• Rut86

    Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

    Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

  • Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Starlights

    Det blev operation för mig.

    Utomkveds i höger äggledare, som dom tog bort. Så är nu en äggledare fattigare + att de gjorde en "sugning" för att få ut alla rester av blödningen. Men mår ändå relativt bra nu, inte ont längre. Om 4-6 veckor bör menscykeln kommit igång igen och sen får vi börja om att försöka.

    Såå vi har väl inte lika stor chans att lyckas nu, men de säger att kroppen ändå brukar hitta vägar att få det att fungera. Andra äggledaren kan plocka upp ägg från höger äggstock ibland. Men störst chans är väl om man prickar in äl när ägget släppt från vänster, där jag har kvar äggledaren. Var ändå lika bra att de opererade bort den högra, hade man lämnat kvar en skadad/ärrad äggledare hade risken varit stor att det fastnat där igen..

    Så tar en liten paus i fördömandet. Får hoppas att 2017 blir vårt år.

  • sunshiiine
    Starlights skrev 2016-12-27 12:44:47 följande:

    Det blev operation för mig.

    Utomkveds i höger äggledare, som dom tog bort. Så är nu en äggledare fattigare + att de gjorde en "sugning" för att få ut alla rester av blödningen. Men mår ändå relativt bra nu, inte ont längre. Om 4-6 veckor bör menscykeln kommit igång igen och sen får vi börja om att försöka.

    Såå vi har väl inte lika stor chans att lyckas nu, men de säger att kroppen ändå brukar hitta vägar att få det att fungera. Andra äggledaren kan plocka upp ägg från höger äggstock ibland. Men störst chans är väl om man prickar in äl när ägget släppt från vänster, där jag har kvar äggledaren. Var ändå lika bra att de opererade bort den högra, hade man lämnat kvar en skadad/ärrad äggledare hade risken varit stor att det fastnat där igen..

    Så tar en liten paus i fördömandet. Får hoppas att 2017 blir vårt år.


    Åh! Jag håller tummarna för 2017 för er! :)
  • Fillifjonkan05

    Hej hoppar in här om det är ok? ????

    Vi har försökt 6mån och varje gång är den andra lik, en vecka efter äl så kommer ömma bröst, humörsvängningar och "falska gravidsymtom".

    Men den här gången var det skillnad. Mensen var beräknad 19-22 då min mens är lite rubbad men den kommer alltid inom loppet av 32 dagar.

    En vecka efter äl fick jag 2dagars rosa "vattniga" flytningar, på papperet när jag kissade, (nidis) som sen gick över. Efter det, ingen pms? Inga ömma bröst eller något!

    En dag innan bim fick jag illamående och känslig för lukt och mol värk i tjejmagen som kommer och går..

    Nu är jag på bim +4-5 men ffde inget +, bara ytterst svagt på cb.

    Vad tror ni?

  • Livetsgång

    FF har satt ut ÄL för mig då jag fick glad gubbe på julaftonskvällen dock med dotted lines då jag hade ÄL tidigare än deras beräkningar haha.

    Men är enligt datan på ÄL+3 nu.

    I övrigt temphöjning den 25 som fortsatt nu ligga högre 
    Tydliga ÄL symptom med trådiga flytningar
    Fick även typisk rosablodig ägglossningsflytning den 25:e vid kontroll av cervix
    Myste med sambon den 21:e och samma dag på dagen (25:e) och fick även rosa blod efter sexet den 25:e 
    Hade typiska stick i äggstockarna senare på kvällen den 25:e och 26:e och har imellanåt små molkänslor i nedre magen.
    Ömma bröstvårtor.

    Slutade med Rosenrot innan ÄL
    Fortsätter med bidrottningsgelen
    Imorse tog jag för första gången dosen ProgesterAll krämen

    Hoppas jag inte tar den förtidigt, krämen alltså.
    Fick ju glad gubbe den 24:e med LH topp för dagen efter va digital ÄL tom cirkel igen likaså dagen efter det. 

  • Riolfe

    Betyder detta att jag har ägglossning nu trots att strecket inte är riktigt lika starkt som referensstrecket eller starkare? (bilden på förpackningen säger att det ska vara så för att vara ägglossning) Är ju betydligt starkare än förut iaf...Är test från testlagret.

    Har tagit på morgonen och kvällen sedan den 23/12. Längst till höger är nu precis.

  • anna2017

    Åh så spännande med alla som försöker bli gravida. Ska få min mens på måndag men har haft nog i mage och stickningar i livmodern mår lite illa,testade mig men d3 va så klart negativt. Tror ni det är för tidigt ? Jag födde min son i juni men han gick bort efter två månader, hoppas att bli gravid snart igen.

  • Rut86
    Starlights skrev 2016-12-27 12:44:47 följande:

    Det blev operation för mig.

    Utomkveds i höger äggledare, som dom tog bort. Så är nu en äggledare fattigare + att de gjorde en "sugning" för att få ut alla rester av blödningen. Men mår ändå relativt bra nu, inte ont längre. Om 4-6 veckor bör menscykeln kommit igång igen och sen får vi börja om att försöka.

    Såå vi har väl inte lika stor chans att lyckas nu, men de säger att kroppen ändå brukar hitta vägar att få det att fungera. Andra äggledaren kan plocka upp ägg från höger äggstock ibland. Men störst chans är väl om man prickar in äl när ägget släppt från vänster, där jag har kvar äggledaren. Var ändå lika bra att de opererade bort den högra, hade man lämnat kvar en skadad/ärrad äggledare hade risken varit stor att det fastnat där igen..

    Så tar en liten paus i fördömandet. Får hoppas att 2017 blir vårt år.


    Låter jobbigt, hoppas verkligen att det går bättre sen när ni är redo att försöka igen.
  • Rut86

    Verkar finnas så mkt jag inte har koll på, livetsgång:)

    Hoppas att det går bra för er alla. Själv har jag nyligen haft äl och hoppas att det går vägen. Det är bara andra försöket och jag är mkt lugnare nu än förra försöket.

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra