• strösocker

    Försöker bli gravid med första barnet, fler?

    Jag 27 år och min sambo 28 år har precis gjort vårt första försök för att bli gravid med första barnet. Jag har massor av funderingar och känslor kring detta jag gärna skulle vilja prata med andra om, som också försöker med första barnet. 

    Jag tänker att vi ska försöka utan ägglossningstest och annat då jag har ganska bra koll på min ägglossning ändå. Känner som en svag mensvärk, och jag får en geleaktig flytning när det är dags. Detta hade jag igår och idag, och vi har haft oskyddat flera gånger denna veckan. 

    Min mens beräknas komma 15 juli så nu är det bara att vänta... SÅ jobbigt!! Trodde inte jag skulle känna såhär men nu när man väl börjat längtar man så otroligt mycket efter det där plusset. 

    Ni som försöker med första barnet, hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Vilka metoder använder ni? Hur står ni ut i väntan? Haha. Glad

  • Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?
  • eelinh
    kvinna29årskåne skrev 2017-01-25 20:25:33 följande:

    Har ringt angående utredning idag. Får se hur lång tid det tar innan vi får en tid. Någon mer som väntar på utredning?


    Vi väntar, ska dit den 13/2 :)

    Vi ringde den 14/12 så det tog ganska precis 2 månader. Vilket de också sa när vi ringde
  • kanskehöstbebis
    SaraFreja skrev 2016-10-31 13:00:57 följande:

    Jag är 28 och sambon 31. Planerar för första och håller verkligen med strösocker. Så otroligt jobbigt. Hoppades på ett plus från första försöket och blev så oväntat otroligt besviken och ledsen och även stressad. Varför stressad nu egentligen. Fler som känner så, även fast ni inte försökt så länge? Kanske för att man velat detta så länge och fantiserar om hur allt ska bli.

    Fick mensen i fredags så dröjer länge innan vi kan prova igen. :(


    Jodå! Vi har inte ens börjat försöka än och jag är redan lite småstressad, haha. Håller tummarna för att det ska gå fort när det väl är dags. Passar på att hålla en tumme för er också. Flört
  • lottaliten
    kvinna29årskåne skrev 2017-01-25 20:25:33 följande:

    Har ringt angående utredning idag. Får se hur lång tid det tar innan vi får en tid. Någon mer som väntar på utredning?


    Hej! Vi har just påbörjat den. Är 29, fyller 30 i juni och har försökt 14 månader nu. Ett tidigt MF. Har gjort spolning och lämnat massa blodprov, och sambon har lämnat spermieprov. Tog ca 2 mån från att jag ringde tills alla prov var tagna. Nu väntar vi bara på svar... Huh!
  • kvinna29årskåne

    Har fått tid till utredning nu i maj. Men är rädd för att dem ska säga att jag väger för mycket för att få inleda eller påbörja en utredning.

    Är det någon som har blivit nekad utredning/behandling för att ni legat över deras bmigräns?

  • VeronicaJansson93

    Hej! Jag hoppar också in här Tungan ute

    Jag är en tjej på 23, fyller 24 i augusti detta år. Jag och min sambo på 25, snart 26 har börjat prata om att skaffa barn och vi ska försöka, i dagarna här tror jag att jag hade ÄL men jag vet inte säkert då jag hade ätit/druckit för mycket mjölk (är laktosintolerant) vi hade då oskyddat sex.
    Idag har jag en smärta i magen (liknande mensvärk) men ingen flytning osv. Sambon kommer hem idag med ÄL-test så ska se om det var det den här gången så vi kan försöka på nytt, hur funkar det egentligen? Hur länge kan spermier vara vid liv i slidan? Läste någonstans att dem kan hålla i ca en vecka, stämmer det verkligen?
    Spännande är det iallafall att vi har börjat försöka Glad

  • XAHHA92

    Hej alla! ????

    En tjej till som gärna hoppar in i tråden!
    Jag är 24 år (fyller 25) och min sambo är 29 år (fyller 30). Vi har försökt få det där plusset i 10 månader nu. Den här eviga väntan.....

    Jag är gärna nyfiken på om ni gör något speciellt för att få till en graviditet? Själv använder jag ägglossningstest, tar en tab Rosenrot om dagen och min sambo äter "Mitt val - Man"

  • Percafluviatilis

    Hoppar också in här om det är okej!

    Är 27 och min partner 34. Vi är på sjätte försöket med första barnet och det känns inte orimligt att det kommer ta 6 försök till. Längtar så mycket men har under senaste försöket lugnat ner mig lite iallafall. Har använt testlagrets äl-test två försök och cb dubbelindikator ett försök. Cb är tydligt men dyrt och jag tycket testlagret funkar bra ändå.

  • andem8491

    Är det någon här inne som någongång varit med om att mensen ej dykt upp men att man endå har alla symtom som vid mens eller graviditet (större o ömmare bröst, uppsvälld mage, humörsvängningar osv)?? Känns även som att något konstigt i tjejmagen så att säga.. Mannen stöter i under samlag och det kan ibland kännas konstigt när jag sätter mig ner :S det är även hårt på undre delen av magen..

  • VeronicaJansson93
    andem8491 skrev 2017-03-31 02:01:03 följande:

    Är det någon här inne som någongång varit med om att mensen ej dykt upp men att man endå har alla symtom som vid mens eller graviditet (större o ömmare bröst, uppsvälld mage, humörsvängningar osv)?? Känns även som att något konstigt i tjejmagen så att säga.. Mannen stöter i under samlag och det kan ibland kännas konstigt när jag sätter mig ner :S det är även hårt på undre delen av magen..


    Jag har exakt samma symptom! men det visar negativt på grav-tester!
  • andem8491
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-02 15:32:07 följande:

    Jag har exakt samma symptom! men det visar negativt på grav-tester!


    Vilken dag är du på? Jag är på BIM+10...
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?