• Äldre 20 Nov 00:28
    46439 visningar
    42 svar
    42
    46439

    hur ofta vill din fru /sambo ha sex?

    Jag och min fru har tolv år ihop och tre barn.

    Jag städar lagar mat hjälper till sååå mycket jag bara orkar för att hoppas Att få ligga till helgen.

    Inget intresse finns ,jag får alltid tjata .

    Tjatar ja tillräckligt mycket och får sug eller runk så får jag alltid höra att det tar lång tid och så vidare , och hon kollar på klockan under tiden hela tiden .

    Och noll engagemang.

    Ska det verkligen vara såhär ? Barnen är 3,4,5.

    Hur ser det ut för er ?

    Snälla skrev några meningar, börjr bli desperat.

  • Svar på tråden hur ofta vill din fru /sambo ha sex?
  • Äldre 20 Nov 00:30
    #1
    +2

    Sex kanske 2 ggr i veckan. Men hans härliga kuk suger jag nästan varje dag. Älskar att se honom njuta. Har sugit nästan varje dag i 8 år nu. Nuförtiden går det rätt fort ;)

  • Caramb­olan
    Äldre 20 Nov 00:33
    #2
    +1

    (Kopierar en del av vad jag skrev i en annan tråd igår, om nån känner igen det.)

    Jag och min man har varit ihop i 13 år och har tre barn i ålder 3, 7, 9 så vi har befunnit oss väldigt länge i de där sexdödasmåbarnsåren. Vi sover dåligt, har lite tid över för att "bara vara" och generellt låg ork. Det finns alltid nåt som behöver städas, kläder som behöver tvättas eller lagas, matsäck som ska förberedas, veckopussel med tider som ska gå ihop... I slutet av dagen känns det nästan alltid mer lockande att bara få sätta sig och se senaste House of Cards eller Game of Thrones istället för att tänka på sex. Var för sig har vi nog rätt ok sexlust, men antalet gånger som jag och min man spontant råkar bli kåta SAMTIDIGT på ett år kan lätt räknas på ena handen.

    Samtidigt såg vi båda ett problem i det här och pratade om det. Tycker din fru att det är ett problem (om än kanske ett som hon inte orkar ta tag i) eller är hon nöjd med situationen?

    Vår lösning blev att helt enkelt börja "boka in" sex en gång i veckan. Eller, inga krav på sex, men en gång i veckan gå vi och lägger oss tidigt tillsammans. Ingen tv, telefon, bok. Vi bara ligger och pratar och kramas och tar oss tid att ta det lugnt och ta på varandra. Oftast blir det sex. Även om en gång i veckan fortfarande är betydligt mindre än vi hade innan barnen så är det betydligt mer än innan och tillräckligt ofta för att ingen ska behöva känna sig missnöjd eller frustrerad.

    Samtidigt tror jag också att det är viktigt att inte ha några förväntningar om att sexet alltid ska vara perfekt och bra. Ju högte förväntningar, desto svårare att komma till skott. Det är helt okej att bara en av oss kommer ibland, att behöva avbryta mitt i och sen inte börja om när nån unge vaknar, att avsluta med vibrator istället för oralsex, att bara ta fem minuter in-ut-sprutsex utan mer spännande tillägg, etc.

    Vad nyckeln är för er? Att prata mer om det, till att börja med.

  • Äldre 20 Nov 00:34
    #3
    Varjedayeveryvecka skrev 2016-11-20 00:30:51 följande:

    Sex kanske 2 ggr i veckan. Men hans härliga kuk suger jag nästan varje dag. Älskar att se honom njuta. Har sugit nästan varje dag i 8 år nu. Nuförtiden går det rätt fort ;)


    Låter som att din man har det väldigt bra
  • Äldre 20 Nov 00:38
    #4
    +1

    Han klagar inte direkt & inte jag heller. Då har vi ändå 2 småbarn. Tycker det sexuella är viktigt i ett förhållande. Om båda då inte är överens om annat. Men ofta går en frustrerad och den andre bryr sig inte/har inte lust. Så hade jag aldrig kunnat leva.. fan va tråkigt

  • Äldre 20 Nov 00:39
    #5

    Vi har sex 1 dag i veckan men vi båda vill mer men jobb och barn går i mellan..
    Jobbar ständig natt så vi har sällan nätter ihop och får passa på när barnen sover..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 20 Nov 00:44
    #6

    Oket tack till alla som lägger ner tid och skriver om era situationer :)!

  • Äldre 20 Nov 00:46
    #7

    Ska snart försöka trigga igång frugan men tror det är svårt...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 20 Nov 00:52
    #8
    Varjedayeveryvecka skrev 2016-11-20 00:38:21 följande:

    Han klagar inte direkt & inte jag heller. Då har vi ändå 2 småbarn. Tycker det sexuella är viktigt i ett förhållande. Om båda då inte är överens om annat. Men ofta går en frustrerad och den andre bryr sig inte/har inte lust. Så hade jag aldrig kunnat leva.. fan va tråkigt


    Jag är med dig fullt ut, men tror inte alla har det så.
  • Äldre 21 Nov 10:28
    #9

    jag kan förslå att skaffa dig en ny!  så ska det fan inte vara barn eller inte hon ska ju va attraherad och vilja ha dig mer.

  • Äldre 21 Nov 10:54
    #10
    +1

    En gång i veckan. Två barn (2 år och 8 månader). Går vanligtvis snabbt och inte speciellt spännande ställning eftersom vi måsta få till det snabbt mellan barnens sömn och amningen. Men värdefullt!

    Kanske inte är så sugen egentligen men tycker det är viktigt att hålla igång sexet och närheten.

    Det jag stör mig lite på i din tråd är att du skriver att du lagar mat och städar och avlastar för att få ligga. Alltså dessa saker SKA man göra i familjen oavsett om man är man eller kvinna utan att man ska få något för det. Det är ganska självklara saker.

    Tips är att såklart fortsätta med detta utan krav på motprestation och börja uppvakta henne. Små fina ord, ett kärleks sms, en kyss i nacken (utan smisk på baken!) och bara visa att du älskar henne.

    Prata med henne, säg att du vill fånggång ert sexliv igen för att du vill vara nära henne, att du attraheras av henne och älskar henne.

Svar på tråden hur ofta vill din fru /sambo ha sex?