• Målarsasah

    Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????

    Hallå där ute i bebisverkstaden!

    Dags för BIM i slutet av oktober, några som vill följas åt, är ju så skönt med andra som går igenom samma längtan och tankar!

    :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????
  • SaraFreja

    Mens i fredags, trodde inte jag skulle bli så besviken som jag blev men trodde väl och hoppades så mycket att det skulle gå direkt. Väldigt naivt förstår jag nu...

    Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni som försöker? :)

  • pimpim78

    Halloj,
    testade i går med CB och fick neg på 14 dagar efter ÄL.
    Borde ha visat något tycker man. Har svårt att veta när Bim är då jag räknar mitt MF som första dag men vet ju med säkerhet när jag hade ÄL då jag hade pos på sticka den 2 okt och är alltså på dag 30 i dag. Brukar ha 27 dagars cykel men som sagt äl kom inte förrän den 17.
    Nåväl, verkar som att det bara är att invänta mensen.
    Just nu känner jag att jag bara vill att den skall komma då vi ska få hjälp med insemination nästa cykel, så får jag bara mensen är det dags att ringa o få tid för vul.
     Ha en fin dag alla.....

  • Too tiki

    Ingen mens idag och fick negativt på stickan. Nu är det 15 alt 16 sen ÄL enligt ÄL stickorna. Börjar däremot fundera på om jag hade ÄL då för jag har börjat tempa mig och enligt tempkurvad kan jag ha haft ÄL den 26!! Enda positiva med detta är att jag vet att jag har ÄL men om det stämmer kommer jag får vänta ett bra tag till innan jag vet om jag ev. lyckats träffa rätt den 26:e el. inte. Tror inte det för vi hade mys först den 27 så det är nog kört denna månad :(

  • SaraFreja

    Stort lycka till med inseminationen!! Hur länge har ni försökt?

    Hur gör/tänker ni när man behöver vänta ytterligare en månad för att försöka nästa gång? Hur får man tiden att gå och för att inte bli knäpp av alla miljarder tankar som kretsar runt. Nästan så jag inte vill försöka igen för att inte riskera att bli besviken, knäppt ju. :(

  • Målarsasah
    Too tiki skrev 2016-10-31 11:31:40 följande:

    Ingen mens idag och fick negativt på stickan. Nu är det 15 alt 16 sen ÄL enligt ÄL stickorna. Börjar däremot fundera på om jag hade ÄL då för jag har börjat tempa mig och enligt tempkurvad kan jag ha haft ÄL den 26!! Enda positiva med detta är att jag vet att jag har ÄL men om det stämmer kommer jag får vänta ett bra tag till innan jag vet om jag ev. lyckats träffa rätt den 26:e el. inte. Tror inte det för vi hade mys först den 27 så det är nog kört denna månad :(


    Tappa inte hoppet! Hoppet är inte ute fören tant röd kommer!

    Idag är jag på bim+4 och har bara fått ett litet "spökstreck" som ovan, annars inga känningar alls. Nu är jag de senaste jag har varit på ca 2 år så jag undrar vad fasen de är som händer :/
  • Målarsasah
    Jecce skrev 2016-10-31 07:11:57 följande:

    Inget plus här,,, bara att försöka nästa månad ????


    Tråkigt att höra! Lycka till i november! Kram!
  • Målarsasah
    SaraFreja skrev 2016-10-31 07:58:53 följande:

    Mens i fredags, trodde inte jag skulle bli så besviken som jag blev men trodde väl och hoppades så mycket att det skulle gå direkt. Väldigt naivt förstår jag nu...

    Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni som försöker? :)


    Ursh vad tråkigt! Är ju ett nedslag varje gång tant röd kommer så jag förstår dig!

    Jag är inne på fjärde försöket med första barnet och är 24 :)
  • Too tiki
    Målarsasah skrev 2016-10-31 13:28:07 följande:
    Tappa inte hoppet! Hoppet är inte ute fören tant röd kommer!

    Idag är jag på bim+4 och har bara fått ett litet "spökstreck" som ovan, annars inga känningar alls. Nu är jag de senaste jag har varit på ca 2 år så jag undrar vad fasen de är som händer :/

    Tack :) Ska försöka att inte tappa hoppet även om det känns jobbigt att inte veta....Har beställt fler tester nu i varje fall så jag klarar mig denna veckan ut. Hoppas tant röd kommer då om hon nu ska komma (helst inte om det är av rätt orsak)


    Önskar så att ditt spökstreck blir ett riktigt streck, du får hålla oss uppdaterad om hur det går. Kramar

  • pimpim78
    SaraFreja skrev 2016-10-31 12:33:24 följande:

    Stort lycka till med inseminationen!! Hur länge har ni försökt?

    Hur gör/tänker ni när man behöver vänta ytterligare en månad för att försöka nästa gång? Hur får man tiden att gå och för att inte bli knäpp av alla miljarder tankar som kretsar runt. Nästan så jag inte vill försöka igen för att inte riskera att bli besviken, knäppt ju. :(


    Vi rådgjorde kring detta med sophia hemmet och mitt missfall skedde så tidigt och jag blödde bara i 3 dagar och vid kontroll av hcg genom blodprov var det nere på 0 efter 4 dagar så de sa att kunde jag detektera äl med stickor hemma var det inget problem för oss att prova hemma men att inseminering görs inte förrän nästa cykel.
    Lyckades då hitta äl efter 16 dagar och vi försökte men det verkar inte som det tagit.
    Sen när mensen kommer ska jag ju in på vul och efter det får vi veta om de gör en insemination denna kommande cykel. Det gäller ju att allt ser bra ut då.
    Just nu vill jag bara att mensen skall komma igång så vi kan få komma dit......
    Stort lycka till för dig !!!!!!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????