• Äldre 26 Sep 22:18
    8373 visningar
    6 svar
    6
    8373

    Svetsare-ADHD

    Hej. Jag är 21 och har länge planerat att utbilda mig till svetsare eftersom det fins brist på job i Sverige. Först ville jag studera ekonomi men det finns inga jobb så jag får ändra mig.

    Har precis fått redo på att jag har ADD(Atention deficit disorder) och i framtid ska jag ta mediciner.

    Får man jobba som Svetsare om man har Add\Adhd?

    Vilka job får man inte practisera om man har Add/Adhd

  • Svar på tråden Svetsare-ADHD
  • Äldre 26 Sep 22:21
    #1

    Har aldrig hört talas om att det finns något yrke där man inte får ha adhd/add.

    Min man som har grov adhd jobbar som bilmek och svetsar en del. Aldrig någon som ifrågasatt det.

  • Äldre 26 Sep 22:22
    #2

    Du har dessutom ingen skyldighet att berätta om din diagnos till varken skola eller arbete.

  • Äldre 28 Sep 12:28
    #3

    Välkommen till yrket broder! Jag själv är aspbergare, dock omedicinerad och jobbar som just svetsare. Det ska inte finnas något hinder för dig att börja jobba som det, då själva svetsningen inte innebär några tyngre maskiner i sig, vilket vissa mediciner förbjuder(man får inte köra truck etc på vissa) så kör i vind! Lycka till!


    Some days are just aweful until I see you!
  • Äldre 15 Nov 18:28
    #4
    Ivanski skrev 2016-09-26 22:18:49 följande:

    Hej. Jag är 21 och har länge planerat att utbilda mig till svetsare eftersom det fins brist på job i Sverige. Först ville jag studera ekonomi men det finns inga jobb så jag får ändra mig.

    Har precis fått redo på att jag har ADD(Atention deficit disorder) och i framtid ska jag ta mediciner.

    Får man jobba som Svetsare om man har Add\Adhd?

    Vilka job får man inte practisera om man har Add/Adhd


    ska gå bra så länge du inte jobbar med tågvagnar och liknande
  • Äldre 27 Nov 12:20
    #5
    +1

    Jag rekommenderar att du testar ketogen kost (t.ex. strikt LCHF), helst mejerifri, innan mediciner. För mig som är diagnostiserad med ADHD för ca 10 år sedan men stämmer bättre in på ADD idag så fungerar det fantastiskt bra. Det är klurigt i början, men när du väl fått kläm på det och märker resultaten så är det klart värt det. Jag känner mig klarare i huvudet, har mer fokus och kan interagera med andra människor bättre och har därmed knappt någon ångest. Dessutom är jag aldrig sjuk längre. Mediciner ger mycket mer biverkningar än vad läkarna ger sken av, och det finns naturligare sätt! Komplettera med omega 3, d-vitamin och magnesium, finns andra vitaminer som också kan vara till hjälp men dessa tre kör jag på. Googla för mer info, och lycka till!! :)

  • MadHat­ter
    Äldre 27 Nov 12:27
    #6
    Flisan79 skrev 2016-09-26 22:21:42 följande:

    Har aldrig hört talas om att det finns något yrke där man inte får ha adhd/add.

    Min man som har grov adhd jobbar som bilmek och svetsar en del. Aldrig någon som ifrågasatt det.


    Jo polis får man inte bli, inte heller lokförare. Kan kanske finnas några fler jobb, men låtee märkligt om svetsare skulle vara ett sånt.
Svar på tråden Svetsare-ADHD