• Rut86

    Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

    Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

  • Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Starlights
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-14 18:24:21 följande:
    Jag hoppas alla prover är bra och visar bra i morgon så nu får fortsätta eran bebisverkstad :) jag ska hålla tummarna
    Tack! Jag uppdaterar här när jag fått svaren! :)
  • Starlights
    sunshiiine skrev 2016-12-14 18:53:45 följande:

    Heej, har en fundering...;) Hur länge kan man ha "mensvärk" liknande värk i magen när man har ägglossning? Har haft en sån jäkla värk i magen nu i en vecka till och från, har inte bim dörren den 20, så är ju lite tidigt att märka en graviditet lixom. Men fick missfall den 13nov, och är mens och ägglossning samma efter MF eller den lan rubbas? För isf vet jag inte när tantröd kommer, eller när ägglossning sker. :)


    Har ju också fått missfall i slutet av oktober, men mina hcg värden hade inte riktigt sjunkit som de skulle (ska ta blodprover i morgon), så vet inte ens om missfallet är ordentligt avslutat ännu.. Så min menscykel har definitivt rubbats.. Skulle fått mens i måndags men än inga tecken på det. Så har ingen aning när jag har ägglossning nu.. :/
  • cclaras
    Starlights skrev 2016-12-14 19:15:56 följande:

    Om du slutade med piller i fredags så är det väl inte jättestor chans att du redan blivit gravid. Du måste ju först fått en ägglossning.. Eller får man det med mini-piller? Har för mig att man bara får mensliknande blödningar, fast man inte haft någon ägglossning. Så vänta till en riktig mens och börja räkna din cykel utifrån det. :)


    Så vitt jag vet så kan man få ägglossning så fort man slutar med pillren, sen kanske chansen inte är så stor. (:
  • Iridina

    Jag hoppas på att det har tagit sig nu på sjunde försöket. Jag har ont i nederdelen av magen, det värker hela tiden och ibland hugger det, värst är det på höger sida. Brösten är ömma, men det brukar de vara rätt långt innan mens.

    Jag är på dag 20 i cykeln nu. Min mens har varit väldigt oregelbunden den senaste tiden, så jag kan inte riktigt räkna ut BIM.

    Jag vill testa NU och bara få veta. Jag blir lite smått knäpp av att bara gå och vänta.

  • Aspargus
    vetlanda skrev 2016-12-14 12:07:14 följande:

    Tack!

    Blev väldigt förvånad över min reaktion faktiskt. Trodde inte att jag skulle bli särskilt ledsen. Hade ju typ som mensvärk ända från den dagen mensen skulle ha kommit.

    Aja, nu är det som det är.

    Kram och lycka till med ditt plus förhoppningsvis!


    Tråkigt ändå :( Svårt att veta hur man kommer reagera innan det skett antar jag. Hoppas du återhämtar dig snabbt. Kram igen!

    Jag har nog gett upp hoppet för denna gång. Har inte bil förrän om 5-6 dagar men känner på mig att det inte blivit något.
  • Aspargus
    Iridina skrev 2016-12-15 04:04:52 följande:

    Jag hoppas på att det har tagit sig nu på sjunde försöket. Jag har ont i nederdelen av magen, det värker hela tiden och ibland hugger det, värst är det på höger sida. Brösten är ömma, men det brukar de vara rätt långt innan mens.

    Jag är på dag 20 i cykeln nu. Min mens har varit väldigt oregelbunden den senaste tiden, så jag kan inte riktigt räkna ut BIM.

    Jag vill testa NU och bara få veta. Jag blir lite smått knäpp av att bara gå och vänta.


    Är det första barnet? Jobbigt att inte veta bim! Vet du när den som senast kan vara? Jag är på dag 24 av 29 i cykeln. Men ibland är cykeln 27 dagar och ibland 28, så är lite osäker... Denna väntan!
  • Iridina
    Aspargus skrev 2016-12-15 07:32:20 följande:

    Är det första barnet? Jobbigt att inte veta bim! Vet du när den som senast kan vara? Jag är på dag 24 av 29 i cykeln. Men ibland är cykeln 27 dagar och ibland 28, så är lite osäker... Denna väntan!


    Ja, vi försöker bli gravida med första barnet.

    Min kortaste cykel var 10 dagar och min längsta var 35 dagar, så det är jättesvårt att veta.

    Ja, väntan är så jobbig! Du har iaf inte så många dagar kvar till BIM då, även om det kan kännas som att dagarna är oändligt långa. Jag håller tummarna för dig!
  • Aspargus
    Iridina skrev 2016-12-15 07:47:30 följande:

    Ja, vi försöker bli gravida med första barnet.

    Min kortaste cykel var 10 dagar och min längsta var 35 dagar, så det är jättesvårt att veta.

    Ja, väntan är så jobbig! Du har iaf inte så många dagar kvar till BIM då, även om det kan kännas som att dagarna är oändligt långa. Jag håller tummarna för dig!


    Samma här, men bara andra försöket. När tror du att du ska börja testa? :)

    Nä, på tisdag ska den komma. Men ska testa på onsdag om mensen inte kommit (vilket det känns som om den kommer göra).
  • Iridina
    Aspargus skrev 2016-12-15 08:05:33 följande:

    Samma här, men bara andra försöket. När tror du att du ska börja testa? :)

    Nä, på tisdag ska den komma. Men ska testa på onsdag om mensen inte kommit (vilket det känns som om den kommer göra).


    Jag vet inte. Appen gissar att denna cykel kommer vara 26 dagar. Så jag kanske testar däromkring. Vi får se. Det känns så långt bort bara.

    Brösten känns precis som innan mens, men magen gör det inte. Jag litar dock inte på min mage, den gillar att spöka. Så det är stor risk att mensen kommer. Men jag hoppas så att den inte gör det. Det känns jobbigt.

    Uppdatera gärna hur det går för dig! :)
  • Rut86
    Aspargus skrev 2016-12-13 18:18:42 följande:

    Jag hade period tracker men jag tyckte den var lite oflexibel om man själv vill bestämma när man hade äl (när man vet säkert liksom). Nu har jag både den (för har massa anteckningar i den) och en som heter Flo som jag tyckte var smidig. Vilken hade du innan?


    Tack för tipset. Laddade ner Flo, den var bra men anpassar inte cykeln. Så nu har oxå båda, chansar lite på när jag är fertil. Den jag hade innan tror jag heter calender men den är inte så bra, då är flo bättre.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra