• Äldre 20 Sep 19:28
    8289 visningar
    19 svar
    19
    8289

    Skulle du köpa smaksatta popcorn?

    Hej!

    Håller på att kika lite kring intresset för att köpa smaksatta gourmet popcorn.
    Har gott i tankarna på att börja producera och sälja gourmet popcorn med naturliga smaker.

    Exempelvis:
    Sweet & Hot
    Dill & Gräslök
    Parmesan & Rosmarin
    etc.

    Eller har ni förslag på andra smaker som skulle kunna vara goda att ha på gourmet popcorn.

    Vad tror ni, är det något som ni skulle vara sugna på att äta istället för chips?
    Finns ju så väldigt begränsat med utbud när det kommer till popcorn i affären.

    Det vore oerhört tacksamt att höra era tankar och input.

    Tack!

  • Svar på tråden Skulle du köpa smaksatta popcorn?
  • Äldre 20 Sep 19:31
    #1

    Nej, inget för mig. Finns redan chips med en massa smaker, popcorn ska vara naturell.

  • Äldre 20 Sep 19:32
    #2

    Nej, jag vill bara ha salt på mina popcorn.

  • Äldre 20 Sep 19:43
    #3

    Kanske, det beror på hur de smakar. Gör några prover och låt folk smaka och säga vad de tycker?

  • Äldre 20 Sep 19:52
    #4

    Nej, popcorn är inte samma typ av grej som chips :O ska inte smaka parmesan, bacon och liknande grejer. Jordgubbspopcorn- det skulle jag vilja se. Det ska va mer som sockervadd.

  • Caramb­olan
    Äldre 20 Sep 20:01
    #5

    Nej, smörsmak ska det vara och det gör jag alla gånger helst på färskt smör.

  • Äldre 20 Sep 20:03
    #6

    Nej, jag skulle inte köpa. Ibland gör jag karamelliserade popcorn, det blir som de är smaksatta med söt kola / sirap american style.

  • Äldre 20 Sep 20:14
    #7

    Jag köper ibland Estrellas Indian popcorn Cheddar. Men så många andra smaker skulle jag nog inte tänka mig. (förutom smör då) 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Äldre 20 Sep 20:17
    #8

    Nej. Bara vanliga naturella. Ibland med smör. Dkulle absolut inte köpa något annat.

    Äter popcorn just för att det inte är sött & har en naturell smak :)

  • Äldre 20 Sep 20:40
    #9

    Vet inte om det bara är jag som är hungrig här nu, men JAAA!

  • Klicke­rträna
    Äldre 20 Sep 20:44
    #10

    Jag är hungrig, men ingen popcornfantast.
    Hade kaaaanske köpt karamelliserade popcorn om priset var bra, men inget utöver det och smörpopcorn på biografen.

  • Äldre 20 Sep 21:07
    #11

    Tusen tack för input allesammans!
    Såg precis att OLW om någon vecka ska lansera exakt det som jag hade tänkt mig:
    www.mynewsdesk.com/se/orklacs/news/smaksatta-popcorn-fraan-olw-184164

    Ska bli spännande att se hur det går.

  • Ego Lovers
    Äldre 20 Sep 21:10
    #12

    Kanderade popcorn i olika smaker är gott.

  • Ego Lovers
    Äldre 20 Sep 21:11
    #13

    Tex kola smak, jordnötssmak osv. Googla kanderade popcorn USA så får du upp massor. De använder det som tillbehör till middagen

  • Äldre 21 Sep 04:44
    #14

    typ Sweet & Hot, cheddar är det jag skulle tänka  mig att köpa. fan vad alla är tråkiga ;) får  väl säja att jag skulle testa lite olika smaker. men förmodligen inte köpa så mycket mer ;)

  • Äldre 21 Sep 08:52
    #15

    Mina barn brukar ha vitlökspulver på sina popcorn

    Annars så finns det ju redan popcornkrydda att köpa, typ barbecue och liknande.

  • Äldre 21 Sep 08:53
    #16

    Min fd. kollega säljer och tillverkar smaksatta popcorn, det går bra för honom så jag tror det finns en marknad för det.

  • Äldre 8 May 01:01
    #17

    Nja. Jag är extremt tveksam till att köpa färdigpoppade popcorn.. Däremot kryddblandningar att själv ha på popcorn man gjort själv i micron (eller spisen om man är på det viset). Hittar bara cheddar i min butik o den är ärligt talat inte speciellt nice. Jag är en sån som gärna testar nya smaker på grejer..

  • Äldre 10 May 21:22
    #18
    En glad tjej skrev 2016-09-21 08:53:53 följande:

    Min fd. kollega säljer och tillverkar smaksatta popcorn, det går bra för honom så jag tror det finns en marknad för det.


    Jag kör smaksatta popcorn till butiker o säger din fd kollega att de säljer bra ljuger han antagligen;)
  • Anonym­amamma
    Äldre 10 May 22:14
    #19

    Set finns väl redan? Nej jag skulle inte köpa det, vill ha nya varma popcorn och ostkrydda.

Svar på tråden Skulle du köpa smaksatta popcorn?