• Anonym (Egali­tarian­en)
    Äldre 5 Sep 05:17
    197661 visningar
    1651 svar
    -2
    1651
    197661

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • sextio­talist
    Äldre 14 Sep 06:19
    #71
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 01:33:04 följande:

    Samtidigt har många sexlösa män skrivit här genom åren, varför skulle inte sexlösa kvinnor göra detsamma?

    Förstår inte vad det sista har med att ligga runt att göra, men vill enskilda män endast ha sex så får de väl önska det precis som du och jag har rätt till våra specifika önskemål.


    För att de inte behöver bekräftelse genom sex. Kvinnor har i regel en större och mer nära vänkrets vilket gör att de har ofta fler sätt att bli bekräftade än genom sex. Män har generellt inte samma nära vänkrets och saknar många gånger den emotionella bekräftelsen.

    Jag vet att jag inte är ensam, vet många kvinnor som tyckte det var skönt att slippa förväntningarna på sex nät de brutit upp, men vet många män som saknade sexet.
  • Anonym (M)
    Äldre 14 Sep 06:44
    #72
    sextiotalist skrev 2016-09-14 06:19:33 följande:

    För att de inte behöver bekräftelse genom sex. Kvinnor har i regel en större och mer nära vänkrets vilket gör att de har ofta fler sätt att bli bekräftade än genom sex. Män har generellt inte samma nära vänkrets och saknar många gånger den emotionella bekräftelsen.

    Jag vet att jag inte är ensam, vet många kvinnor som tyckte det var skönt att slippa förväntningarna på sex nät de brutit upp, men vet många män som saknade sexet.


    Ja det skulle ju kunna vara skäl till att kvinnor eventuellt skriver mindre än män här om brist på sex.

    Eftersom vi ser olika på män och kvinnor är det ju också olika saker som är stigmatiserande. De män som skriver om "sexbrist" skriver ju sällan bara om längtan efter sex utan också att de känner sig otillräckliga och mindre värda. Möjligheten att ha sex kanske inte är lila starkt kopplat till personligt misslyckande hos kvinnor som hos män. Hos kvinnor är det väl mer traditionellt stigmatiserande att förbli barnlös eller partnerlös (vi har ju fina uttryck som "gammal nucka" och "hamna på glasberget" som ger uttryck för det).

    Så hur mycket och högljutt man klagar på sexbrist på fl säger nog ganska lite om hur mycket sex män och kvinnor faktiskt har.
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 19:18
    #73
    Asirna skrev 2016-09-14 02:47:06 följande:

    Det är ingen obalans, är bara du som inte ser det.

    Allt beror på vilken energi man har, det är deg som drar kvinnor till dig om du har en attraktiv energi.


    Fullständigt ointressant, varför många tjejer inte behöver anstränga sig är däremot betydligt mer intressant att luska i.
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 19:57
    #74
    Anonym (M) skrev 2016-09-14 04:38:01 följande:

    Vad bygger du den teorin på?

    Enligt den statistik jag hänvisade till tidigare har var tredje man haft fler än 10 sexpartners och var femte kvinna.

    Jag utgår från att "ligga runt"

    betyder ha flera sexpartners - enligt statistiken är det alltså betydligt vanligare att män har det än kvinnor.


    Tjejerna kanske inte talar sanning eftersom de själv upplever det som "grabbigt" att ligga runt?

    Eller så är det kanin-pippande 50-åringar som drar upp snittet medan 20-åriga pojkar helt blir utan. Har läst i någon undersökning att kvinnors sex är mer jämt fördelat över åldrarna.
  • Anonym (M)
    Äldre 14 Sep 20:45
    #75
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 19:57:08 följande:

    Tjejerna kanske inte talar sanning eftersom de själv upplever det som "grabbigt" att ligga runt?

    Eller så är det kanin-pippande 50-åringar som drar upp snittet medan 20-åriga pojkar helt blir utan. Har läst i någon undersökning att kvinnors sex är mer jämt fördelat över åldrarna.


    Så din teori handlade bara om 20-åringar? Inte män och kvinnor generellt?

    I den undersökning jag hönvisade till framkom att den ålderdgrupp kvinnor som haft flest sexpartners var 25-34 där 30% haft fler än tio. Hos män var det 45-54-åringarna som haft flest partners, 45% hade haft fler än 10.

    Tyder väl på att män har haft och fortfarande har fler sexpartners men att det börjar jämna ut sig bland de yngre.

    Jag hittar flera undersökningar om antal sexpartners och samtliga visar att män har fler än kvinnor. Men visst kan det vara så att vissa kvinnor ljuger, men knappast i så stor utsträckning att resultatet blir totalt tvärtom.

    Har du något belägg för att tjejer har sex "hela tiden" och hur definierar du "hela tiden"?
  • Anonym (Fanta­sy)
    Äldre 14 Sep 21:06
    #76

    Verkar ha dålig,konstig kvinnosyn den som startade tråden.Fantasi och kanske önskan!

  • Anonym (Singe­l)
    Äldre 14 Sep 21:26
    #77
    +1
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 01:33:04 följande:

    Samtidigt har många sexlösa män skrivit här genom åren, varför skulle inte sexlösa kvinnor göra detsamma?

    Förstår inte vad det sista har med att ligga runt att göra, men vill enskilda män endast ha sex så får de väl önska det precis som du och jag har rätt till våra specifika önskemål.


    Sexlösa kvinnor verkar inte ha samma tendens att betrakta sitt sexliv eller brist på det som någon sorts samhällsproblem alla ska bidra till att lösa.

    Jag har inte haft sex på tre år. Jag inser att det beror på att jag inte har försökt alls och att det är upp till mig att ändra på det om jag ser det som ett problem.

    Ungefär på samma sätt som om jag har ett jobb jag inte trivs med. Jag skyller inte på omvärlden, på män som ligger med någon annan, eller på allmän orättvisa eftersom det inte är orsaken till situationen.
  • Äldre 15 Sep 00:07
    #78
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-14 19:18:26 följande:

    Fullständigt ointressant, varför många tjejer inte behöver anstränga sig är däremot betydligt mer intressant att luska i.


    Sluta gnäll på tjejer vara för du har svårt att få ligg.
  • Äldre 15 Sep 00:19
    #79
    Asirna skrev 2016-09-15 00:07:59 följande:
    Sluta gnäll på tjejer vara för du har svårt att få ligg.
    Lättare att skylla på andra när man inte är nöjd med livet
  • Äldre 15 Sep 00:23
    #80
    Givdul skrev 2016-09-15 00:19:36 följande:

    Lättare att skylla på andra när man inte är nöjd med livet


    Haha fast då utvecklas man inte heller utan förblir i sin bubbla.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden