• Anonym (Egali­tarian­en)
    Äldre 5 Sep 05:17
    197699 visningar
    1651 svar
    -2
    1651
    197699

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 01:38
    #61
    Asirna skrev 2016-09-14 00:05:13 följande:

    Eller så är det du som inte inser alla har sex o inte bar tjejer?

    Wow vilken nyhet detta måste vara för sig att även killar kan ligga runt hur mycket som helst!


    Har jag väl aldrig förnekat, kolla bara på den där Playboy-farbrorn. Men sysslan "ligga runt" är helt klart vanligare inom gruppen tjejer, det kan du inte gärna förneka.
  • Lisa says
    Äldre 14 Sep 02:01
    #62

    Jaså. Tjejerna bara ligger runt och räknar inte efter om det verkligen blivit rättvist. Vems tur var det nu? borde de ropa innan de bara går hem med en snubbe som de gillar, för han kanske gick före i kön.

  • Lisa says
    Äldre 14 Sep 02:04
    #63

    Borde staten ta över detta, kan de ordna som en bostadskö?

    Eller ska tjejerna ha mindre sex, är det en lösning?

    Eller kanske den här omtalade lilla gruppen killar borde dela med sig, kanske ni kunde ha ett möte med dem, kanske dela upp tjejerna, som holländarna och fransmännen gjorde med Afrika ungefär.

  • Äldre 14 Sep 02:35
    #64

    Är du som har en skev världsbild. Är inte bara svenska tjejer som ligger runt, finns även norska, danska finska, amerikaner,britter osv. I såna hör länder är det så vår kultur ser ut eftersom vi kvinnor är mer fria. I andra länder kontrolleras kvinnor om hur de ska vara osv. Detta handlar alltså in kultur och inte just svenska tjejer.

    Du kanske ska ta och skaffa dig mer kunskap istället ;)


    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 01:38:07 följande:

    Har jag väl aldrig förnekat, kolla bara på den där Playboy-farbrorn. Men sysslan "ligga runt" är helt klart vanligare inom gruppen tjejer, det kan du inte gärna förneka.


  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 02:37
    #65
    Lisa says skrev 2016-09-14 02:04:25 följande:

    Borde staten ta över detta, kan de ordna som en bostadskö?

    Eller ska tjejerna ha mindre sex, är det en lösning?

    Eller kanske den här omtalade lilla gruppen killar borde dela med sig, kanske ni kunde ha ett möte med dem, kanske dela upp tjejerna, som holländarna och fransmännen gjorde med Afrika ungefär.


    Mitt förslag är att killar ignorerar tjejer och/eller avböjer alla sexuella inviter de får. Skulle inte hjälpa mig personligen men skulle rubba obalansen som råder nu lite grann.
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 02:40
    #66
    Asirna skrev 2016-09-14 02:35:29 följande:

    Är du som har en skev världsbild. Är inte bara svenska tjejer som ligger runt, finns även norska, danska finska, amerikaner,britter osv. I såna hör länder är det så vår kultur ser ut eftersom vi kvinnor är mer fria. I andra länder kontrolleras kvinnor om hur de ska vara osv. Detta handlar alltså in kultur och inte just svenska tjejer.

    Du kanske ska ta och skaffa dig mer kunskap istället ;)


    Jag är inte särskilt intresserad av fenomenet tjejer_som_ligger_runt och tror de är så himla fantastiska. Jag är intresserad av varför det råder sådan obalans mellan könen på detta område.
  • Äldre 14 Sep 02:47
    #67

    Det är ingen obalans, är bara du som inte ser det.

    Allt beror på vilken energi man har, det är deg som drar kvinnor till dig om du har en attraktiv energi.


    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 02:40:24 följande:

    Jag är inte särskilt intresserad av fenomenet tjejer_som_ligger_runt och tror de är så himla fantastiska. Jag är intresserad av varför det råder sådan obalans mellan könen på detta område.


  • Anonym (M)
    Äldre 14 Sep 04:38
    #68
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 01:38:07 följande:

    Har jag väl aldrig förnekat, kolla bara på den där Playboy-farbrorn. Men sysslan "ligga runt" är helt klart vanligare inom gruppen tjejer, det kan du inte gärna förneka.


    Vad bygger du den teorin på?

    Enligt den statistik jag hänvisade till tidigare har var tredje man haft fler än 10 sexpartners och var femte kvinna.

    Jag utgår från att "ligga runt"

    betyder ha flera sexpartners - enligt statistiken är det alltså betydligt vanligare att män har det än kvinnor.
  • Anonym (M)
    Äldre 14 Sep 04:48
    #69
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 01:33:04 följande:

    Samtidigt har många sexlösa män skrivit här genom åren, varför skulle inte sexlösa kvinnor göra detsamma?

    Förstår inte vad det sista har med att ligga runt att göra, men vill enskilda män endast ha sex så får de väl önska det precis som du och jag har rätt till våra specifika önskemål.


    Det verkar ju vara några få män som skriver ganska mycket om det.

    Jag har inte gjort någon genomgång av trådar på fl, men om det är fler män som skriver om att de tycker att det är jobbigt att inte ha en partner för sex än vad der är kvinnor som gör det kan ju bero på många andra saker än att samtliga kvinnor har en partner för sex.

    Dessa män tycks ju se det som ett samhällsproblem och skriver utifrån det perspektivet, kvinnorna kanske snarare ser det som ett personligt problem och därför inte ser bågon anledning att lyfta det här. Eller så lyfter de sin situation på ett annat sätt, med andra formuleringar som gör att du inte uppmärksammar det problemet på samma sätt. Kvinnor kanske är mer anpassningsbara, eller så gör könsrollerna att det är mer ok för en man att klaga på en sån sak ... Osv. Kan finnas många orsaker.

    Att dr slutsatsen att fler kvinnor än män har många sexpartners enbart för att du ser fler trådar på fl som hndlar om män som saknar sex i sina liv än kvinnor som gör det samma är lite tunnt.
  • Anonym (M)
    Äldre 14 Sep 04:54
    #70
    +1
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 02:37:40 följande:

    Mitt förslag är att killar ignorerar tjejer och/eller avböjer alla sexuella inviter de får. Skulle inte hjälpa mig personligen men skulle rubba obalansen som råder nu lite grann.


    Två frågor

    1. Hur ska du få alla män att göra det?

    2. Tror du verkligen att det får effekt? Om Kalle slutar ha sex med sin fru och Erik dissar ragget på krogen - tror du att dessa kvinnor direkt vänder sig till män som de idag finner oattraktiva? Vad bygger du den teorin på i så fall?
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden