• Rut86

    Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

    Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

  • Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Anonym (Littleprincess)

    I lördags blodstrimma, igår molvärk på fm, idag en brunaktig riklig flytning...

    Hoppas verkligen att detta är positivt! Har dock inte varit m om samma med de andra 4 graviditeterna!

  • Rut86
    Anonym (Littleprincess) skrev 2016-12-12 01:23:04 följande:

    Oj va det har hänt mkt här inne på några dagar :D

    Har lite funderingar... om jag har rätt så har jag ÄL på tisd 13/12. Men i lördags var det 2 blodstimmor i flytningarna på pappret. Kan det då ha varit minÄL? Har aldrig haft några strimmor förut vad jag vet?

    Nu analyserar man ju allt, som ni vet ;)


    Det är tydligen ganska vanligt med mellanblödning fram till äl. Så nog inget konstigt. Sist hade jag lite blod från mens o sen var jag hos gyn dagen efter sista lillla blödningen o då kunde hon se att jag hade ägglossning.
  • Anonym (förvirrad tjej)
    Anonym (Littleprincess) skrev 2016-12-12 09:47:28 följande:

    Håller tummarna för dig! Förstår din frustration :(


    Ja tack little princess . Sambon tror också jag är gravid å är jätte lycklig där hemma . Medans jag går som mer i chock å vågar inte hoppas på något :)
  • bumblebeez

    Alltså jag blir galen på dessa symptom.. jag hade en blodblandad liiiiten flytning vid BIM-4 (alltså ca 3-4 dagar innan mens nu). Mina bröst ömmar inte alls, men känns större. Ni vet när det ena bröstet är lite större än det andra, nu har mitt "lilla" bröst blivit större än det "stora". Hahaha beskrivningen, ursäkta. Visar negativt på test men är iofs fortfarande på bim-2.

    Jag läser om både nidisar men också om dåliga ägglossningar. Allt har ju samma symptom. Hahah jag blir galen. Känner mig yr ibland men jag tror det ligger kvar från det som kan ha varit mitt livs första panikångest för någon vecka sedan (??). Känner just nu att min kropp är en monsterkropp. Vill bara att min mens kommer till beräknad tid så jag kan ge det ett ärligt försök nästa månad och må lite bättre. :/ fler med monsterkroppar som behöver prata ut?

  • vetlanda
    Livetsgång skrev 2016-12-11 12:01:21 följande:
    Får test på Måndag :)

    Mitt digitala igår på BIM gav stort "inte gravid" 

    Men jag har ju fått svaga streck på TL på flera stycken för 2 dagar sen.

    Den som väntar på nått gott ............får vänta alldeles förlänge haha.

    Men ingen idé att bli ledsen oavsett vad det visar :)
    Visar det inget nej då är ju ÄL runt Julafton.
    Så jag får kanske då ställa mig naken i sovrummet med en rosett om mig och locka sambon kanske :P
    Har du testat ännu?
  • Livetsgång
    Min mens tyr sig iallafall inte normalt

    Har ännu inte fått den normala rikliga mensen med mensvärk.
    Har lite lite molkänsla bara.
    Brukar få använda dom stora SUPERtamponger och dom brukar tillomed läcka igenom vid mina menustrationer :/

    Nu använder jag ibland toapapper som skydd och små normaltamponger 
    Toapapper som skydd finns där lite klarrött blod bara när jag väntat en timme

    Tampongerna dom små är inte ens fyllda efter 4 timmars bytet.

    Detta är inte min normala mens alls :/
    Och alla symptom både bröstilande, tröttheten, värmevallningarna m:m finns kvar

    Innan la jag tydligt märke även för detta. Märkte det igår med dock inte lika mycket som idag.

    Reste mig upp från datorstolen för att gå till toa och kissa..

    Ja din jäkel va det ilade/stack till från livmodern ner mot blygbenet och ut mot vänster blygben/läpp, tänkte, ja men det släpper nog.

    Fortsatte ila när jag satte mig och kissade, släppte, ställde mig upp och det ilade igen.

    Går in i köket och känner att det ilar när jag går

    Går tillbaka och sätter mig i datorstolen och det stack till ännu e gång
    Detta kändes betydligt mer nu än det igår, dock inte ont mer att man utropar "Vad fanken va det där?" och gör en konstig blick


    Känslan att någon drar i ett rep haha.

    Kan banne mig tilloch med peka ut exakt vart jag kände ilningen.

    Detta känner jag trots jag fick ta värktablett mot min ömmande axel innan.
  • Anonym (Littleprincess)
    Rut86 skrev 2016-12-12 10:43:26 följande:

    Det är tydligen ganska vanligt med mellanblödning fram till äl. Så nog inget konstigt. Sist hade jag lite blod från mens o sen var jag hos gyn dagen efter sista lillla blödningen o då kunde hon se att jag hade ägglossning.


    Man är ju helt nojjig och önskan så varje liten grej blir stor just nu :) Det är bara att fortsätta med verkstaden och hoppas på en liten.
  • Anonym (Littleprincess)
    Livetsgång skrev 2016-12-11 12:01:21 följande:

    Får test på Måndag :)

    Mitt digitala igår på BIM gav stort "inte gravid" 

    Men jag har ju fått svaga streck på TL på flera stycken för 2 dagar sen.

    Den som väntar på nått gott ............får vänta alldeles förlänge haha.

    Men ingen idé att bli ledsen oavsett vad det visar :)

    Visar det inget nej då är ju ÄL runt Julafton.

    Så jag får kanske då ställa mig naken i sovrummet med en rosett om mig och locka sambon kanske :P


    Vilken julklapp :D Tror den uppskattas av mannen din isf :P
  • Livetsgång
    Anonym (Littleprincess) skrev 2016-12-12 12:05:54 följande:
    Vilken julklapp :D Tror den uppskattas av mannen din isf :P
    Haha ja det gör det nog :)

    Fick dock blödning som pågått nu 3 dagar men den är inte som min vanliga mens och jag har alla symptomer kvar samt ilningar från livmodern ner till blygbenet.

    Brösten ilar ännu och svetten bara rinner ur mig utan att jag ens lyfter en arm.

    Ingen feber heller så är still ett frågetecken.
  • Anonym (Littleprincess)
    Livetsgång skrev 2016-12-12 12:10:31 följande:

    Haha ja det gör det nog :)

    Fick dock blödning som pågått nu 3 dagar men den är inte som min vanliga mens och jag har alla symptomer kvar samt ilningar från livmodern ner till blygbenet.

    Brösten ilar ännu och svetten bara rinner ur mig utan att jag ens lyfter en arm.

    Ingen feber heller så är still ett frågetecken.


    Håller tummarna för dig! När har du bim?
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra