• Anonym (Egali­tarian­en)
    Äldre 5 Sep 05:17
    197655 visningar
    1651 svar
    -2
    1651
    197655

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Äldre 15 Sep 00:30
    #81
    Asirna skrev 2016-09-15 00:23:08 följande:
    Haha fast då utvecklas man inte heller utan förblir i sin bubbla.
    Håller med bubblor är dumma

    Vem trodde du jag syftade på med mitt inlägg? Jag menade inte dig som trångsynt:) otydlig ibland
  • Äldre 15 Sep 02:12
    #82
    Givdul skrev 2016-09-15 00:30:49 följande:

    Håller med bubblor är dumma

    Vem trodde du jag syftade på med mitt inlägg? Jag menade inte dig som trångsynt:) otydlig ibland


    Haha jo förstod att du inte syftade på mig ;)
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 02:37
    #83
    Anonym (M) skrev 2016-09-14 04:54:11 följande:

    Två frågor

    1. Hur ska du få alla män att göra det?

    2. Tror du verkligen att det får effekt? Om Kalle slutar ha sex med sin fru och Erik dissar ragget på krogen - tror du att dessa kvinnor direkt vänder sig till män som de idag finner oattraktiva? Vad bygger du den teorin på i så fall?


    Jag sa inte att det var praktiskt genomförbart.

    Påstod jag aldrig, men tjejers möjligheter till anonymt sex skulle minska då (anser inte att Kalle ska sexvägra, pratar endast om singelpersoner här).
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 02:40
    #84
    sextiotalist skrev 2016-09-14 06:19:33 följande:

    För att de inte behöver bekräftelse genom sex. Kvinnor har i regel en större och mer nära vänkrets vilket gör att de har ofta fler sätt att bli bekräftade än genom sex. Män har generellt inte samma nära vänkrets och saknar många gånger den emotionella bekräftelsen.

    Jag vet att jag inte är ensam, vet många kvinnor som tyckte det var skönt att slippa förväntningarna på sex nät de brutit upp, men vet många män som saknade sexet.


    Hur kan du tala för alla kvinnor?

    Och vilka förväntningar talar du om?
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 05:17
    #85
    Anonym (M) skrev 2016-09-14 20:45:29 följande:

    Så din teori handlade bara om 20-åringar?


    Nej?
    Anonym (M) skrev 2016-09-14 20:45:29 följande:

    Tyder väl på att män har haft och fortfarande har fler sexpartners men att det börjar jämna ut sig bland de yngre.


    Snarare tvärtom, väl? I de yngre åldrarna har ju tjejer fler sexpartners än killar. Dessutom är manliga oskulder vanligare än kvinnliga dito vill jag minnas från ytterligare en "undersökning".
    Anonym (M) skrev 2016-09-14 20:45:29 följande:

    Jag hittar flera undersökningar om antal sexpartners och samtliga visar att män har fler än kvinnor. Men visst kan det vara så att vissa kvinnor ljuger, men knappast i så stor utsträckning att resultatet blir totalt tvärtom.


    Eller så ljuger män, kanske? Det kanske är så att de inte vill erkänna att de lider av sexbrist för att de ser sig själva som misslyckade, vilket ju är fruktansvärt fel utifrån en "önskvärd" mansroll. På ett större plan har ju män också färre vänner (nära och icke-nära), sämre relation till familjen, större grad av ensamhet och singel-liv, mindre möjlighet att prata ut med någon (prata känslor, lätta på sitt hjärta, osv), så det är bara att erkänna: Inom sex- och relationsområdet drar männen det lägre strået i dagens samhälle.
    Anonym (M) skrev 2016-09-14 20:45:29 följande:

    Har du något belägg för att tjejer har sex "hela tiden" och hur definierar du "hela tiden"?


    De har sex när de vill helt enkelt, för att dem de önskar ligga med inte kommer att tacka nej (rent generellt).
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 05:20
    #86
    Anonym (Singel) skrev 2016-09-14 21:26:29 följande:

    Sexlösa kvinnor verkar inte ha samma tendens att betrakta sitt sexliv eller brist på det som någon sorts samhällsproblem alla ska bidra till att lösa.

