• Anonym (Egali­tarian­en)
    Äldre 5 Sep 05:17
    197658 visningar
    1651 svar
    -2
    1651
    197658

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 15:58
    #51
    sextiotalist skrev 2016-09-13 15:01:13 följande:

    Det är en sak att beklaga sig att man har svårt att få flickvän/sexpartner en annan sak att påstå saker som inte stämmer, t.ex att tjejer knullar runt. Som upplysning så har min sambo och jag haft exakt samma antal gånger under de åren vi varit tillsammans.

    Om jag gör gissning, så har han nog haft betydligt mer sex än vad jag har haft innan vi träffades. Jag har varit rätt ointresserad av sex i mina tidigare relationer och än mindre mellan relationerna


    Och därför är du representativ för alla kvinnor?
  • sextio­talist
    Äldre 13 Sep 16:05
    #52
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-13 15:58:43 följande:
    Och därför är du representativ för alla kvinnor?
    Nej, men jag tror inte att jag är ovanlig. Du har ju även fått siffor på att du har fel. Men varifrån har du fått dessa uppgifter. Mig veterligen är det en egen konstruktion för det är ju ingen som håller med dig (som är kvinna i varje fall).
    Det är lika lustigt med dessa män, som inte ens har en relation med en kvinna, hur bevandrade de är i kvinnans sexualitet så de till om med vet hur ofta hon gör det.
  • Anonym (wääää­äh)
    Äldre 13 Sep 16:10
    #53
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-13 14:43:53 följande:

    Alltså, just de sakerna är kan inte jämföras rakt av. Men visst anser jag att både tjejer och killar har rätt att klaga. Ofta används en gammal syn om att killar inte får gnälla när man ska bemöta uppgivna män.


    Jag tror på att slopa könsroller som att t.ex "kvinnliga personer skall vara söta och snälla och manliga personer skall vara tuffa, starka och inte få gråta" osv.

    Men ditt inlägg är direkt så kallat 'slut shame'-ande; alltså att skamma, vad du

    anser vara kvinnliga personer, som har mycket sex. Varför? För att du inte får ligga...

    Jag tror även på samtycke, och att du klagar på din sexbrist så här, tycker jag, är skrämmande.

    Du verkar inte vara den charmigaste personen i världshistorien (rätt jättelångt därifrån), har du tänkt på att det kan vara problemet?

    Har du tänkt på att ändra attityd?
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 16:32
    #54
    sextiotalist skrev 2016-09-13 16:05:49 följande:

    Nej, men jag tror inte att jag är ovanlig. Du har ju även fått siffor på att du har fel. Men varifrån har du fått dessa uppgifter. Mig veterligen är det en egen konstruktion för det är ju ingen som håller med dig (som är kvinna i varje fall).

    Det är lika lustigt med dessa män, som inte ens har en relation med en kvinna, hur bevandrade de är i kvinnans sexualitet så de till om med vet hur ofta hon gör det.


    Personliga erfarenheter av tjejkompisar / kompisars tjejkompisar, kanske? Kollar man här på Familjeliv så är det mycket ovanligt att man läser om singeltjejer som sällan har sex.
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 16:40
    #55
    Anonym (wäääääh) skrev 2016-09-13 16:10:36 följande:

    Jag tror på att slopa könsroller som att t.ex "kvinnliga personer skall vara söta och snälla och manliga personer skall vara tuffa, starka och inte få gråta" osv.

    Men ditt inlägg är direkt så kallat 'slut shame'-ande; alltså att skamma, vad du

    anser vara kvinnliga personer, som har mycket sex. Varför? För att du inte får ligga...

    Jag tror även på samtycke, och att du klagar på din sexbrist så här, tycker jag, är skrämmande.

    Du verkar inte vara den charmigaste personen i världshistorien (rätt jättelångt därifrån), har du tänkt på att det kan vara problemet?

    Har du tänkt på att ändra attityd?


    Har delat in svaret i samma stycken som dina.

    Det är inte lätt, och dessvärre är du medskyldig till att upprätthålla dem. Det är vi alla.

    Att påpeka att kvinnor har det lättare, t ex på sex- och samlevnadsområdet, är definitivt inte att skamma. Att säga att tjejer är äckliga eller något sådant skulle däremot kunna vara exempel på shaming. Varför tar du åt dig så?

    Vad har samtycke med klagande på sexbrist att göra?

    Vi pratar inte om mig här...

    Egen reflektion: Du tycks helt enkelt vara som alla andra "mätta" personer som inte förstår situationen många män befinner sig i eftersom du själv inte är i den.
  • sextio­talist
    Äldre 13 Sep 17:20
    #56
    +1
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-13 16:32:28 följande:

    Personliga erfarenheter av tjejkompisar / kompisars tjejkompisar, kanske? Kollar man här på Familjeliv så är det mycket ovanligt att man läser om singeltjejer som sällan har sex.


    Och din krets är represntativ för alla kvinnor (och du har aldrig hört talesättet mycket snack och lite trädgård).

    Och alla singeltjejer skriver på FL?

    Läser du i sexforum så skriver de som är intresserade av sex, de som vill diskutera sex. De flesta singeltjejer skriver inte här.

    Däremot så läser man att många kvinnor är rätt trötta på männen på kontaktsidor eftersom de tänker bara på sex och de vill inte ha sex med en random män utan de är ute efter ett förhållande. Ligger de runt då?
  • Äldre 13 Sep 22:00
    #57

    Det är väl inget fel med det egentligen. Trist är dock att svenska killar inte har det lika lätt. Det är en liten grupp killar som knullar runt med i princip alla tjejer.

  • Äldre 14 Sep 00:05
    #58

    Eller så är det du som inte inser alla har sex o inte bar tjejer?

    Wow vilken nyhet detta måste vara för sig att även killar kan ligga runt hur mycket som helst!

  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 01:33
    #59
    sextiotalist skrev 2016-09-13 17:20:26 följande:

    Och din krets är represntativ för alla kvinnor (och du har aldrig hört talesättet mycket snack och lite trädgård).

    Och alla singeltjejer skriver på FL?

    Läser du i sexforum så skriver de som är intresserade av sex, de som vill diskutera sex. De flesta singeltjejer skriver inte här.

    Däremot så läser man att många kvinnor är rätt trötta på männen på kontaktsidor eftersom de tänker bara på sex och de vill inte ha sex med en random män utan de är ute efter ett förhållande. Ligger de runt då?


    Samtidigt har många sexlösa män skrivit här genom åren, varför skulle inte sexlösa kvinnor göra detsamma?

    Förstår inte vad det sista har med att ligga runt att göra, men vill enskilda män endast ha sex så får de väl önska det precis som du och jag har rätt till våra specifika önskemål.
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 01:35
    #60
    Sprallig skrev 2016-09-13 22:00:31 följande:

    Det är väl inget fel med det egentligen. Trist är dock att svenska killar inte har det lika lätt. Det är en liten grupp killar som knullar runt med i princip alla tjejer.


    Ja, det är tråkigt. Vet sedan tidigare att du befinner dig i samma situation som mig och jag lider såklart med dig.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden