• Rut86

    Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

    Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

  • Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Fjällsippa

    Ska vi göra en vin-lista? Jag tror det är lättast om man sitter vid en riktig dator och jag använder bara telefonen så tyvärr kan jag inte ta på mig det. Någon som känner sig manad?

    Jag fick mens igår efter missfall för fyra veckor sen. Jag blödde jättemycket igår men idag ingenting, bara några droppar. Så konstigt. Någon som vet varför det ksn vara så?

  • Anonym (Littleprincess)

    Här är det molvärk nu. Hoppas hoppas att de har tagit sig, lång väntan till bim som är den 27/12 :/

  • Anonym (Littleprincess)
    Fjällsippa skrev 2016-12-15 19:50:53 följande:

    Ska vi göra en vin-lista? Jag tror det är lättast om man sitter vid en riktig dator och jag använder bara telefonen så tyvärr kan jag inte ta på mig det. Någon som känner sig manad?

    Jag fick mens igår efter missfall för fyra veckor sen. Jag blödde jättemycket igår men idag ingenting, bara några droppar. Så konstigt. Någon som vet varför det ksn vara så?


    Ja va kul. Har dock ingen dator :/
  • cclaras

    Fortfarande konstiga blödningar. Knappt någonting. Och idag fick jag kväljningar av glögg som sambon gjorde. Jag som annars tycker om glögg. Tänk om det lyckades ta sig direkt efter piller-stopp! Återstår att se om det plussar nästa vecka!

  • fruthomsen

    Jösses...har mycket molvärk och idag spänner det och drar i livmodern en väldans massa. Igår blev jag ledsen över nåt jag vanligtvis aldrig skulle bli. Antingn så är jag väldigt skengravid eller så borde jag få ett pluss nästa vecka :)

  • erijon

    Hej på er.
    Igår ÄL+6 hade jag "stickningar" eller nästan hugg i vänster äggstock kändes det som. När jag duschade på kvällen. Imorse började höger bröst ömma..? Haha. Kändes som jag behövde tömma tutten på mjölk litegrann. Idag har jag momvärk till och från. Gör inte ont men det molar. Mått illa nu 2-3 dagar, mer eller mindre hela dagarna..

    Kanske söker symtom. Men går INTE runt och tänker på det.. men nu bara slog det mig!! Någon mer? Haft liknande?

    Har BIM om en vecka.

  • vetlanda
    cclaras skrev 2016-12-14 18:43:59 följande:

    Nu behöver jag lite råd och stöd för mina tankar krossar mig. Jag slutade som sagt med mina minipiller i fredags. Fick igår en liiiiiiten blödning och tänkte att nu kommer pillermensen. Blödningen var ytterst sparsam och idag har den avtagit men den molande värken i nedre delen av magen(känns precis som mensvärk) har idag varit mycket värre. Känns typ som en blandning av kramper och stickningar, med ständig svag molande värk. Samtidigt otroligt trött och ömmande bröstvårtor. Känns konstigt att blödningen avtagit idag, så har min kropp aldrig tidigare reagerat när jag slutat med piller utan då har riklig mens kommit efter bara 2 dagar.

    Kan det kanske vara så att det kan vara nått där inne ändå eller är det bara jag som inbillar mig? Någon som varit med om liknande?


    När man precis slutat med piller så brukar det ta rätt så lång tid innan kroppen är normal igen. För mig tog det nästan ett halvår innan mens och alla symptom blev regelbundna.
  • Starlights
    Starlights skrev 2016-12-14 19:17:09 följande:
    Tack! Jag uppdaterar här när jag fått svaren! :)
    Blir så irriterad och ledsen.. De ringde aldrig innan helgen..

    Jag ringde upp till växeln och de hade gått för dagen, de sa att jag skulle ringa på måndag igen.. Men tänk om hcg har höjts igen då? Tänk om jag faktiskt har utomkveds? Ska jag bara gå runt här hela helgen och vara orolig, när de faktiskt lovade att ringa innan helgen....

    Vet att man ska tänka positivt och typ "nu vet vi ju att vi faktiskt kan bli gravida tillsammans".. men det är bara ett sån dum grej att säga.. Hade ju mycket hellre då bara försökt och försökt i flera månader utan resultat, än detta.. :( 
  • Fjällsippa
    Starlights skrev 2016-12-16 17:22:45 följande:

    Blir så irriterad och ledsen.. De ringde aldrig innan helgen..

    Jag ringde upp till växeln och de hade gått för dagen, de sa att jag skulle ringa på måndag igen.. Men tänk om hcg har höjts igen då? Tänk om jag faktiskt har utomkveds? Ska jag bara gå runt här hela helgen och vara orolig, när de faktiskt lovade att ringa innan helgen....

    Vet att man ska tänka positivt och typ "nu vet vi ju att vi faktiskt kan bli gravida tillsammans".. men det är bara ett sån dum grej att säga.. Hade ju mycket hellre då bara försökt och försökt i flera månader utan resultat, än detta.. :( 


    Har man inte jätteont om det är utomkveds? Försök tänka att inga nyheter är goda nyheter. Hade de sett att det höjts och det var någon fara så hade de väl med säker het ringt.?

    Jag ser det som positivt att veta att vi funkar tillsammans och att vi kan bli gravida. När vi skulle "göra" första barnet så tog det 5-6 månader och jag hann tänka många gånger att vi faktiskt kanske inte kunde bli med barn. Även om 6 månader inte är lång tid i sammanhanget så känns det så. Nu när vi skulle göra en tvåa så har jag hört att andra barnet ibland tar längre tid än flesta (ovh ibland snabbare såklart men man tänker ju och hör det negativa). Men så funkade det på första försöket och jag är så lättad, trots missfallet. Självklart hade jag inte velat ha missfallet och jag kan fortfarande bli lite ledsen över det. Men nu är det som det är. Det är olika hur man ser på saker och ting.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra