• Målarsasah

    Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????

    Hallå där ute i bebisverkstaden!

    Dags för BIM i slutet av oktober, några som vill följas åt, är ju så skönt med andra som går igenom samma längtan och tankar!

    :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????
  • Anonym (Anonym)

    Har bim om fyra dagar. Igår kom det dock lite rosa på papperet och idag lite mörkare rött.. väldigt lite men det kanske är mensen som är på g ändå..

  • Elisabeth24
    Sokie skrev 2016-10-26 07:32:37 följande:

    Tog du något test imorse? Håller tummarna! 


    Tog ett test imorse med graviditetskollens sticka. Toklblankt. Känns så konstigt, för jag letar verkligen inte efter symptom. Det är första försöket för mig och sambon. Men känslan i hela kroppen skriker att jag är gravid. (Känner igen känslan sen tidigare) men testen visar ju neg så uppenbarligen är jag inte det. Avvaktar till helgen med nästa test. Är det neg får jag ta kontakt med gyn nästa vecka, för sådanhär molvärk jag har och har haft i en vecka känns inte normalt att ha utan anledning. Hur går det för dig? :)
  • Elisabeth24
    elinos01 skrev 2016-10-26 09:00:23 följande:

    Jag har testat HELT blankt på gravidkollen men plus på CB någon dag efter med kvällsurin. Så jag litar inte på dom stickorna helt alltså.


    Hm, mysko. Känns ju som att man ska kunna lite på dem. När i cykeln har du testat med gravidkollen och fått toklblankt?
  • TheKlister1990
    elinos01 skrev 2016-10-26 08:59:12 följande:

    Alltså.. tog ett RFSU digital idag som visade "NO". Dvs inte gravid. Men fick ett plus igår med clearblue.? Bröt upp förpackningen på RFSU Stickan och det var två streck, men det andra strecket var kanske inte tillräckligt starkt? Har köpt fyra CB test nu och ska hålla mig fem timmar fram till 12.00 och sen testa dessa istället. Kan CB verkligen gett ett falskt plus? Åh.. tiden går SÅ sakta!


    Vet inte hur RFSUs digitala är men vet att deras stickor mäter från 50 miu (cb mäter från 25 miu) så dom ger plus senare, troligtvis är det samma med det digitala för gravid är du ju din cbplus var ju starkt positiv!!
  • elinos01
    Elisabeth24 skrev 2016-10-26 10:13:37 följande:
    Hm, mysko. Känns ju som att man ska kunna lite på dem. När i cykeln har du testat med gravidkollen och fått toklblankt?
    På BIM. Alternativt dagen innan. Typ ÄL+12. Men man ska ju kunna resta med dem typ 7 dagar efter befruktning enligt hemsidan. Super konstigt. Kanske bara är jag som har konstiga hormoner haha.
  • elinos01
    TheKlister1990 skrev 2016-10-26 10:47:25 följande:
    Vet inte hur RFSUs digitala är men vet att deras stickor mäter från 50 miu (cb mäter från 25 miu) så dom ger plus senare, troligtvis är det samma med det digitala för gravid är du ju din cbplus var ju starkt positiv!!
    Eller hur? Aja, köpte fyra (haha) CB som jag ska ta nu, så får vi se. Hållt mig nästan fem timmar så det borde räcka.
  • Too tiki
    elinos01 skrev 2016-10-26 11:37:04 följande:
    På BIM. Alternativt dagen innan. Typ ÄL+12. Men man ska ju kunna resta med dem typ 7 dagar efter befruktning enligt hemsidan. Super konstigt. Kanske bara är jag som har konstiga hormoner haha.
    Mäter SB digital 
    TheKlister1990 skrev 2016-10-26 10:47:25 följande:
    Vet inte hur RFSUs digitala är men vet att deras stickor mäter från 50 miu (cb mäter från 25 miu) så dom ger plus senare, troligtvis är det samma med det digitala för gravid är du ju din cbplus var ju starkt positiv!!

    TheKlister1990; Mäter CB digital 25 miu, eller är det vanliga CB du menar? Anledningen till min fråga är att jag tog CB digital i söndags (BIM -2, el. BIM -3) men fick negativt. 

  • Anonym (Lilla A)

    Vad har ni för erfarenhet av RFSUs stickor? Jag testade kring bim i fredags och på måndag morgon och båda negativa.. borde jag testa med CB eller ska jag invänta nästa mens?

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????