag vet, äckligt haha! Men jag duschar varje dag och brukar aldrig lukta... Så skumt! Sen är jag extremt yr och magen är fortfarande orolig. Tror jag ska testa på tisdag/onsdag. Kan verkligen inte vänta längre!!

    Känner ni några nya symptom?


    Åh håller tummarna!!

    Jag har haft nå värk i magen av och på men tänkt att nä, det är bara jag som så gärna vill att det ska vara så. Men så idag kom riktig molvärk! Och mina bröst är lite ömma :) sen är jag extremt blödig också hehe. Aldrig varit det tidigare. Ska testa efter helgen tror jag!
  • strösocker
    Fkvi skrev 2016-07-08 17:28:32 följande:

    Åh håller tummarna!!

    Jag har haft nå värk i magen av och på men tänkt att nä, det är bara jag som så gärna vill att det ska vara så. Men så idag kom riktig molvärk! Och mina bröst är lite ömma :) sen är jag extremt blödig också hehe. Aldrig varit det tidigare. Ska testa efter helgen tror jag!


    Åh så spännande! Håller tummarna :)

    Ja det med humöret också.. Jag blir aldrig arg annars men igår kunde jag inte sluta va arg!! Tyckte synd om alla i min närhet haha :/
  • Fkvi
    strösocker skrev 2016-07-08 17:52:38 följande:

    Åh så spännande! Håller tummarna :)

    Ja det med humöret också.. Jag blir aldrig arg annars men igår kunde jag inte sluta va arg!! Tyckte synd om alla i min närhet haha :/


    Tack! :)

    Oj haha! För mig är det mer att jag kan börja gråta så fort jag läst något som är lite ledsamt, t.ex blev en kattmamma ihjälskjuten där jag bor och den artikeln har jag bölat till hela dagen. Nog blir jag normalt upprörd, men mest arg, och så men aldrig att jag gråtit haha! När humöret är såhär är det så svårt att sluta! Och jag kommer ju på mig själv att "vänta nu, såhär brukade det inte vara?"! Hur löste du ditt humör? Eller "gick det över"?
  • strösocker
    Fkvi skrev 2016-07-08 18:32:59 följande:

    Tack! :)

    Oj haha! För mig är det mer att jag kan börja gråta så fort jag läst något som är lite ledsamt, t.ex blev en kattmamma ihjälskjuten där jag bor och den artikeln har jag bölat till hela dagen. Nog blir jag normalt upprörd, men mest arg, och så men aldrig att jag gråtit haha! När humöret är såhär är det så svårt att sluta! Och jag kommer ju på mig själv att "vänta nu, såhär brukade det inte vara?"! Hur löste du ditt humör? Eller "gick det över"?


    Men vad jobbigt haha! Känner igen det lite, kan bli väldigt känslosam innan mens. Gråter för allt!! ;)

    Jag pratade av mig det värsta haha, men känner verkligen att känslorna är "utanför kroppen" just nu! Såå jobbigt!
  • Fkvi
    strösocker skrev 2016-07-08 18:40:08 följande:

    Men vad jobbigt haha! Känner igen det lite, kan bli väldigt känslosam innan mens. Gråter för allt!! ;)

    Jag pratade av mig det värsta haha, men känner verkligen att känslorna är "utanför kroppen" just nu! Såå jobbigt!


    Jag har aldrig haft såhär förut så det är lite omtumlande haha! ;)

    Aha alright, jo, det är fett jobbigt! Som tur är kan det ju gå över :)
  • Erla
    lila9 skrev 2016-07-08 17:03:51 följande:

    Oj de visste jag inte.. :-O Men är säker på att jag har brist på det, jag är ute i solen så fort den kommer haha. Men här uppe hos oss så kommer inte solen lika mycket som ex nere i Skåne,Stockholm osv. Solen kommer fram 1-2 dagar och försvinner i en hel vecka..

    Ja man tar en rekommenderat dos alltså två tabletter per dag.

    Visste inte att det var viktigt trodde det skulle hjälpa mot ex missfall och skador på bebisen osv. Vet inte hundra än när min ÄL inträffar så nog bättre att börja med active care först! Hade ju inte vetat då när jag ska sluta haha.

    Tack för din åsikt det är just det jag ville läsa!

    Vet inte så mycket om rosenrot förutom att den är bra osv ifall man vill bli gravid. Plus att det står inget på paketet jag köpte förutom vad det innehåller och rekommenderad dos..


    Kör på aktive vare då :) så vet du att du bättrar på det du behöver. Rosenrot är som sagt inte bevisad att den hjälper till graviditet även om många testat och upplevt att de blivit gravida kort efter användandet. Jag upplevde att min cykel kortades ner något vilket var det jag ville uppnå, men har inte blivit gravid sedan jag började med det. Har dock blivit gravid två gånger innan jag började testa olika kosttillskott :)

    Är glad att jag kunde vara till hjälp ^^
  • Julm

    Fick en konstig flytning idag, brunrosa. Min bim är inte förrens 12/7 och jag brukar ha väldigt exakt menscykel, tom så att mensen alltid alltid kommer direkt på morgonen. Vad kan det vara?

  • strösocker
    Julm skrev 2016-07-08 22:26:22 följande:

    Fick en konstig flytning idag, brunrosa. Min bim är inte förrens 12/7 och jag brukar ha väldigt exakt menscykel, tom så att mensen alltid alltid kommer direkt på morgonen. Vad kan det vara?


    Kanske nidblödning? Har bara hört att vissa blöder lite när ägget fäster.. Kan hoppas det är det!! :) När ska du testa dig?
  • Julm

    Det var mensen :((( brukar aldrig få förblödningar och heller aldrig börjar mensen på kvällen. Menmen, nya tag !


    strösocker skrev 2016-07-09 08:57:44 följande:

    Kanske nidblödning? Har bara hört att vissa blöder lite när ägget fäster.. Kan hoppas det är det!! :) När ska du testa dig?


Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?