• Äldre 29 Nov 13:09
    31830 visningar
    141 svar
    141
    31830

    Någon mer som väntar tvillingar med bf maj-juli 2017?

    Fick idag reda på att det är två i magen! Hon var nästan säker på enäggstvillingar. Lite smått chockad och såklart orolig att allt ska gå bra. Är i vecka 8+4...
    Hade vart kul att följas åt med några som är i samma sits. Det är ju mycket frågor och funderingar som ploppar upp nu!!

  • Svar på tråden Någon mer som väntar tvillingar med bf maj-juli 2017?
  • Äldre 30 Nov 12:16
    #1

    Hej! Är i v 8+2 och väntar tvillingar. Har vetat om det i två veckor o börjat smälta choken :)

  • Äldre 1 Dec 10:32
    #2

    Jag väntar också tvillingar. Är i vecka 9+4 idag! BF ca 1 juli! Har vetat detta i 3 veckor. Känns helt fantastiskt, efter två missfall i vår/sommar så kommer äntligen våra efterlängtade minis tillsammans istället. Känns som verkligen underbart!

  • Äldre 1 Dec 14:01
    #3

    Kul att vi är några mer!
    Själv fick jag en panik gråt attack innan idag. Så rädd. Så chockad. Vet inte om jag vill ha två...
    Vi har försökt få barn i två år och fått två missfall, och blev mest orolig när jag plussade eftersom man tror det ska skita sig igen...men visst är jag glad innerst inne, är lite mycket att ta in nu bara...
    Gjorde ultraljud privat i tisdags och hon som gjorde det var nästan säker på att det är enäggstvillingar eftersom hon endast såg en ytterst liten skiljevägg emellan dom... Jag är så orolig för alla risker som kan uppstå.
    Känner att jag måste ta ett ordentligt snack med läkaren på måndag. Måste få svar på alla miljoner frågor. Ska dit på måndag för stor kontroll om hur allt är där inne.
    Mår så jäkla dåligt också så är väl lite nedstämd pga det..
    Har ni berättat för några än? Jag berättade för mina chefer i förrgår och några vänner vet.
    Vi tänkte berätta efter stora ultraljudet på måndag och då är jag i vecka 10.
    Tycker synd om mina andra två barn som undrar vad det är med mig. Jag ligger i stort sett bara i sängen hemma nu..orkar inget annat. Vi tänkte berätta för dom i julveckan när vi är i vecka 12. Vet ju att det kommer spridas fort när de vet så vill gå så långt som möjligt...

  • Äldre 1 Dec 21:18
    #4

    Det kommer gå hur bra som helst! Jag tänker att dom kan pusha varandra så att dom klarar sig :) dubbel lycka. Tänk vilken ära för oss egentligen. En tvilling graviditet går inte direkt att "planera", vi är ju verkligen utvalda :) tror bara tvillingar kommer till dom som klarar av det. Och det kommer vi göra såklart! :)

  • Äldre 1 Dec 21:20
    #5

    Jag har berättat för mina närmaste och min chef. Så skönt att kunna vända sig till dom man behöver och prata om allt <3

  • Äldre 5 Dec 16:22
    #6

    Varit hos läkaren idag och gjort ultraljud och såg två små sprattlande "bebisar"
    De växer som de ska!
    Hon såg också att de har en skiljevägg så risken för komplikationer blev mycket mindre och det är ju skönt!! En oro mindre!
    De delar fortfarande moderkaka, men nu ska jag på ultraljud 5 januari och då är jag i vecka 13. Sen efter vecka 16 kommer jag att få göra ultraljud varannan vecka, så det känns skönt att de har såpass koll!
    Tycker det börjar kännas bra nu!
    Fick frågan om kub...hur ska ni göra? Jag väljer nog att avstå...kanske är dumt pga min ålder, men jag vet inte...

  • Äldre 6 Dec 07:27
    #7

    Åh va roligt. Vi ska på ultraljud imorgon. (10+3) Längtar så mycket. Hoppas att båda växer och allt ser bra ut :) Vi ska inte heller göra kub. Oavsett svar skulle vi inte avsluta graviditeten så då känns det onödigt :)

  • Äldre 6 Dec 16:38
    #8
    Frisören89 skrev 2016-12-06 07:27:19 följande:

    Åh va roligt. Vi ska på ultraljud imorgon. (10+3) Längtar så mycket. Hoppas att båda växer och allt ser bra ut :) Vi ska inte heller göra kub. Oavsett svar skulle vi inte avsluta graviditeten så då känns det onödigt :)


    Då får du uppdatera hur allt va imorgon!!
    Har ni ont i magen? Jag tycker det drar och värker i magen väldigt mycket. Ibland känns det nästan inte bra... Ska det vara så mycket växtvärk nu?
  • Äldre 9 Dec 11:08
    #9

    Hej!
    Vi fick reda på för drygt 1 vecka sen att vi väntar två, det var på KUB. Är nu i vecka 15 (14+1).
    Fick totalchock, började fnissa hysteriskt och sen grinade jag resten av ultraljudet. Har smält det en hel del nu men känner mig fortfarande låg och funderar mycket. Jag vill ha barnen men oroar mig mycket för själva graviditeten på ett sätt som jag inte gjorde med min son. RUL blir det 12/1. Längtar att se om det går att se kön så vi kan få lite mer feeling för vad det kan vara för några därinne.

    GrönaDruvan, känner igen dig från bf juni2017-gruppen :)

  • Äldre 11 Dec 08:00
    #10

    Hej. Gravid med tvillingar i v 9+4 och skulle gärna följa med i denna tråd. Skulle bli vårt 4:e och sista barn var det tänkt.men nu blir det plötsligt 5!! Har bara haft vetskap om dessa två i några dagar och försöker bearbeta chocken ???? Och illamåendet! Hur har ni andra det med illamående? Trevlig 3:e advent

Svar på tråden Någon mer som väntar tvillingar med bf maj-juli 2017?