• Rut86

    Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

    Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

  • Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 09:59:22 följande:
    Brukar man få vita flytningar innan mens? Tror inte jag haft det tidigare men de kanske är nåt nytt. (?)

    Nä jag har inte gjort nåt test än. Jag tycker ju att jag har lite dov mensvärk så jag kan inte fattar varför den inte kommer!

    Hur skulle du gjort?
    Min förra mens hade jag inga flytningar alls innan utan va mer snustorr eller vattnig strax innan ÄL

    Nu är jag på Bim -1 enligt kalender och ÄL+ 14 och har nu i 1 veckas tid haft rikliga tjocka vita flytningar som tillomed kommer i trosan och gör jag fingersekret testet så har jag väldigt mycket vita flytningar som krämar sig på fingrarna.

    Gjorde det senast nu det va helt vitt, krämigt/lotion och täckte fingrarna

    Har inte haft sex sen ÄL så det är inte spermier iallafall 

    Aldrig varit med om.
  • vetlanda
    Livetsgång skrev 2016-12-09 11:12:13 följande:
    Min förra mens hade jag inga flytningar alls innan utan va mer snustorr eller vattnig strax innan ÄL

    Nu är jag på Bim -1 enligt kalender och ÄL+ 14 och har nu i 1 veckas tid haft rikliga tjocka vita flytningar som tillomed kommer i trosan och gör jag fingersekret testet så har jag väldigt mycket vita flytningar som krämar sig på fingrarna.

    Gjorde det senast nu det va helt vitt, krämigt/lotion och täckte fingrarna

    Har inte haft sex sen ÄL så det är inte spermier iallafall 

    Aldrig varit med om.
    Vi verkar ju ligga ungefär samma då. Fast jag ligger på Bim + 1
    Men jag får inga flytningar utan jag har bara sett det när jag kollade med en spegel. Så det verkar vara nåt slem som ska vara där. Det är därför jag är lite orolig. Det kommer ju aldrig ut.
    Sen har jag mensvärk och den brukar alltid komma samtidigt som mensen. Inte några dar före.

    Borde inte va nåt iom att jag har mensvärken. Så nu är jag mest orolig att det är nåt annat fel.

    Ska du ta ett test?
  • Mariiiiiie
    vetlanda skrev 2016-12-09 09:33:36 följande:

    Du kanske ska boka ett besök på sjukan. Om mensen är så sen kanske det är bäst.


    Va ska ringa sen runt 13. Ska rådfråga dom då :)
  • vetlanda
    Livetsgång skrev 2016-12-09 11:06:35 följande:
    Morgonens test gav inget bättre resultat mer än skuggor knappt synliga..Men vad vet man om sig själv. Min oplanerade graviditet när jag va 15 trots skydd fick jag positivt först vecka 9-10 

    Enligt kalender NC och FF har jag BIM imorgon
    Men känner inga typiska menssymptom. Brukar ha mensvärk dagarna innan mens i övrigt

    Så nu är jag på ÄL+14
    BIM- 1

    Vaknade mer upp med:
    Huvudvärk
    Sur smak i nedre delen av munhalsen som inte vill försvinna
    Vaknat av att behöva kissa
    Fortfarande rikliga vita tjocka flytningar
    Lite molvärk/stick i mittendelen av magen
    ilande bröstvårtor

    Tempen sänktes ytterst lite men inte alls mycket.

    Pratade med NC support ang tempen igår som jag tog i sömnen. Dom trodde jag nyss börjat och att det berodde på ÄL men när jag förklarade så ska jag hålla mig till den som jag tog i sömnen :) den som tog 6:30 iomed det inte diffade mer än +- 2 timmar som ramen för morgontemp.

    Så min kurva ligger väldigt jämn iallafall och med högre temp ännu
    Går du mycket efter temp? Jag är på ÄL + 16...
    Jag tog min temp faktiskt i morse. Jag tempade mig i några månader men tröttnade sen. I alla fall så tog jag idag tempen som låg på 36,7. Bläddrade i kalendern för att kolla vad jag brukade ligga på just vid mensens första dagar och jag har aldrig legat högre än 36.1.

    Dock tycker jag inte att det är så särskilt tillförlitligt. Tempen kan påverkas väldigt mycket av vilken tid man tog den, om man druckit nåt speciellt, hur man sovit och så vidare.

    När ska du testa?
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 12:06:52 följande:
    Går du mycket efter temp? Jag är på ÄL + 16...
    Jag tog min temp faktiskt i morse. Jag tempade mig i några månader men tröttnade sen. I alla fall så tog jag idag tempen som låg på 36,7. Bläddrade i kalendern för att kolla vad jag brukade ligga på just vid mensens första dagar och jag har aldrig legat högre än 36.1.

    Dock tycker jag inte att det är så särskilt tillförlitligt. Tempen kan påverkas väldigt mycket av vilken tid man tog den, om man druckit nåt speciellt, hur man sovit och så vidare.

    När ska du testa?
    Ja jag går mycket efter temp numera :)
    Tycker det är väldigt intressant just att tempa trotsjag inte hållt på läng mer än 2 cyklar.

    Brukar ligga på 36,05 - 36,10 i normal kroppstemp och ser man grafen ligger jag rätt högt ännu trots 1 dag innan BIM



    Tog nytt test nu för skojs skull

    Morgonurin gav nada

    Men tog ÄL test som gav utslag på 30 sekunder så hävde i ett nytt grav test och åter en jäkla synlig skugga kom upp men kan ännu ej skilja färgen men strecket finns där och finns kvar ännu

    Frågan är varför inte mitt morgonurin gav utslag men eftermiddagsurin gjorde på gravtest. Fattar inte ett smak

  • Aspargus
    Livetsgång skrev 2016-12-09 12:24:31 följande:
    Ja jag går mycket efter temp numera :)
    Tycker det är väldigt intressant just att tempa trotsjag inte hållt på läng mer än 2 cyklar.

    Brukar ligga på 36,05 - 36,10 i normal kroppstemp och ser man grafen ligger jag rätt högt ännu trots 1 dag innan BIM

    Tog nytt test nu för skojs skull

    Morgonurin gav nada

    Men tog ÄL test som gav utslag på 30 sekunder så hävde i ett nytt grav test och åter en jäkla synlig skugga kom upp men kan ännu ej skilja färgen men strecket finns där och finns kvar ännu

    Frågan är varför inte mitt morgonurin gav utslag men eftermiddagsurin gjorde på gravtest. Fattar inte ett smak
    Man ser ju definitivt något! Men vilken färg det har är svårare att se :( Håller tummarna för dig! Vilket försök är ni på?
  • Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-09 12:28:15 följande:
    Man ser ju definitivt något! Men vilken färg det har är svårare att se :( Håller tummarna för dig! Vilket försök är ni på?
    Ja det är frusterande att inte kunna se färg.

    Vi är på 2:a försöket bara.

    Fick ju skuggor igår som va tydliga men som dock försvann illa kvickt när det torkat.

    Morgonurinet gav ingenting

    Tog istället som skrivet ÄL test för snart en timme sen som gav utslag på 30 sekunder och ävde i ett grav test som gav utslag med streck/skugga på 5-7 minuter och sitter svagt kvar ännu.

    Får hålla mig till mods och se..
    Dock är djävulen på axlen idag och jäklas med mitt psyke och skriker att mensen kommer med ett hånflin. Usch
  • Aspargus
    Livetsgång skrev 2016-12-09 12:40:07 följande:
    Ja det är frusterande att inte kunna se färg.

    Vi är på 2:a försöket bara.

    Fick ju skuggor igår som va tydliga men som dock försvann illa kvickt när det torkat.

    Morgonurinet gav ingenting

    Tog istället som skrivet ÄL test för snart en timme sen som gav utslag på 30 sekunder och ävde i ett grav test som gav utslag med streck/skugga på 5-7 minuter och sitter svagt kvar ännu.

    Får hålla mig till mods och se..
    Dock är djävulen på axlen idag och jäklas med mitt psyke och skriker att mensen kommer med ett hånflin. Usch

    Ja, usch, hoppas den inte kommer och att du får ett plus istället!


    Kan man ha utslag på äl-test både för stundande mens och graviditet?

  • Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-09 12:58:38 följande:

    Ja, usch, hoppas den inte kommer och att du får ett plus istället!


    Kan man ha utslag på äl-test både för stundande mens och graviditet?


    ÄL test kan ge utslag på graviditet men vid mens har jag ingen aning. Ska kolla upp det haha.
  • Aspargus
    Livetsgång skrev 2016-12-09 13:00:59 följande:
    ÄL test kan ge utslag på graviditet men vid mens har jag ingen aning. Ska kolla upp det haha.
    Tyckte jag läste det någonstans :) men kan så klart ha fel!
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra