• Anonym (Fått nog)

    nu lämnar jag snart gubbhelvetet

    Obs. Startade denna tråd i sex-kategorin för att kunna vara anonym.

    Jag är så himla ledsen och tom. Är 26 år, har två barn med min sambo (han är 32) barnen är 2 år , och 7 månader. sambon jobbar borta sön-fre varje vecka. Jag har tagit hand om barnen och hemmet 100% själv sen dag 1. I över två år alltså.

    Vårt förhållande har varit knackligt ganska länge, vi har flera gånger pratat om att göra slut. Men jag har alltid hållt ihop oss. Att han vill lämna mig är för att han tycker att jag tjatar på honom jämt. Att jag vill lämna honom är för att han ger oss så otroligt lite tid. Han är hemma frekväll till söneftermiddag, är inte det tillräckligt lite tid? Han sitter på toa typ 20min, duschar en halvtimme, pratar i telefon, facebookar/instagrammar osv, googlar på olika grejer. Går ut på krogen 1-2 helger i månaden. Frågar aldrig hur jag/barnen mår. Visar inget intresse av att ens ha ett förhållande.

    Jag känner mig inte älskad. Inte lycklig. Varje dag är bara en massa tjafs. Och när han är hemma tänker jag att jag ska få lite "hjälp av honom" med barnen (som är hans ansvar lika mkt som mitt så jag ska inte ens behöva be om hjälp) men när han är hemma är nästan bara värre. När jag ska lägga 7-månadersbarnet (vilket han aldrig gör för han säger att barnet vill att jag ska göra det + jag alltid gör det så jag kan likagärna alltid göra det) så leker han med tvååringen så att den skrattar högt och stör. Jag säger åt sambon att de ska va tysta men han struntar i det. Och när jag säger åt honom att jag inte känner mig älskad så säger han att han visst tycker om mig. Och när jag ber honom sluta retas med mig (vilket han gör typ hela tiden) så slutar han inte.

    Allt känns bara så larvigt men jag orkar seriöst inte mer. Har försökt lösa detta i ett år nu men det känns lönlöst. Känns som att det bara är jag som vill att det ska bli bra. Han bara driver runt. Hur mycket jag än tar upp våra problem så tar han de aldrig på allvar. Han skämtar alltid bort det. Igårkväll sa jag att vi struntar väl i det här då och flyttar isär. det enda han sa: äh det där menar du inte.

    Jag blir så himla ledsen för det känns som att det enda sättet att få honom att förstå att jag menar allvar är att flytta isär på riktigt. Vi har sagt ikväll (han sover nu) att vi skiter i det här och att vi flyttar isär. Han sa ingenting om det utan satt bara med sin telefon. Sen vaknade lilla barnet och jag fick gå in dit och under tiden somnade sambon, han bryr sig liksom inte om att vi typ gjorde slut. För han tror inte att jag menar allvar. För vi har sagt såhär förr och sen har allt "varit frid och fröjd" dagen efter. Vi inbillar oss det i alla fall. Han gör mig både ledsen och arg varje dag. Åtminstone varannan. Minst. Och jag blir oxtokig. För jag har sagt åt honom att inte göra si och så men ändå gör han det. Så han gör mig sur/ledsen medvetet. Varför gör han så?

    Sen när jag blir grinig så talar han om det för barnen. "Mamma är arg", "mamma bråkar" , "mamma tycker inte om pappa". Då vill jag bara smälla till honom på käften.

    Jag orkar inte ha det såhär längre. Jag vill vara lycklig i mitt förhållande och känna att allt är bra. Jag vill inte vara ledsen och tom. Jag vill kunna vara lycklig och ha energi och må bra. Det här duger inte. Och jag vet att barnen skulle ha det bra även om vi separerade, jag är en såndär lejonmamma som sätter barnen före allt. Därför känns det även bra att gå isär med pappan för jag vill kunna ha energi och glädje att vara en bra mamma.

    Vet inte vad jag ska göra. Önskar att allt bara kunde vara bra men uppenbarligen har han ingen lust med det för när jag tar upp det med honom så bryr han sig inte.. Det kanske inte finns nåt annat sätt att få honom att förstå än att låta honom komma hem från jobbet och se att barnen, jag och våra saker inte finns kvar. Vad sjutton gör man?