    Jag har inte haft sex på tre år. Jag inser att det beror på att jag inte har försökt alls och att det är upp till mig att ändra på det om jag ser det som ett problem.

    Ungefär på samma sätt som om jag har ett jobb jag inte trivs med. Jag skyller inte på omvärlden, på män som ligger med någon annan, eller på allmän orättvisa eftersom det inte är orsaken till situationen.


    Det är verkligen inte det jag pratar om heller, du får 10 av 10 poäng i missförstånd...
  • Anonym (Egali­tarian­en) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 05:21
    #87
    Asirna skrev 2016-09-15 00:07:59 följande:

    Sluta gnäll på tjejer vara för du har svårt att få ligg.


    Gnäller inte på tjejer, gnäller på omständigheter kring sex.
  • Anonym (M)
    Äldre 15 Sep 05:25
    #88
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-15 02:37:30 följande:

    Jag sa inte att det var praktiskt genomförbart.

    Påstod jag aldrig, men tjejers möjligheter till anonymt sex skulle minska då (anser inte att Kalle ska sexvägra, pratar endast om singelpersoner här).


    Aha, så poängen är inte att de män som har svårt att hitta en partner för sex ska få det lättare utan det räcker för dig om de kvinnor som har lätt att hitta sexpartner får det svårare? Mår dessa män bättre då? Eller vad är syftet?

    Vardör är det bara tillfälliga relationer som du vill försvåra och inte fasta?Man kan. ju tänka sig att kvinnor i fasta relationer generellt har lättare att "få" sex än kvinnor som först måste ragga upp en partner. Varför vill du inte försvåra för dem som har det lättast? Finns det någon moraldimension där?

    Vad är poängen med förslag som du inte ens själv tror är genomförbara?
  • Anonym (M)
    Äldre 15 Sep 05:39
    #89
    +1
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-15 05:17:03 följande:

    Nej?Snarare tvärtom, väl? I de yngre åldrarna har ju tjejer fler sexpartners än killar. Dessutom är manliga oskulder vanligare än kvinnliga dito vill jag minnas från ytterligare en "undersökning".Eller så ljuger män, kanske? Det kanske är så att de inte vill erkänna att de lider av sexbrist för att de ser sig själva som misslyckade, vilket ju är fruktansvärt fel utifrån en "önskvärd" mansroll. På ett större plan har ju män också färre vänner (nära och icke-nära), sämre relation till familjen, större grad av ensamhet och singel-liv, mindre möjlighet att prata ut med någon (prata känslor, lätta på sitt hjärta, osv), så det är bara att erkänna: Inom sex- och relationsområdet drar männen det lägre strået i dagens samhälle.De har sex när de vill helt enkelt, för att dem de önskar ligga med inte kommer att tacka nej (rent generellt).


    Har kvinnor i yngre åldrar fler sexpartners än killar? Vart hittar du den infon? Sexdebuten är ju tidigare bland tjejer så bland de riktigt unga kan det ju stämma (när det handlar om en eller noll bland tonåringar), men bland unga vuxna? Vad bygger du den teorin på? Ja manliga oskulder är något vanligare (4 respektive 5 %, men det beror också delvis på att mätningen är från 18 år och män generellt har senare sexdebut än kvinnor). Skilnaden är ju dessutom väldigt liten. Hur kan du få det jag skriver till "tvärtom"?

    Klart man kan hävda att dolk ljuger, men i så fall kan man ju aldrig hänvisa till statistik sommbygger på människors uttalanden då de alltid kan tänkas ljuga. Skillnaderna är också så oass stora så det är osannolikt att så många skulle ljuga så att resultatet blir totalt omvänt. Men du har ju inga andea belägg än din egen uppfattning av antal trådar på FL. Känns ju inte heller som en så tillförlitlig källa.

    Du tror på allvar att kvinnor generellt aldrig blir nobbade utan alltid har möjlighet att ha sex med den de vill ha sex med? Vad bygger du denna uppfattning på?
  • sextio­talist
    Äldre 15 Sep 05:52
    #90
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-09-15 02:40:03 följande:

    Hur kan du tala för alla kvinnor?

    Och vilka förväntningar talar du om?


    Och hur kan DU tala om alla kvinnor. Förväntningar på att ha sex med en man som man inte har känslor för
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden