• Linda2barnsmamma

    Ska sluta med p-sprutan. Hur gick det för er?

    Hej. Jag är helt ny här inne. Vet inte om jag valt rätt kategori eller så men jag testar .

    Nu är det så att min man och jag planerar att skaffa ett syskon till våra 2 flickor. Ska egentligen ta p-sprutan i november men har bestämt att vi ej ska ta den. Nu till min undran...

    Jag har haft sprutan (depo provera) innan båda flickorna , och båda gångerna jag slutat med sprutan så har det tagit 3 månader ca innan ja blivit gravid. Med andra ord så har jag blivit gravid snabbt båda gångerna efter sprutan. Så tror ni det går lika fort denna gång eller kan det vara helt motsatsen?

    Det blev långt men jag är så nyfiken på vad ni tror :)

  • Svar på tråden Ska sluta med p-sprutan. Hur gick det för er?
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-10-15 09:49:57 följande:

    Haha ja de e sant ;) kanske är meningen nu att det är er tur .. vissa känner ju inte av ägglossning som du skriver , men ja har känt av den under hela perioden med sprutan.. jättekonstigt då den ska "försvinna"..

    Ja var oxå med om en graviditet med cerazette när jag var bara 15 år gammal. Blev tyvärr en abort i v12 (då jag insåg att ja va gravid) , men jag insåg även att det inte skulle bli så bra när barn får barn.

    Men idag har ja två flickor , och med dom slutade jag med p-sprutan och blev gravid bara 1 1/2 månad efter den gått ur kroppen båda gångerna .. trodde ja va magsjuk i 2 månader då alla sagt att det skulle ta sån lång tid efter att kunna bli gravid...

    Men de finns dom som är väldigt fertila tydligen och det ska man va tacksam över , dock samtidigt lider jag verkligen med dom som försöker gång på gång utan framgång.. :(

    Har ni barn sen innan ? Hur gamla är ni? Om ja får fråga


    Redan 1½ månad efter :O Oj ja då gick det väldigt fort för dig haha då får vi hålla tummarna att det även så blir för den tredje ni vill ha :)

    Nej vi har inte barn sedan innan och aldrig haft. 

    Vi har varit ihop 1 ½ år nu, känt varandra sedan 3 år som vänner och nu nyförlovade sen samma dag vi valde att skaffa barn så vi är ju 110% säkra på vad vi vill för vi har ju givetvis diskuterat öppet om allt vad graviditet,mens och allt som hör till. Vi är enormt öppna mot varandra. Han vill tillomed veta hur flytningar ser ut och vad dom betyder hahaha. 

    Jag är 28 och han har nyss fyllt 25 
  • Linda2barnsmamma

    Haha ja de gick fort. Fortare en vad vi planerade ..

    Ja de återstår o se.. gör dock inget om det tar ett tag men man vill ju inte vänta för lång tid heller...

    Våra flickor är 5 o 7 så de blir en liten sladdis...

    Vi är 26 o 27 :) varit tillsammans 8 år och gifta 4 .

    Men håll mig uppdaterad hur det går !!!

  • Livetsgång

    Ja vi har ju en perfekt ålder både du och jag :) 

    Ska definitivt hålla alla här uppdaterade :) Har sparat tråden med som favorit.

    Det enda jag märkt av är att jag haft illamående som kom igår kväll utan anledning och illamående nu i denna stund utan anledning.
    Vilket jag aldrig brukar ha i övriga fall. 
    Har haft även lätt huvudvärk igår och idag samt iskall och frusen.

    Mensen är fortfarande kvar men den är inte jätteriklig utan det krävs en vanlig normal tampong och värken i magen kommer och går som smått.

    Har tester hemma och har provat med morgonurin nu i morse men gav inget utslag dock. 

  • Linda2barnsmamma

    Ja vi är ju det ... kul när det är fler i samma ålder..

    Okej. Ja har läst många som känt just så när p sprutan gått ur kroppen men de kan ju samtidigt va tidiga symptom. Man kan ju faktiskt blöda trots det är tidigt :)

    Men testen på med24.se är bra om man ska mäta tidigt. Redan vid 5 mlU/ml... 2-pack

  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-10-15 12:41:27 följande:

    Ja vi är ju det ... kul när det är fler i samma ålder..

    Okej. Ja har läst många som känt just så när p sprutan gått ur kroppen men de kan ju samtidigt va tidiga symptom. Man kan ju faktiskt blöda trots det är tidigt :)

    Men testen på med24.se är bra om man ska mäta tidigt. Redan vid 5 mlU/ml... 2-pack


    Har inga andra symptom i sig mer än att jag kissar oftare senaste veckan.

    Mensen har ännu inte gett vika däremot blir jag lite smått konfunderad varför jag har små små geleaktiga klumpar i blodet som är mörkare. Men jag är som känt alltid nojig person vid sånna saker som handlar om blod.

    Medveten som jag är kan det knappast va MF för det va bara en vecka sen vi hade roligt i sänghalmen haha så än är det förtidigt att veta något men jag vet också att blödningar kan uppstå ändå, genomskinliga flytningar hade jag redan dagen innan vi hoppade runder i sängen.. Så jag håller min mage på is ett tag till :)

    men man kan alltid bolla runt med frågor :)
  • Livetsgång

    Uppdaterar:
    Va inte så farlig blödning när jag kollade mer noga innan idag va nog jag som va allt för nojjig för hade haft tampongen förlänge inne och nu har den lugnat ner sig markant och övergått till att det enbart blir rosa på pappret med små små flytliknande prickar.

    Men däremot håller jag på att bli TOSIG på detta eviga kissandet och molvärk som känns diskret på båda sidorna.
    Jag kissar säkert 2-3 ggr i timmen -_- 

    Molvärken kom som sagt redan 2 dagar efter vi hade roligt i sängen förra helgen tillsammans med de varierande flytningarna.

  • Linda2barnsmamma

    Men att de blir en liten blödning Eller blödning överlag så kan de betyda att ägget fäst sig.. nidblödning :) men vet inte om det är för tidigt el inte men en tanke bara

    Ja tycker tiden till min spruta ska gå ut tar såååå lång tid.. haha. Men dock är det bra. Opererade båda mina händer för ett par veckor sen för karpaltunnel pga av graviditeterna. . Så kan ju va bra att dom hinner läka klart... ja får tänka så ;)

    Blod har ja aldrig haft nått emot som tur är... lite innan barnen , när ja va mammaledig så va mina barn 2 år o den andra 5 månader ,då läste jag till undersköterska så ja skulle kunna ta lite de där med blod o veta mer om sjukdomar och så.. nu är ja inte nojig alls längre :D

  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-10-15 20:35:16 följande:

    Men att de blir en liten blödning Eller blödning överlag så kan de betyda att ägget fäst sig.. nidblödning :) men vet inte om det är för tidigt el inte men en tanke bara

    Ja tycker tiden till min spruta ska gå ut tar såååå lång tid.. haha. Men dock är det bra. Opererade båda mina händer för ett par veckor sen för karpaltunnel pga av graviditeterna. . Så kan ju va bra att dom hinner läka klart... ja får tänka så ;)

    Blod har ja aldrig haft nått emot som tur är... lite innan barnen , när ja va mammaledig så va mina barn 2 år o den andra 5 månader ,då läste jag till undersköterska så ja skulle kunna ta lite de där med blod o veta mer om sjukdomar och så.. nu är ja inte nojig alls längre :D


    Jag hoppas inte för mycket för det kan ju i sig framkalla inbillnings symptom :)

    Men kissandet är knappast en inbillning inte heller molande känslan.
    Vanligtvis brukar jag inte behöva kissa på flera timmar men att det bara ändrar sig huxflux till att man måste springa och kissa 2-4 gånger i timmen då blir man lite knäpp framförallt på att springa fram och tillbaka.

    Har läst om ÄL för försöker lära mig hur den funkar och det finns ju de som fått blödningar eller liknande efter 7-8 dagar men jag har dock inte den blekaste aning om när jag hade ÄL så vi får se vad det visar :) 
  • Linda2barnsmamma

    Nä de e svårt de där.. men som sagt , du är inte ensam om att inte veta.. ja har inte haft mens sen 09 o ägglossning vet ja knappt om ja nånsin känt förutom under tiden med sprutan. . Men vet ju inte ens om det är det ha känt heller ;)

  • Livetsgång

    Ja ännu är det en fasans gåta har inte haft riktig mens på flera ord mer än nångång ibland bara.

    Håller med dig att vara ovetande om vad som pågår i kroppen nu efter allt detta får bli en fortsatt gåta.

    Mina rosablod torkande papper jag fått nu ikväll förvinner mer och mer nu men värken och sticken typ finns kvar. Sticker mest nere mot höger äggstock man känner typ "hugg" inget som är vanligt för mig.

    Märker själv rätt fort när min kropp är svårtolkad haha.

    Har ju inte haft biverkningar förr av något alls.

    Men har man inte haft en regelbunden mens och noll koll på äl så är det extra svårt.

    Men symptom som dessa hade jag samma som när jag va 15 år men då visade inte testet något förens efter 8 veckor men det va då jag även fick genomgå abort.

    Men vem vet jag kanske hade en äl innan mens som prickades rätt men bara att vänta och se :) Allt kom ju så plötsligt efter vi hade mys i sängen.

    7-8 Okt Fredag-Lördag=hopp i säng

    8-9 Okt Lördag-Söndag=hopp i säng, upptäckte små flytningar samtidigt med blod i

    9 Okt Söndag: Fick en rosa aktig flytning

    10 Okt Måndag: fick molvärk och rosa/brun flytning

    11 Okt Tisdag: Likadan

    12 Okt Onsdag: Något ökande flytning med brunt och rosa strimligt

    13 Okt Torsdag: Mensliknande blödning inte så tunn

    14 Okt Fredag: Mensliknande blödning inte så tunn

    15 Okt Lördag: Gått från liten blödning till att få rosa på pappret

    Kissar ju som en dåre 2-4 ggr timmen också och det börja igår att kännas av idag är det värre.

Svar på tråden Ska sluta med p-sprutan. Hur gick det för er?