  • Svar på tråden nu lämnar jag snart gubbhelvetet
  • Seven Costanza
    Anonym (Fått nog) skrev 2016-07-29 21:17:24 följande:

    Jag veeeet. Kanske att det ändå är så att han verkligen inte vet? Jag tänker ju att han bara säger så för att safe'a liksom... Jag får väl gå lite mer på handling. Han har inte hört av sig på hela dagen trots att han sagt att han ska. Jag hörde av mig till honom i förmiddags, så sa han bara att han hör av sig senare. Har inte hört ett knyst. Tar det som att han skiter i mig. Jag är väldigt petig med såntdär och lägger värde i sånt. Hör han av sig = han tycker om mig / bryr sig. Hör inte av sig = tycker inte om mig / bryr sig inte. Men sen vet jag ju att han är med polare och då kanske det inte är så lätt att höra av sig men att ta upp telefonen och skicka ett kort meddelande är väl inte så svårt.


    Är det kanske så att du faktiskt ändå tror att det bästa i längden är att separera, men att du blev ställd när han sa att han också ville det? För i ditt huvud skulle det ju vara DU som lämnade honom, inte han som "gör slut" och sedan inte hör av sig. Även om man är rätt säker på sin sak känns det ju ändå skit att inse att den andra inte heller tycker att det är värt att kämpa mer.
  • Anonym (D'archangel)
    Seven Costanza skrev 2016-07-29 22:29:36 följande:

    Är det kanske så att du faktiskt ändå tror att det bästa i längden är att separera, men att du blev ställd när han sa att han också ville det? För i ditt huvud skulle det ju vara DU som lämnade honom, inte han som "gör slut" och sedan inte hör av sig. Även om man är rätt säker på sin sak känns det ju ändå skit att inse att den andra inte heller tycker att det är värt att kämpa mer.


    När mitt ex lämnade mig blev jag lättad. Hon blev skitsned för att jag inte kom krypande och ville ha henne tillbaks. Det skulle ju vara lite hämnd att hon lämnade mig och så blev det liksom västgötaklimax eftersom jag knappt brydde mig. Lite av den effekten?
  • Anonym (Fått nog)
    Seven Costanza skrev 2016-07-29 22:29:36 följande:
    Är det kanske så att du faktiskt ändå tror att det bästa i längden är att separera, men att du blev ställd när han sa att han också ville det? För i ditt huvud skulle det ju vara DU som lämnade honom, inte han som "gör slut" och sedan inte hör av sig. Även om man är rätt säker på sin sak känns det ju ändå skit att inse att den andra inte heller tycker att det är värt att kämpa mer.
    Nja. Att lämna honom har egentligen aldrig varit aktuellt på riktigt. Även om tanken har slagit mig på tok för ofta de senaste månaderna. Jag har alltid viljat hållt ihop oss och att vi ska kämpa men det är så motigt när han inte verkar vilja. Vi har haft det dåligt i minst ett halvår. Och han har pratat om att göra slut flera gånger men jag har alltid sagt att vi inte ska göra det. Jag har varit nära att göra slut så många gånger. Men något i mig vill ju inte det. Att han gjorde slut kom väl lite som en chock fast ändå inte. Veckan innan var liksom helt underbar och vi pratade om ett stort framtida gemensamt inköp och det kändes bra. Veckan efter bråkade vi och han sa "vi skiter i det här, jag orkar inte bråka hela tiden". Jag frågade om han gjorde slut men han sa bara att vi skiter i det och att jag får tolka det hur jag vill. Då frågade jag igen och då sa han att han gjorde slut. Och nu i efterhand så säger han att han inte vet vad han vill och att jag tjatade fram det. Så hade jag inte tjatat så hade han inte gjort slut...säger han. Förstår inte vad han håller på med. Nu är hans semester slut, han är iväg på eget håll denna helg och sen börjar han jobba igen och så ska han fundera säger han. Vad ska jag tro? Han har gjort slut. Han vet inte vad han vill. Han ska fundera. Jag (vi) har två barn som nån (jag) får ansvara för. Jag behöver få tag i en bostad omgående, ska jag berätta för mina föräldrar att han har gjort slut? Eller ska han ångra sig? Varför ger han inte bara ett rakt besked? Varför gör han slut om han inte är hundra procent säker på att han vill? PLUS! I förrgår sa han att han skulle vilja vara fri och att han tycker att det är spännande att träffa någon ny och ha one night stand men att om han skulle göra det så skulle det säkert kännas dumt och han skulle tänka att han ville ha mig ändå. Alltså what? Seriöst. Vad i helvete ska jag tro. Att han ska få ligga runt och se att gräset inte är grönare och sen komma hem igen och finna mig stående vid spisen som ingenting? Dags att ta lite ansvar över sitt liv som tvåbarnspappa kanske. Han är för fan inte tjugo år och barnlös....... Därför lockar det mig att bara packa ihop mina och ungarnas saker och flytta. Få lite ro i livet... Jag orkar inte hålla på såhär. Det är inte första gången han daltar heller. Han tror att jag alltid kommer finnas här men jag har aldrig varit såhär sugen på att flytta som jag är nu. Sen vill jag ju fortfarande inte göra det, innerst inne, men ibland måste man göra det som är bäst. Antingen får jag leva utan honom, eller med honom som han är. Han kommer aldrig förändra sig. Ursäkta om jag är krånglig men allt är bara så rörigt just nu
  • Seven Costanza
    Anonym (Fått nog) skrev 2016-07-30 01:03:29 följande:

