• Rut86

    Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

    Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

  • Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Livetsgång
    Starlights skrev 2016-12-09 17:03:43 följande:

    Var på UL i söndags, då var livmodern tom, men den hade växt som om jag vore i vecka 8.. 


    Men gud så hemskt :(

    Jag håller tummarna att du slipper genomgå den svåra vägen och att allt löser sig.
    Antar dom kommer kontrollera noga nu.
  • vetlanda
    Starlights skrev 2016-12-09 16:31:15 följande:

    barnmorskan ringde nyss och sa att mitt hco i blodet har ökat sedan missfallet... :O Och att de eventuellt misstänker ett utomkveds.. ska åka in till jouren i morgon för att ta nytt blodprov.. Om det inte kommer ut av sig själv så måste jag opereras.. Åååh vill bara att det här ska vara över nu så att man kan få gå vidare och börja försöka igen...  Trodde liksom att det värsta hade varit.. 


    Stor kram till dig! Hoppas att de är helt fel ute och att allt kommer att gå bra!
  • Mariiiiiie
    Kontaktade ssk idag och de sa att det inte kunde hjälpa mig. det kan ta upp till 3! Veckor innan det syns på grav-stickan, alltså ska jag vänta i 2 veckor till och har jag inte fått mens då eller streck på stickan så ska jag kontakta dom igen så får vi väl se om dom kanske kan kolla då? Bara å vänta å se nu
  • vetlanda
    Mariiiiiie skrev 2016-12-09 19:05:35 följande:

    Kontaktade ssk idag och de sa att det inte kunde hjälpa mig. det kan ta upp till 3! Veckor innan det syns på grav-stickan, alltså ska jag vänta i 2 veckor till och har jag inte fått mens då eller streck på stickan så ska jag kontakta dom igen så får vi väl se om dom kanske kan kolla då? Bara å vänta å se nu


    Oj vad segt!! Men kan de inte ta ett blodprov så syns de ju där.
  • Mariiiiiie
    vetlanda skrev 2016-12-09 19:12:12 följande:
    Oj vad segt!! Men kan de inte ta ett blodprov så syns de ju där.
    Tänkte oxå det. VC skickade mig till 1177 så det var dom som sa det. ska försöka ringa på måndag igen och se om det kan ta ett blodprov. finns ju så många symtom... 
  • Aspargus
    Starlights skrev 2016-12-09 16:31:15 följande:

    barnmorskan ringde nyss och sa att mitt hco i blodet har ökat sedan missfallet... :O Och att de eventuellt misstänker ett utomkveds.. ska åka in till jouren i morgon för att ta nytt blodprov.. Om det inte kommer ut av sig själv så måste jag opereras.. Åååh vill bara att det här ska vara över nu så att man kan få gå vidare och börja försöka igen...  Trodde liksom att det värsta hade varit.. 


    Usch så hemskt! Håller tummarna för att du inte behöver opereras, och att det går bra och fort! Kram
  • vetlanda


    Nu tog jag ett graviditetstest. Kommer att ta ett igen om några dar. Med CB istället.

    Det var RFSU testa tidigt.

    Är på Bim -2
  • Aspargus
    vetlanda skrev 2016-12-10 08:57:13 följande:

    Nu tog jag ett graviditetstest. Kommer att ta ett igen om några dar. Med CB istället.

    Det var RFSU testa tidigt.

    Är på Bim -2


    Grattis!!!
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 08:57:13 följande:
    Nu tog jag ett graviditetstest. Kommer att ta ett igen om några dar. Med CB istället.

    Det var RFSU testa tidigt.

    Är på Bim -2
    Det där är ju så solklart plus :D

    GRATTIS :D

    Själv är det BIM idag men mensen håller sig ännu borta tack och lov och tuttarna dom ömmar ännu och huvudvärken den försvinner tydligen aldrig. Har lite molvärk men inte mensvärk som kommer lite då och då samt det bubblar i magen.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra