• Mila

    Tunn slemhinna, vad kan jag göra?

    Hade mf i juni, då var slemhinnan 5 mm. Några månader senare, dagen innan äl var slemhinnan 5,7, inte bra alls vad jag förstått.

    Vi väntar på att få en utredning men tills dess undrar jag om jag kan försöka tjocka till slemhinnan själv?

    Har testat D-vitamin och att ligga på en spikmatta, men blev blankt gravtest denna månad med.

    Finns det något man kan köpa?


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Tunn slemhinna, vad kan jag göra?
  • Solhällan

    Hej Mila!

    Hoppas du läser här fortfarande...

    Undrar hur det gick för dig och hur du fick slemhinnan tjockare?

    Jag tog Estradiol inför ÄD som skulle göra slemhinnan tjockare men det funkade inte så bra på mig, då de ställt in 2 transfers pga tunn slemhinna och fick inget plus på de andra 2 där det blev transfer (7,5mm vid sista transfern).

  • UndrandeSökare
    Solhällan skrev 2019-01-13 20:19:41 följande:

    Hej Mila!

    Hoppas du läser här fortfarande...

    Undrar hur det gick för dig och hur du fick slemhinnan tjockare?

    Jag tog Estradiol inför ÄD som skulle göra slemhinnan tjockare men det funkade inte så bra på mig, då de ställt in 2 transfers pga tunn slemhinna och fick inget plus på de andra 2 där det blev transfer (7,5mm vid sista transfern).


    Jag vet inte om Mila är aktiv i några trådar här på Familjeliv längre, men hon sa i denna tråd att hon försökt med Albyl minor och Progesterall men det blev missfall.

    Hon skulle då till Marie på Ferilitetplus i Stockholm (privat fertilitetsklinik), och några månader senare (27 nov 2017) uppdaterade hon tråden att hon var gravid i v.25:
    Så jag antar att hon fick barn under 2018, och att det var via hjälp på Fertilitetsklinik. Jag vet tyvärr inte vilken behandling hon fick. Om det var via Marie på Fertilitetplus så brukar hon använda Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp.

    www.familjeliv.se/forum/thread/77645094-soker-fler-som-harhaft-upprepade-missfall/2/nick/77645094

    Denna tråd startade hon i jan 2018:

    Kan man lita på undersökningen av minskade fosterrörelser?

    "Igår gick jag in i vecka 30 och var inne för andra gången pgr av minskade fosterrörelser. Senaste veckorna har jag tydligt kunna känna hennes vakna stunder flera gånger per dag och natt. Men igår var andra dagen då jag inte kände tydligt när hon var vaken eller sov. Testade allt man ska med iskallt vatten, saft, ligga på sidan osv. Men fick inga tydliga sparkar. Så jag åkte in. De kollade med ctg som tydligen såg mycket bra ut. Sedan kollade en läkare i ca 2 min med ul. Han kollade så hon rörde sig och mätte fostervattensmängden. Sen åkte jag hem. Men jag tycker fortfarande inte hon kommit igång ordentligt som hon brukar. Så oron sitter kvar lite.. Kan man lita helt på deras undersökning? Helst hade jag velat att de mätte flödet i navelsträngen men de vill de inte göra :( för 2 veckor sedan var vi på ul pgr av en tillväxtstudie vi är med i. Då var hon 12 procent mindre än genomsnittet. Men det var normalt. Även då ville de inte kolla flödet.."

    "Fast är det inte de gamla råden som var just så att det blir trängre och att det då kan känns mindre? Som de nu tagit bort? När jag varit inne säger de helatiden att bebisen är så liten fortfarande, att det finns massa plats.

    Jag tror absolut att det de kollat är korrekt. Jag funderar mer på om en sådan kort undersökning verkligen räcker? Hur kan de vara säkra på att allt är bra med flödet och moderkakan när de inte ens tittat på det? Tänk om det är så att flödet är dåligt och hon är slö pgr av det? De 12 procenten för 2 veckor sedan kanske är ännu mer nu?

    Tycker att när man ändå är där och har så pass stor förändring på fosterrörelserna att de ändå kan kolla lite mer. Men det kanske bara är jag.. Jag har upprepade mf i bagaget och hjälp från fertilitetsklinik. Så det kanske gör att jag är extra orolig.


    www.familjeliv.se/forum/thread/78326422-kan-man-lita-pa-undersokningen-av-minskade-fosterrorelser/1/nick/78326422


Svar på tråden Tunn slemhinna, vad kan jag göra?