• johjen

    Vi som är gravida efter FET, BF 2017

    Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Bimbim79

    Blöder gör jag inte, men den där "molvärken" har nu förvandlat sig till en helt annan sorts smärta. Har förvisso blivit snittad vilket ökade på ÄL smärtorna och mensvärk betydligt efter. Men sen sist jag va gravid hade jag inte heller gått igenom sterilisering och konisering. Misstänker att det påverkar känslan nu när livmodern börjar bli både större o tyngre. Men en angenäm känsla är det inte.
    Nån vänlig själ på fb hade dessutom delat nån artikel om kvinnor som gjort konisering och efter detta haft svårt att bära foster längre än till v 20-23? Inbillar mig nu att vår lilla sladd kommer ramla ut närsomhelst. Ännu en sak jag måste ta upp med min BM och att jag vill ha extra kontroll av tappen. Vill helst slippa cerklage o sängläge :(

  • johjen

    Har inte blött sedan i onsdags men haft rosablandade flytningar och ont i magen. Gjorde ett clearblue graviditetstest med veckoindikator i morse och det visade förvisso gravid med bara 2-3 när det borde visat 3+. Kliniken ska ringa idag och får se vad de säger om jag får komma in och göra ett blodprov för att kolla hormonnivån. Annars är ultraljud bokat till 22 december. Åå jag vill ju bara veta! Är det ett missfall eller MA så vill jag veta det så jag kan ta mig igenom det och gå vidare.. Mår inget vidare just nu..

    Hur är det med er andra?

  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-12-08 20:38:09 följande:

    Hur går det? Blöder du mer eller är det samma läge?

    Jag har börjat få rosa flytningar och ont i magen, så orolig att det ska börja blöda inatt.


    Hur har det gått för dig? Hoppas inget blod!
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-12-08 22:39:57 följande:

    Då blöder 3 av 5 här inne. Så det är vanligt! Behöver inte betyda ngt dåligt, även om jag vet hur orolig man blir.

    Själv blöder jag inte men är ju så sinnessjukt orolig för MA... räknar ner till vulet nästa onsdag men vill samtidigt inte.. så rädd!

    Önskar bara att allt ska funka, så man får längta och planera.

    Vill så gärna få berätta för vår 4 åring.. <3


    Hur kan man veta om det är MA? Ser man det bara på ultraljud?

    Håller alla tummar att det ska gå hela vägen för dig! <3
  • Sthlmsthlm

    Gjorde ett till blodprov idag, hoppas verkligen att få se ett HCG som stiger. 
    Man kan beställa själv via werlabs (typ 295 kr) om man inte går via sin klinik.

  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-09 07:52:09 följande:

    Hur har det gått för dig? Hoppas inget blod!


    Idag har det inte varit någonting. Känns fortfarande konstigt i magen men mår väldigt illa så jag tar det som ett positivt tecken.
  • Muffins2017
    johjen skrev 2016-12-09 07:55:59 följande:

    Hur kan man veta om det är MA? Ser man det bara på ultraljud?

    Håller alla tummar att det ska gå hela vägen för dig! <3


    Ja jag hoppas verkligen det går helavägen för oss alla!<3

    Med MA så kan eventuellt symptom minska men det gjorde dom med min son också så jag tror inte det egentligen går att märka innan. Utan det är vul som gäller. Blir jobbigt att räkna ner.. vill inte behöva göra en abort precis innan jul :.-(
  • johjen

    Kliniken tyckte att vi skulle avvakta till efter helgen och se om det blöder mer eller om jag ska komma in på ett tidigare ultraljud nästa vecka. Känns dock som att denna graviditet är över..

  • Bimbim79
    johjen skrev 2016-12-09 07:50:57 följande:

    Har inte blött sedan i onsdags men haft rosablandade flytningar och ont i magen. Gjorde ett clearblue graviditetstest med veckoindikator i morse och det visade förvisso gravid med bara 2-3 när det borde visat 3+. Kliniken ska ringa idag och får se vad de säger om jag får komma in och göra ett blodprov för att kolla hormonnivån. Annars är ultraljud bokat till 22 december. Åå jag vill ju bara veta! Är det ett missfall eller MA så vill jag veta det så jag kan ta mig igenom det och gå vidare.. Mår inget vidare just nu..

    Hur är det med er andra?


    Å det är ju en evighet till 22/12!!! Håller tummarna!!
  • johjen

    Fått tid för ultraljud nu på torsdag istället för 22 december. Känns skönt och förhoppningsvis får jag vet något mer då. Inga blödningar längre men mörka flytningar ibland med klumpar i. Dock inga gravidsymptom.

    Hur är det med er andra?

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017