• strösocker

    Försöker bli gravid med första barnet, fler?

    Jag 27 år och min sambo 28 år har precis gjort vårt första försök för att bli gravid med första barnet. Jag har massor av funderingar och känslor kring detta jag gärna skulle vilja prata med andra om, som också försöker med första barnet. 

    Jag tänker att vi ska försöka utan ägglossningstest och annat då jag har ganska bra koll på min ägglossning ändå. Känner som en svag mensvärk, och jag får en geleaktig flytning när det är dags. Detta hade jag igår och idag, och vi har haft oskyddat flera gånger denna veckan. 

    Min mens beräknas komma 15 juli så nu är det bara att vänta... SÅ jobbigt!! Trodde inte jag skulle känna såhär men nu när man väl börjat längtar man så otroligt mycket efter det där plusset. 

    Ni som försöker med första barnet, hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Vilka metoder använder ni? Hur står ni ut i väntan? Haha. Glad

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?
  • Anonym (Isa)

    Hej hopp! Undrar om det är okej att hoppa in här? Försöker dock på andra barnet men hittar ingen passande tråd som inte redan har 10 000 sidor haha :)

    Är i alla fall 30 och har en dotter som blir ett i augusti :)

  • strösocker
    Julm skrev 2016-07-09 15:46:12 följande:

    Det var mensen :((( brukar aldrig få förblödningar och heller aldrig börjar mensen på kvällen. Menmen, nya tag !


    Tråkigt! Men som du säger, nya tag! :) 
    Anonym (Isa) skrev 2016-07-09 16:07:02 följande:

    Hej hopp! Undrar om det är okej att hoppa in här? Försöker dock på andra barnet men hittar ingen passande tråd som inte redan har 10 000 sidor haha :)

    Är i alla fall 30 och har en dotter som blir ett i augusti :)


    Hej! Såklart :) Vad kul. När har du BIM? Hur länge har ni försökt? 
  • Anonym (Isa)
    strösocker skrev 2016-07-09 17:39:52 följande:

    Hej! Såklart :) Vad kul. När har du BIM? Hur länge har ni försökt? 


    Skall bli roligt att följa er andra, särskilt med tanke på att det är ert första och jag vet precis vad man går igenom :)

    Har min p-pillermens just nu så vi har tekniskt sett inte börjat försöka än haha.

    Förra gången blev dock gravid på andra ägglossningen efter p-pillerstopp. Gick nästan lite för snabbt för att hinna med själv då :)
  • Erla
    Anonym (Isa) skrev 2016-07-09 19:55:39 följande:

    Hur länge har ni alla försökt bli gravida?


    Välkommen :) 


    Vi har försökt i lite över två år. 
    Trevligt med någon som gått igenom det hela en gång tidigare :) Då kan man få lite råd och inblick när tiden är kommen så att säga :P

  • strösocker
    Anonym (Isa) skrev 2016-07-09 19:55:39 följande:

    Hur länge har ni alla försökt bli gravida?


    Jag är bara på första försöket. Ska testa mig nästa vecka! Sååå spänd! 
  • Fkvi
    Anonym (Isa) skrev 2016-07-09 19:55:39 följande:

    Hur länge har ni alla försökt bli gravida?


    Sedan i maj :)
  • columbus

    Hoppar också in här i tråden! :) Andra försöket på första barnet här. BIM nu på tisdag men fått världens tempdipp och känner att mensen är på G :( inväntar med andra ord mest den så vi kan gå på försök tre snart! 
  • Anonym (Isa)
    Erla skrev 2016-07-09 22:11:00 följande:

    Välkommen :) 

    Vi har försökt i lite över två år. 

    Trevligt med någon som gått igenom det hela en gång tidigare :) Då kan man få lite råd och inblick när tiden är kommen så att säga :P


    Tack! :) Två år? Har ni försökt "på riktigt" hela tiden då? Eller mer "blir det så blir det"?

    Haha, ja, det är en omställning utan dess like att få barn :')
    strösocker skrev 2016-07-10 12:14:26 följande:

    Jag är bara på första försöket. Ska testa mig nästa vecka! Sååå spänd! 


    Åh, vad spännande! Håller tummarna för er!

    Vet att jag letade och kände efter konstant men när jag väl skulle testa (och var gravid då) så kände jag absolut ingenting haha. Ingen mensvärk eller ömma bröst. För mig var det avsaknaden av det vanliga innan mens som var skillnaden :)
    Fkvi skrev 2016-07-10 12:49:53 följande:

    Sedan i maj :)


    Då har ni precis börjat då. Blir det andra eller tredje försöket nu?
  • Erla
    Anonym (Isa) skrev 2016-07-10 15:21:02 följande:

    Tack! :) Två år? Har ni försökt "på riktigt" hela tiden då? Eller mer "blir det så blir det"?

    Haha, ja, det är en omställning utan dess like att få barn :')Åh, vad spännande! Håller tummarna för er!

    Vet att jag letade och kände efter konstant men när jag väl skulle testa (och var gravid då) så kände jag absolut ingenting haha. Ingen mensvärk eller ömma bröst. För mig var det avsaknaden av det vanliga innan mens som var skillnaden :)Då har ni precis börjat då. Blir det andra eller tredje försöket nu?


    Nja, vi har försökt aktivt i ca 1,5 år nu. Första halvåret körde vi lite "det blir som det blir".
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?