    Nja. Att lämna honom har egentligen aldrig varit aktuellt på riktigt. Även om tanken har slagit mig på tok för ofta de senaste månaderna. Jag har alltid viljat hållt ihop oss och att vi ska kämpa men det är så motigt när han inte verkar vilja. Vi har haft det dåligt i minst ett halvår. Och han har pratat om att göra slut flera gånger men jag har alltid sagt att vi inte ska göra det. Jag har varit nära att göra slut så många gånger. Men något i mig vill ju inte det. Att han gjorde slut kom väl lite som en chock fast ändå inte. Veckan innan var liksom helt underbar och vi pratade om ett stort framtida gemensamt inköp och det kändes bra. Veckan efter bråkade vi och han sa "vi skiter i det här, jag orkar inte bråka hela tiden". Jag frågade om han gjorde slut men han sa bara att vi skiter i det och att jag får tolka det hur jag vill. Då frågade jag igen och då sa han att han gjorde slut. Och nu i efterhand så säger han att han inte vet vad han vill och att jag tjatade fram det. Så hade jag inte tjatat så hade han inte gjort slut...säger han. Förstår inte vad han håller på med. Nu är hans semester slut, han är iväg på eget håll denna helg och sen börjar han jobba igen och så ska han fundera säger han. Vad ska jag tro? Han har gjort slut. Han vet inte vad han vill. Han ska fundera. Jag (vi) har två barn som nån (jag) får ansvara för. Jag behöver få tag i en bostad omgående, ska jag berätta för mina föräldrar att han har gjort slut? Eller ska han ångra sig? Varför ger han inte bara ett rakt besked? Varför gör han slut om han inte är hundra procent säker på att han vill? PLUS! I förrgår sa han att han skulle vilja vara fri och att han tycker att det är spännande att träffa någon ny och ha one night stand men att om han skulle göra det så skulle det säkert kännas dumt och han skulle tänka att han ville ha mig ändå. Alltså what? Seriöst. Vad i helvete ska jag tro. Att han ska få ligga runt och se att gräset inte är grönare och sen komma hem igen och finna mig stående vid spisen som ingenting? Dags att ta lite ansvar över sitt liv som tvåbarnspappa kanske. Han är för fan inte tjugo år och barnlös....... Därför lockar det mig att bara packa ihop mina och ungarnas saker och flytta. Få lite ro i livet... Jag orkar inte hålla på såhär. Det är inte första gången han daltar heller. Han tror att jag alltid kommer finnas här men jag har aldrig varit såhär sugen på att flytta som jag är nu. Sen vill jag ju fortfarande inte göra det, innerst inne, men ibland måste man göra det som är bäst. Antingen får jag leva utan honom, eller med honom som han är. Han kommer aldrig förändra sig. Ursäkta om jag är krånglig men allt är bara så rörigt just nu


    Ja jag tror jag sa just det i mitt första inlägg, att antingen får du acceptera att han troligen inte kommer anstränga sig mer trots att du helst av allt skulle vilja att ni kämpade vidare och blev lyckliga tillsammans, eller så får ni separera så att du slipper irritera dig på honom.

    Ni är väl båda förvirrade, det är en stor förändring men om inte han hör av sig alls så får du nog tolka det som att han faktiskt vill att ni separerar. Han kunde ju åtminstone messa och kollat hur det är med barnen, det är ju hans barn också. Dålig stil av honom att prata om one night stands och sånt - det kan han hålla för sig själv och dessutom vänta med tills ni har separerat.
  • Anonym (Man40)

    Nu ska du få den krassa sanningen:

    Du kommer aldrig bli lycklig med den här mannen!

    Den här mannen kommer aldrig att ändra på sig för din skull!

    Så sluta sitta och vela, flytta snarast.

    Du förtjänar så mycket bättre, och det kommer du att få! :)

  • Studentpappa
    Anonym (Fått nog) skrev 2016-07-29 20:43:24 följande:

    Ja du har rätt. Men en del av mig vill fortsätta vara ihop och det är ju lite upp till honom också, alltså man måste ju vara två om den saken. Om jag ska skita i honom och lägga ner så är det ju bara mitt eget beslut. Jag vet inte vad jag vill. Vill både försöka igen men samtidigt inte för jag vet hur dum och dålig kille han har varit. Och varför skulle han ändra på sig. Nej botten är nog fanimej nådd.


