• strösocker

    Försöker bli gravid med första barnet, fler?

    Jag 27 år och min sambo 28 år har precis gjort vårt första försök för att bli gravid med första barnet. Jag har massor av funderingar och känslor kring detta jag gärna skulle vilja prata med andra om, som också försöker med första barnet. 

    Jag tänker att vi ska försöka utan ägglossningstest och annat då jag har ganska bra koll på min ägglossning ändå. Känner som en svag mensvärk, och jag får en geleaktig flytning när det är dags. Detta hade jag igår och idag, och vi har haft oskyddat flera gånger denna veckan. 

    Min mens beräknas komma 15 juli så nu är det bara att vänta... SÅ jobbigt!! Trodde inte jag skulle känna såhär men nu när man väl börjat längtar man så otroligt mycket efter det där plusset. 

    Ni som försöker med första barnet, hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Vilka metoder använder ni? Hur står ni ut i väntan? Haha. Glad

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?
  • Fkvi
    Anonym (Isa) skrev 2016-07-10 15:21:02 följande:

    Tack! :) Två år? Har ni försökt "på riktigt" hela tiden då? Eller mer "blir det så blir det"?

    Haha, ja, det är en omställning utan dess like att få barn :')Åh, vad spännande! Håller tummarna för er!

    Vet att jag letade och kände efter konstant men när jag väl skulle testa (och var gravid då) så kände jag absolut ingenting haha. Ingen mensvärk eller ömma bröst. För mig var det avsaknaden av det vanliga innan mens som var skillnaden :)Då har ni precis börjat då. Blir det andra eller tredje försöket nu?


    Andra försöket, ska testa med predictor early imorgon ÄL+11/BIM-2 då :)
  • ally01

    Hejhej! Jag och min sambo (25&27) försöker med första barnet, är inne på fjärde försöket denna månad:) tempar och kollar med äl-test för att garantera att vi hittar rätt dagar:) bör ha äl imorgon eller övermorgon:) jag har rätt lång cykel, 35 dagar och med en 11 dagars lutealfas. Vi är väldigt exalterade och hoppas vi lyckas denna månad:)

  • Brolinn
    ally01 skrev 2016-07-10 17:06:34 följande:

    Hejhej! Jag och min sambo (25&27) försöker med första barnet, är inne på fjärde försöket denna månad:) tempar och kollar med äl-test för att garantera att vi hittar rätt dagar:) bör ha äl imorgon eller övermorgon:) jag har rätt lång cykel, 35 dagar och med en 11 dagars lutealfas. Vi är väldigt exalterade och hoppas vi lyckas denna månad:)


    Heej ally01
    Vi har försökt med första barnet sen snart 6-7 månader om inte mer.
    Hoppas också på min nästa ÄL. Jag är 26 år

    Har också lång cyrkel så kör med ÄL tester och så för att hitta rätt dagar :)
  • Fkvi

    Inget plus denna gång, predictor early visade negativt pp BIM-3 idag. Tar en paus från familjeliv, känner gör alldeles för knäckt. Ha det bra alla <3

  • Ippaas

    Är 27 år och min sambo är 30. Tog ut spiralen (koppar) den 27/6. Kör på "om och när det händer så händer det" men om sanningen ska fram så blir jag ganska besviken om mensen kommer denna månad, trots att vi inte har kört på "rätt" dagar utan bara när vi känt för det. Har en cykel på 29-31 dagar och har myst till det på CD 9 och CD 12 än sålänge, x flera förvisso men det kvittar ju. Är inte en särskilt "sexuell" person av mig vilket gör det hela lite svårare. nu har jag fått någon jäkla mellanblödning dessutom, vilket inte gör mig mer sugen direkt...

  • mosterJenny

    Hej! Jag hoppar in här och följer gärna.

    Vi försöker med första barnet och gör vårt första riktiga försök denna månaden. Jag slutade med p-piller i slutet av maj och hade första riktiga mensen 2 juli (tänk hur glad man kunde bli att den ville komma av sig själv).

    Oklart hur lång cykel jag har så beräknad BIM är 30 juli. Inväntar ÄL-tecken och hoppas på det bästa! Jag är 30 och min sambo är 32 år.

  • Erla
    Fkvi skrev 2016-07-10 19:36:22 följande:

    Inget plus denna gång, predictor early visade negativt pp BIM-3 idag. Tar en paus från familjeliv, känner gör alldeles för knäckt. Ha det bra alla <3


    Förstår att du känner dig nedslagen, men på BIM-3 är det fortfarande extremt tidigt för ett plus! Även med ett predictor early. Ta inte ut det i förskott.
  • ally01

    Äl testet blev positivt idag och en fin tempdipp så nu inväntas bara ökningen imorgon/övermorgon. Vi har lyckats få till det på samtliga 5 fertila dagar så nu håller jag tummarna!:)

  • ally01
    Brolinn skrev 2016-07-10 19:33:16 följande:

    Heej ally01

    Vi har försökt med första barnet sen snart 6-7 månader om inte mer.

    Hoppas också på min nästa ÄL. Jag är 26 år

    Har också lång cyrkel så kör med ÄL tester och så för att hitta rätt dagar :)


    Fått utslag på äl testerna ännu?:)
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?