    Han har ju använt dig som hushållerska inte partner. Du hittar garanterat en bättre som respekterar dig på riktigt utan större problem om du vill.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Fått nog)
    Seven Costanza skrev 2016-07-30 03:06:50 följande:
    Ja jag tror jag sa just det i mitt första inlägg, att antingen får du acceptera att han troligen inte kommer anstränga sig mer trots att du helst av allt skulle vilja att ni kämpade vidare och blev lyckliga tillsammans, eller så får ni separera så att du slipper irritera dig på honom.

    Ni är väl båda förvirrade, det är en stor förändring men om inte han hör av sig alls så får du nog tolka det som att han faktiskt vill att ni separerar. Han kunde ju åtminstone messa och kollat hur det är med barnen, det är ju hans barn också. Dålig stil av honom att prata om one night stands och sånt - det kan han hålla för sig själv och dessutom vänta med tills ni har separerat.
    Ja vi behöver ju prata igenom det här ordentligt. För om vi går isär nu så tror ju han att vi kan bli ihop igen om han vill det senare men mina känslor håller på att försvinna. Jag känner hur jag liksom bryr mig mindre och jag ser på honom nu på ett sätt som jag aldrig gjort förut så det tror jag inte kommer hända. Och för barnens skull så måste jag ta ansvar och inte hålla på och hatta runt. De behöver också ha en stabil grund och känna sig trygga.

    Han hörde av sig vid 22:30 och skrev att han hoppades att det var bra med oss. Sen hade han ringt två gånger inatt kl 4... Ja det där med one night stand vet jag inte varför han var tvungen att säga till mig. Hur kan han tro att jag vill höra det? Han har frågat om jag skulle kunna bli ihop med honom igen efter att han har legat med någon annan. Då sa jag nej. Han verkar tycka att jag är helt ryggradslös och dum i huvudet och att jag skulle låta honom såra mig hur mkt som helst men ändå förlåta. Men så är inte fallet. Nu när jag är mamma så måste jag ta ansvar över mitt välmående och se till att jag mår bra för annars påverkar det mitt och barnens liv för mycket. Sitta hemma och gråta framför barnen funkar inte.

    Han brukar vara på krogen eller iväg på annat på helgerna 1-2 ggr/mån, och är alltid dålig på att höra av sig, jag säger att han får gå ut och festa m.m om han vill det men att jag vill att han hör av sig någon gång under kvällen, och när han är på väg hem. Och om han sover borta så vill jag att han hör av sig innan han ska lägga sig. För det känns bra för mig om han gör det. Men igår brydde jag mig inte, alltså jag var ju lite grinig för att han inte hörde av sig på hela dagen, men den där orosklumpen fanns inte. Jag brukar alltid vara vaken tills han kommer hem eller tills han hör av sig och ska sova, eller så håller jag mig vaken jättelänge ifall han hör av sig. Men igår somnade jag på soffan som en stock vid midnatt. Vaknade senare och gick och la mig men jag tänkte inte ett dugg på vad han gjorde. Och det var så skönt.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Man40) skrev 2016-07-30 07:19:22 följande:

    Nu ska du få den krassa sanningen:

    Du kommer aldrig bli lycklig med den här mannen!

    Den här mannen kommer aldrig att ändra på sig för din skull!

    Så sluta sitta och vela, flytta snarast.

    Du förtjänar så mycket bättre, och det kommer du att få! :)


    Tack :) du har nog rätt. Det är bara jag som drömmer om att vara en lycklig familj. Lite för mycket
  • Anonym (Fått nog)
    Studentpappa skrev 2016-07-30 07:29:12 följande:
    Han har ju använt dig som hushållerska inte partner. Du hittar garanterat en bättre som respekterar dig på riktigt utan större problem om du vill.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Ja det tror jag med
  • Anonym (Sola)

    Beslutet är ju taget. Gräm dig inte mer. Se det positiva. Han har inte varit snäll mot dig! När har han låtit dig vara ute på galej en hel helg och du har fått komma hem till glada barn, städat hem och dukat bord. Nej, du kan hitta en bättre man!

    Så gå nu! Det verkar som om du har föräldrar som kan hjälpa dig. Ring dem, be om hjälp. De man älskar vill man hjälpa! Det är starkt att be om hjälp när man verkligen behöver det.

    Försök få ett boende så snart som möjligt så ni står på egna ben, förklara för dina föräldrar att det är där du vill vara, men att det i detta uppbritt är tungt för dig och du behöver lite stöd och hjälp.

    Hoppas allt ordnar sig till det bästa för dig och barnen!

Svar på tråden nu lämnar jag snart gubbhelvetet